Príďte si po svoj SEAT Ateca!

A každodenná cesta do práce sa zmení na pôžitok.

Viac

SEAT Ibiza Limited

Limitovaná edícia za bezkonkurenčnú cenu už za 9 290€.

Viac

Seat Leon FR 2.0 Diesel

Čo iné ako potešenie môže prísť, keď vám importér namiesto očakávanej Alhambry, ponúkne naftový hatchback? Nechápte ma zle, nie je to irónia, naozaj je to potešenie z pohľadu zážitku za volantom. Na Alhambru sme sa síce pripravovali, ale termín sme si nakoniec dohodli neskôr, takže to vieme zúžitkovať potom. Hatchback v podobe červeného Leonu zrazu zmenil plány a sľuboval niečo o haluškách a pokrútenej ceste niekde v okolí maľovanej dedinky na východ od západu (obec Čičmany je súčasťou okresu Žilina, takže patrí regiónu Stredné Slovensko).

Seat Leon FR Diesel, znie ako schizofrenická reakcia na snahu zabaviť sa lacno. V tomto kontexte sa však odmietam baviť, pretože sa to automaticky schyľuje k polemike o efektivite športového jazdenia autom a to sme už na pôde českých chalupárov vo svete levných pújček. Preto by som si dovolil opísať Seat Leon vo výbave FR ako auto s jedným z motorov, ktoré sú v reálnej ponuke. Seat sám vraví, že, citujem - Pretekárskymi špeciálmi inšpirovaný Leon FR je vybavený celým radom systémov pre náročných šoférov. Lichobežníková mriežka masky chladiča zdobí nárazník s logom FR. Pruženie umožňuje presné ovládanie vozidla. Nový SEAT Leon FR je plný šarmu, štýlu a exkluzivity, ktoré prezentuje 17“ diskami z ľahkých zliatin, 2-zónovou klimatizáciou „Climatronic“, režimami jazdy, zadnými LED svetlami, tónovanými sklami a celou paletou výkonných a úsporných agregátov – nebolo týmto povedané všetko, čo by mal nový majiteľ chcieť vedieť? Jednoducho úchvatné auto plné pretekárskych hormónov. S dieslom, jasné!

Exteriér

Červená farba auta nepokazí nič, pokiaľ sa vám červená farba auta páči. Poisťovne ju kedysi označovali za agresívnu a zvýšili kvôli nej poistné. Tvary Leonu FR v nej však jednoznačne vyniknú. V princípe veľmi jednoducho vyzerajúce auto, môže stvárniť veľmi pekný celok. O Leone to platí absolútne. Žiadne prehnané snahy a zakrivenia voľačoho, ale jednoduchý štandard hatchbacku nižšej strednej triedy v súmerných líniách. Osobne sa mi Leon veľmi páči hlavne kvôli nevtieravej, jednoduchej elegancii. Aj tá spôsobila, že konštrukcia nového Leonu váži o riadnych 90kg menej ako predošlá generácia.

Prednej časti dominujú LED svetlomety, ktorých denné ale aj štandardné, stretávacie svietenie má svoju typizovanú grafiku a rozsvietený Leon spoznáte už na diaľku. Zadné partie napĺňajú rovnako LED svetlá s ešte krajším prevedením grafiky ako tie vpredu. Úzke svetelné pásy s ostrými uhlami opticky auto rozširujú a pozerať sa v tme na Leon zozadu je normálne zážitok. Profil hatchbacku neoklame žiaden dizajnér (skoro sa to podarilo Honde so Civicom), ale pri Leone tento úmysel nebol prvoradý. Klasická linka prudko sa zvažujúceho zadku je však vyriešená veľmi dobre a bez výhrad zapadá do celkového konceptu. A má parádne spätné zrkadlá. Pekné auto, skutočne!

Interiér

Čo napísať o dieťati koncernu Volkswagen? Jednoducho pekné, čisté, prehľadné. Jediný typický moment v Leone je displej infotainmentu navrchu stredovej časti palubnej dosky. Čo zahŕňa nami testované FR zaznelo už vyššie v citáte zo stránky Seatu. Prípadne si prezrite ako to vyzerá vo vnútri na fotografii, ktorú som (priznávam osobnú zodpovednosť za to, že som nedal dostatočný dôraz na odfotenie interiéru – pokreslené domy ma zaujali viac ako volant s pekný logom) bol nútený prevziať z portálu http://www.vdwebs.com/. Vyzdvihujem výborný posed za dobre sa držiacim volantom. Tu sa to k športovému autu naozaj približuje a jazda s Leonom v akomkoľvek tempe je veľmi príjemná – s dôrazom na posed za volantom, neriešim ešte chod motora a ostatné pohyblivé komponenty. V celkovom zhrnutí dojmu z interiéru uvediem, že je to veľmi v poriadku a jasne vidno, že pokiaľ máte možnosť platiť viac, kúpte si Volkswagen, kde je to ešte o kus lepšie.

Motor, prevodovka

Motor je motor. Smrdí, klepe a búcha. Žerie naftu a nazvali ho TDI ako Tradičný Družstevný Iniciátor prelomových riešení s nulovým výtlakom. Trochu preháňam, nie je to tak hrozné, ale pravdou je, že ide o štandardný, 110kW (150k) naftový motor, s 340Nm krútiaceho momentu. Ide to, samozrejme, motor potiahne a zatlačí do sedadla, ale mne osobne nafta k Leonu nepasuje. Vďaka jeho atleticky nastavenému podvozku si jednoznačne pod kapotu žiada charakter benzínového motora. Aj keď s turbom. Nafťák nech zamaká v očakávanej Alhambre, tam si užije, keď rodinka potiahne na dovolenku k moru svoju lodičku.

Manuálna prevodovka je vždy fajn a v dnešnom svete automatov aspoň prekrvíme ľavú nohu. K dispozícii je samozrejme aj automatické, dvojspojkové DSG. Tu neviem napísať nič špecifické, iba fakty, že sa jedná o 6 stupňový manuál a používa sa k nemu pedál spojky, to je ten dole pod volantom úplne naľavo. V kombínácii s naftiakom je to o dobrom načasovaní si výjazdu, pretože turbo pauza je dostatočná. So spotrebou od 4 do 5,5 litra sa však budete iba usmievať a unikať všetkým benzínovým športovcom, ktorých vo veľmi svižnom tempe necháte po kilometroch v kopcoch na najbližšej pumpe

Jazda, podvozok

 Lacno a rýchlo. Výborný predajný argument pre lakomých pseudopretekárov. Zopakujem, že Leon má naozaj podarený podvozok atletického typu – rozumej v kondícii, s veľkou výdržou a schopnosťou absolútne efektívne reagovať na vzniknuté situácie. Naladenie Leonu FR je veľmi príjemné, nie húpavé, ale ani v rozpore s názorom ortopéda. Je výborný. Pokiaľ to tuner nepreženie s výškou profilu preumatiky a ponechá štandardné 17 palcové disky, získa Leon aj dostatočnú dávku komfortu. Takže to bude jeden veľmi dobre spracovaný kompromis denného jazdenia. Blahoželám!

 Rád riadim Leony, pretože pripomínajú Golf. Rád riadim Golf pretože je to veľmi príjemné, nerušivé a dokonale nudné. Pre dennú rutinu však nič iné nepotrebujem, dokonca to vítam. Leon má o chlp, možno dva, viac emócií a neviem, či to bolo tou cestou, náladou alebo prostredím, ale na okreskách okolo Rajca som sa naozaj príjemne zabavil. Človek si to možno neuvedomuje priamo, ale nikto sa počas riadenia auta nechce báť a zároveň mnohí z nás chcú vyskúšať ísť rýchlejšie. Leon FR s TDI motorom by mohol byť presne tým autom, v ktorom sa sám pred sebou popýšim ako svižne sme šli, ani si nevšimnem, že mi ubudlo nejaké palivo, pretože to bolo žalostne málo a udržujem si ten dobrý pocit čo najdlhšie. Pokiaľ by takýto človek vystúpil z historickej rally legendy S1, spotený, roztrasený, so žalúdkom v okolí krčnej chrbtice, zbitý a utýraný psychicky, asi ťažko by mu niekto vysvetlil, že toto je adrenalín, toto si kúp, keď máš rad jazdenie na hrane.

 Záver

Seal Leon FR 2,0 TDI v červenej je pekné, užitočné, čiastočne zábavné auto s dobrou cenovkou, niečo málo cez 20 tisíc EUR. Páčila sa mi na ňom tá jeho univerzálnosť, ktorú cítite pri každom usadnutí za volant, každé ráno, keď veziete deti do školy a idete do práce. To je to, čo robí koncernové hatbacky tak žiadanými – ich ústretovosť voči majiteľom. A v poslednej vete sa vám k niečomu priznám, v tomto teste už 2. krát. Mať Leon FR so 150 koňami v diesli, nešiel by som veru na okresné cesty okolo Rajca pokiaľ be som nemusel. Nešiel by som zrejme nikam, iba z dôvodu hľadania jazdných zážitkov. Na to ... treba iný Leon.

Mohlo by Vás zaujímať:

Akcia Leon X-perience

SEAT Leon ST na plný PLYN

Kontakt

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT


0903 826 002
stefan.strecky@araver.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Mgr. Marianna Jašková

vedúca predaja SEAT

Mgr. Marianna Jašková

vedúca predaja SEAT


0903 826 158
marianna.jaskova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár