Len teraz financovanie modelov ŠKODA na 1/2

+ kompletné poistenie na rok zadarmo

Viac

Každý má svoj DRIVE

Akčné modely DRIVE s bonusom až 1 060 €

Viac

Bez mínusov

Škoda Superb Combi 2.0 TDi DSG 4×4

Suberba mám už za posledných pár mesiacov slušne zmapovaného. Bodaj by nie, veď po prvom klasickom redakčnom teste som ho prevetral na Pobalt. Potom prišla verzia Combi, ktorá si odbila v našej redakcii premiéru rovno s najvýkonnejším motorom a najluxusnejšou výbavou. Posledný model, ktorého riadky práve vytváram, je rovnako zaujímavou kombináciou toho najlepšieho z techniky pre väčšiu skupinu zákazníkov. Vydali sme sa s ním do Rumunska.

Z cestopisu sa čo-to dozviete o aute, no viac o krajine a zážitkoch. Tieto riadky budú patriť výlučne autu. Dizajn môžeme asi rovno preskočiť. Možno za nepatrnú zmienku stojí, že v tejto šedej metalíze mu jednoznačne sedia strieborné disky kolies. Nevymýšľajte nad inými odtieňmi, pretože novinári, ktorí ho testovali v zimnom období, jazdili na čiernych elektrónoch. Absolútne mu to nesvedčalo. Máte limuzínu s kufrom, nie športové kompaktné kombi, čiže elegancia musí z auta sršať. No, ale keď máte vlastný vkus, pre mňa za mňa si tam dajte aj ružové.

Interiér tiež dôverne poznám, veľmi sa podobal na ten zo Superba, ktorý sme prehnali na Pobalt. Takmer identická výbava. Za tých 2500 kilometrov za volantom som stále nenašiel jediný rušivý element, ktorý by mi pri obsluhe Superba vadil. Výhrady mám iba k navigácii Columbus. Úplne zlyhala v navádzaní rumunskými horskými úsekmi pri ceste 67C (Transalpina). To isté platilo aj o nových úsekoch diaľnice A1. Neboli zaznačené, pričom aj môj starší smartphone s nie najnovšou aktualizáciou máp mal podrobnejšiu sieť ciest. Na druhej strane, Škoda možno nepočíta s veľa zákazníkmi, ktorí by sa vybrali s týmto autom do Rumunska a ešte k tomu do odľahlých oblastí.

Cestovalo sa stále v päťčlennom obsadení, z toho traja chlapi a dve ženy. Trojica poskladaná na zadnej lavici (2 muži, 1 žena) s dlhotrvajúcim cestovaním nemali zásadný problém. Krajní pasažieri získali možnosť natiahnuť si trocha nohy vďaka kráľovskému miestu na kolená, a tak aj stredná osoba, napriek vysokému stredovému tunelu, mohla pomerne pohodlne sedieť. Čiže Superb Combi je skutočne pre piatich ľudí, aj na dlhé trasy. O kufri s objemom 660 litrov sa nemusím zmieňovať. Brali sme batožinu ešte aj druhej posádke.

Poriadnu chválu si odo mňa zaslúži technická súhra tých najhlavnejších komponentov potrebných na pohyb auta. Motor, pohon a prevodovka. Viete, ja sa málokedy rozplývam nad jazdou, ale keď je niečo naozaj dobre skonštruované, zaslúži si to pochváliť. Superb s naftovým dvojlitrom naladený na výkon 140 kW, spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG a ešte k tomu hnaný na všetky štyri kolesá, nemá podstatnú chybu.

Ťažko sa mi píše, keď to hlavné už bolo spomenuté, no skúsim priblížiť presnejšie. Týždeň pred testom tohto Superba som mal Audi A4 Avant, v ktorom bol identický motor, avšak uložený pozdĺžne, nie naprieč. Okrem toho disponovala sedemstupňovou automatickou prevodovkou S-Tronic, kým v Superbe je šesťstupňový automat DSG. Rozbehy s Avantom boli buď letargické alebo naopak kopla do sedadiel. Superb s DSG sa rozbehnete pekne plynulo z miesta.

Či som jazdil na diaľnici, alebo na okresných cestách, motor uši príliš neotravoval. Tlmenejší zvuk však majú motory Hondy, či Fordu. Dynamická jazda po Transalpine iba potvrdila fakt, že aj keď je toto Combi pekne dlhé, v stabilite mu to neprekáža. S pohonom všetkých štyroch kolies sa nenarobí elektronika za dažďa, nieto za sucha. A prevodovka DSG? Hádže stupne hladko a logicky. V športovom móde drží otáčky vyššie, a po kick-down efekte sa nebojí podradiť rovno o dva stupne nižšie. Manuálne radenie pod volantom je už len čerešnička na torte.

Najväčšia škodovka v plnom obsadení zažila krst tiež po rozbitej štrkovej ceste. Výmole, mláky, prudšie stúpanie aj blato. Výborné podmienky na krátku testovaciu jazdu niekde kúsok od domova. Lenže so Superbom som sa na takýchto cestách ocitol náhodne a bez predprípravy. Dokopy zažil dobrých 45 kilometrov na takej ceste ako vidíte z obrázkov v cestopise. Bez defektu, bez jediného zaváhania a bez poškodenia sme to spolu zvládli. Pohon 4×4 pracuje dobre aj v ľahšom klzkom kopci s bežnými cestnými pneumatikami.

So spotrebou to vyhráva na plnej čiare. Priemer sa ustálil na 6,7 litra nafty na 100 kilometrov jazdy. Nemyslím si, že by to zvládlo iné veľkostne podobné auto s daným výkonom lepšie. Nezostáva mi na záver toto auto vrelo odporučiť. Ak máte naň peniaze, s kúpou by som neváhal. Nemá žiadne podstatné mínusy, vlastne žiadne.

Technické údaje

Motor

Typ motoru/usporiadanie valcov:

Vznetový / Radové

Počet valcov/ventilov:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1968

Najvyšší výkon (kW/ ot./min.):

140 / 3500 - 4000

Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.):

400 / 1750 - 3250

Prevodovka typ/počet stupňov:

A / 6

Jazdné výkony

Maximálna rýchlosť (km/h):

228

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):

7,7

Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km):

6,1 / 4,5 / 5,1

Spotreba počas testu (l/100km):

6,7

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm):

4856 / 1864 / 1477

Batožinový priestor - min./max. (l):

660 / 1950

Objem nádrže (l):

66

Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg):

1560 / 715

Ceny

 

Základná cena:

23 440€

Cena verzie od:

34 040€

Cena testovanej verzie:

 

 

Mohlo by Vás zaujímať:

Akcia Nová Škoda SUPERB

KODA Superb zažiarila v anketách Auto roka 2016

ŠKODA triumfovala v ankete Best Cars 2016

Nová Škoda Superb – naše jezdné dojmy : Všetky oči na nej


Kontakt

Araver Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax:
Email: trencin@araver.sk

Jana Jandová

vedúca predaja Škoda

Jana Jandová

vedúca predaja Škoda


0903 826 152
jana.jandova@araver.sk

Kontaktný formulár

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 073
silvia.matouskova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Miriam Chudá

vedúca predaja Škoda

Miriam Chudá

vedúca predaja Škoda


0903 826 165
miriam.chuda@araver.sk

Kontaktný formulár

Marcela Papšová

asistent predaja

PRVÝ NOVOMESTSKÝ AUTOSERVIS

Trenčianska cesta 64
915 01 Nové Mesto nad Váhom

Telefón: 032 / 774 14 44
Fax: 032 / 774 14 22
Email: info@pna.sk

Mgr. Denisa Suláková

vedúca predaja Škoda

Mgr. Denisa Suláková

vedúca predaja Škoda


0903 826 153
denisa.sulakova@pna.sk

Kontaktný formulár

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 226
miroslava.vojtekova@pna.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Lucia Opatovská

vedúca predaja Škoda

Lucia Opatovská

vedúca predaja Škoda


0903 250 320
lucia.opatovska@ptasro.sk

Kontaktný formulár

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda


0903 826 170
julia.berova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár