Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacieho vozidla za jedinečné ceny!

Viac

Audi A6 teraz od 40. 444€

Sila, krása, jedinečný zážitok...

Viac

Audi quattro Days v Nitre a Trenčíne

Príďte si otestovať nové Audi modely.

Viac

Oplatí sa voziť auto do značkového servisu?

Zdroj: ADAM.CAS.SK

Prečo sa oplatí voziť auto do autorizovaného servisu?

Motoristi, pozor! Zaplatiť menej nie vždy znamená ušetriť. A pri vašich štvorkolesových miláčikoch to platí dvojnásobne. Nezávislá inšpekčná organizácia TOPTEST uskutočnila veľký porovnávací test kvality pravidelnej servisnej prehliadky v autorizovaných a neautorizovaných slovenských autoservisoch. Aké sú služby pri odovzdávaní áut do servisu, ktoré slabé a silné stránky majú nezávislé a značkové prevádzky, aké poruchy na autách nevedia odhaliť a aké sú rozdiely v ich cenách? Nový Čas vám tieto otázky zodpovie.

Inšpekčná organizácia TOPTEST porovnávala kvalitu a cenník služieb poskytovaných motoristom v 16 autorizovaných a 16 neautorizovaných slovenských prevádzkach. "Testovacím vozidlom sa stala Škoda Fabia, ktorá je najbežnejším autom na trhu.," ozrejmuje dôvod výberu automobilu Pavol Slovák, riaditeľ spoločnosti TOPTEST. Podľa jeho slov autorizované servisy do testu vylosovali, zatiaľ čo nezávislé prevádzky vybrali na základe ich veľkosti a technického vybavenia.

Na základe výsledkov testovania sa ukázalo, že za služby v neautorizovaných servisoch zaplatíte priemerne o 15 % menej ako v značkových prevádzkach. Najväčším prekvapením bola len polovičná úspešnosť neznačkových prevádzok pri diagnostike chýb zaznamenaných v riadiacej jednotke motora. Znamená to, že neautorizované servisy dokážu podstatne slabšie objaviť chybu v elektronike cez počítač. "Postupné zhoršovanie stavu výkonných elektronických prvkov, ktoré sa spočiatku prejavuje len záznamom sporadickej poruchy v pamäti chýb, môže v budúcnosti zapríčiniť väčšiu poruchu," varuje Slovák.

Ak sa aj napriek nižšej kvalite služieb rozhodnete servisnú prehliadku vášho auta absolvovať v nezávislom servise, nemusíte odísť nespokojní. "Pri návšteve neautorizovaného servisu odporúčame zákazníkovi väčšiu ostražitosť. Mal by trvať na vyhotovení zákazkového listu s uvedením objednaných prác a predbežnej ceny," ponúka motoristom riešenie Slovák. Skutočnosť, že v neautorizovaných servisoch vykonajú nie vždy všetky predpísané úkony v súlade s odporúčaniami výrobcu, je v mnohých prípadoch dôsledkom ich slabšej technickej vybavenosti.

Nezávislý servis

+

* na požiadanie vám vrátia vymenené diely

* nižšia cena servisnej prehliadky cca o 15 %

-

* sťažená identifikácia pracovníkov

* vozidlo preberú pracovníci vo väčšine prípadov bez prehliadky

* personál nie je vždy ochotný určiť predbežnú cenu a čas ukončenia prác

* zákazkový list dostanete len v 1/3 prípadov

* náhradné auto vám poskytnú len výnimočne

* servis sa často snaží "predať" práce, ktoré podľa výrobcu nie sú potrebné vzhľadom na vek vozidla a prejazdené kilometre

* faktúry bývajú málo prehľadné, často sú nekompletné

* platba kartou je možná len v polovici testovaných prevádzok

Značkový servis

+

* náhradná mobilita vo väčšine prípadov, štandardom je aj bezplatný odvoz po odovzdaní vozidla na prehliadku

* dobrá identifikácia personálu vďaka menovkám

* o potrebe ďalších opráv vás informujú písomne

* písomná dokumentácia je podrobná

* platba kartou je samozrejmosťou

* v rámci servisnej prehliadky nie je výnimočné bezplatné umytie auta

-

* skúšobná jazda sa nevykonáva vo všetkých autoservisoch

* predbežná cena pri objednávaní sa môže pri konečnej platbe zvýšiť

* iba v 50 % testovaných servisov bola možná prítomnosť zákazníka v dielni

* Priemerné ceny prác, dielov a oleja

Vyššie ceny prác, dielov i oleja o cca 20 %

ÚSPEŠNOSŤ V ODSTRAŇOVANÍ SIMULOVANÝCH PORÚCH

  1. Tlak v rezervnej pneumatike (nezávislý servis 13%, autorizovaný 94%)
  2. Ostrekovač zadného skla (nezávislý servis 13%, autorizovaný 75%)
  3. Nastavenie sklonu svetlometov (nezávislý servis 25%, autorizovaný 88%)
  4. Skúšobná jazda (nezávislý servis 25%, autorizovaný 50%)
  5. Zadné hmlové svetlo (nezávislý servis 38%, autorizovaný 75%)
  6. Pamäť chýb elektronických systémov (nezávislý servis 50%, autorizovaný 100%)

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: vwaudi@araver.sk

Ing. Peter Kamenár

vedúci servisu

Ing. Peter Kamenár

vedúci servisu


0903 222 846
peter.kamenar@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Peter Bóri

vedúci servisu

Kontaktný formulár