BMW 114d

V prvom momente, keď som si bral kľúč od BMW 114d, boli moje myšlienkové pochody dosť zmiešané. Dávnejšie som jazdil na 118d s automatickou prevodovkou a to dalo cítiť svojich 105kW/143HP. Tešil a obával som sa zároveň. Čo môžem čakať od motora 1,6d o výkone 70kW / 95HP? No pri pohotovostnej hmotnosti na úrovni 1385 kg to bolo potešujúcim prekvapením.

Vo vozidle som našiel všetko na svojom mieste: i-Drive s veľmi príjemným nastavením Blue-Tooth a možnosťou personalizácie vozidla, Triblink, samostatné otváranie zadnej kapoty, bliknutie smeroviek vozidla pri uzamknutí, oznamovací gong pri prekročení rýchlosti a doslovný obmedzovač rýchlosti - čo sú veci pre jazdu v mestskom cykle, ktoré mi urobili veľkú radosť. To som ešte nehovoril o otváraní i zatváraní okien za podpory kľúčika. Možnosť spojenia dvoch mobilných zariadení som privítal ako dobrý doplnok, keďže i ja som vlastníkom minimálne dvoch sim kariet.

Po miernom upravení sedadla pohodlným sedením, či už výškovým nastavením, pozdĺžnym nastavením a „kolískovým“ upravením posedu som sa vydal na cestu. Prepínač režimov s názvami „Sport, Comfort a Comfort Plus“ hneď veľa rýchlostnej páky sú vhodným prvkom pre doplnenie správania sa vozidla podľa potrieb vodiča. Prvé kilometre boli skôr o spoznávaní a spotreba v meste nebola najlepšia. Pohyboval som sa na úrovni 8,6L v studených zimných dňoch pri vonkajšej teplote okolo 0-3 stupňov. Aktuálne sa pri stave tachometra 560 km vonku oteplilo /cca 10 stupňov/, čo sa už odzrkadlilo i na dobrej spotrebe na úrovni 5,6l pre mestské jazdenie bez zahriatia do prevádzkovej teploty.

Dovolím si konštatovať, že BMW 1 je vhodným vozidlom pre mestské jazdenie a vôbec by som nemal problém odviezť sa na ňom aj na dlhú trasu.

Kontakt

Kontaktný formulár