Audi quattro Days v Nitre a Trenčíne

Príďte si otestovať nové Audi modely.

Viac

Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacieho vozidla za jedinečné ceny!

Viac

Audi A6 teraz od 40. 444€

Sila, krása, jedinečný zážitok...

Viac

Test Audi A6 Allroad

Audi A6 Allroad u nás naposledy prešlo testom pred viac ako dvoma rokmi a ak vynecháme vysokú cenu niektorých príplatkových prvkov, bol najväčším kameňom úrazu vrcholný zážihový šesťvalec s kompresorom. Dnes dosahuje výkon 245 kW, však vtedajších 228 kilowattov sa prejavovalo trochu letargický a spotreba paliva sa výrazne líšila od udávaných hodnôt.

V minulom teste takisto zaznelo, že by bol Allroad oveľa lepšie sa vznetovým trojlitrovým šesťvalcom. Cestu modernizovaného prevedenie preto otvárame s jeho najsilnejším variantom, ktorým je preplňovaná dvoma turbodúchadlami a ako jediná z ponuky spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic. Ostatné agregáty sa musia uspokojiť so sedemstupňovým S TRONIK.

Zmeny vďaka technike

Presne v duchu filozofie Audi - nejako tak by sa dali popísať kozmetické zmeny, ktoré tretia generácia A6 Allroad prekonala v rámci tohtoročnej modernizácie. V podstate sa bavíme len o prepracovaní spodnej časti predného nárazníka, ostrejších rysoch svetlometov a zmenenej grafike štandardne dodávaných diódových svietidiel s dynamickými smerovými smerovkami. Jedná sa teda skôr o ľahký lifting než riadnej omladenie.

Tak jednoduché to ale nie je. V rytme sloganu Náskok vďaka technike totiž Audi celom modelovom rade A6 dodalo príplatkovej svetlomety Matrix LED (u Allroad stojí 69.600 Sk), ktoré spoločne s jednodielnou maskou chladiča vytvárajú neuveriteľne naštvaný pohľad. Prostredníctvom multimediálneho systému MMI plus novo môžete počúvať internetové rádiá, surfovať po internete alebo spravovať účty na sociálnych sieťach. Stačí si len do chytrého telefónu zdarma stiahnuť aplikáciu Audi MMI a mať poriadny, najlepšie neobmedzený balík mobilných dát.

Počuli by ste aj trávu rásť

Najsilnejší turbodiesel ponuky (Allroad zaobstaráte s motorom 3.0 TFSI a tromi variantmi 3.0 TDI), ktorý si pre plnenie emisnej normy Euro 6 dopomáha vstrekovaním močoviny, sme vyskúšali už v modernizovanej A7 Sportback. V čase, keď konkurencia z Mníchova pracuje s trojitým preplňovaním (napríklad u BMW M550d), má síce Audi maximálne dve turbodúchadlá, nerovnako veľké a zhruba do 2500 otáčok za minútu oddelené ventilom, z nášho pohľadu sa však jedná o etalón šesťvalcovej  triedy. V rámci modernizácie navyše motor posilnil o päť kilowattov a kombinovaná spotreba spadla o 0,2 litra vo všetkých cykloch.

Motor samotný ale nie je len o maximálnom výkone 235 kW dostupnom v rozmedzí 3900 až 4600 otáčok za minútu, ale predovšetkým jemnom prejave a ľahkosti, s akou dokáže dvojtonové kombi rozhýbať. Žiadne trhanie pri rozjazdoch, skriňa sa nenechá vyviesť z rovnováhy ani pri športovej jazde a pri pokyne k maximálnej možnej dynamike podradí pokojne o tri stupne.

Užívať si jemnosť súhry vás nikdy neomrzí, je tu ale aj krútiaci moment, ktorý dokáže v prípade potreby z Allroad urobiť riadenou strelu dlhého doletu. Konkrétne sa bavíme o mohutných 650 newtonmetrov dostupných od 1400 otáčok. Spojte tieto dve veci dohromady a dostanete luxusné manažérske kombi, ktoré dokáže z pokoja na 100 km / h akcelerovať za 5,5 s, a keby nebolo elektronicky obmedzene maximálnou  rýchlosťou na 250 km / h, ručička tachometra by sa určite zastavila oveľa ďalej. Je len potrebné počítať s drobným oneskorením medzi zošliapnutím pedála plynu a uvedením vozidla do pohybu.

O veľmi relaxačnú atmosféru na palube sa stará takmer dokonalé odstrihnutie posádky od okolitých ruchov. Testovanému Allroad v tom pomáhajú akustická predné okná (spoločne so zatmavenými zadnými sklami ho kúpite za 27.300 Sk), a tiež vynikajúce odhlučnenie podvozku, podbehov a minimálne sklony k vytváraniu aerodynamického svišťania okolo predných stĺpikov. Vo vnútri vozidla je také ticho, že ani v rýchlosti okolo 170 km / h nie ste pri konverzácii nútení zvýšiť hlas a nič nemôže narušiť počúvanie kvalitného audia Bose s priestorovým ozvučením, štrnástimi reproduktormi a výkonom 600 wattov. Za vrchol sme v tomto smere doteraz považovali mocný Lexus LS, v Ingolstadte však našiel seberovného.

Zmeny vo vnútri neboli potreba

Ak ste majiteľom Audi A6 Allroad vo verzii pred modernizáciou, vedzte, že sa na palube novinky sa budete ihneď cítiť ako doma. V rámci faceliftu sa totiž až na tvar voliča automatickej prevodovky nezmenilo vôbec nič. Na výber máte z niekoľkých typov čalúnenia sedadiel, testovaná konfigurácia so športovými sedačkami, kožou Valcon a skutočným hliníkom na prístrojovej doske, stredovom tuneli a výplniach dverí však dokonale podčiarkuje dynamický vonkajší dizajn. Zabudnite na akékoľvek prešľapy v oblasti dielenského spracovania - jediné, čo na palube vrzgotalo, boli maximálne naše kĺby.

Rázvor náprav o dĺžke 2.905 milimetrov a šírka interiéru v oblasti lakťov (1550 mm vpredu a 1510 mm vzadu) nedáva jediný podnet na nepohodlie ani skutočným dlháňom. To ostatne platí ako pred kolenami, tak aj nad hlavou, čo je z nášho pohľadu hlavná výhoda oproti predtým testované A7 Sportback, ktorá predovšetkým na zadných sedadlách obmedzuje kvôli nízkej línii strechy. V allroad vás naopak občas postihne dilema, či si užívať všetkých komfortných funkcií vpredu alebo sa "rozložiť" vzadu ako naši vládni činitelia. Model A6 je totiž v okolí Úradu vlády k videniu pomerne často.

Ako je u allroad zvykom, zaobstaráte ho iba s karosériou kombi (Avant). Pod elektricky výklopnou zadnou časťou na vás čaká batožinový priestor so základným objemom 565 litrov, ktorý môžete sklopením zadných operadiel (ide to aj na diaľku priamo z kufra) v okamihu zväčšiť až na obrích 1680 litrov. Avšak jemné poťahové materiály nepodporujú k prevozu znečistenej batožiny, preto sa v katalógu originálneho príslušenstva poobzerajte po plastovej vložke, ktorá už nejakú nečistotu znesie.

Manažérsky univerzál

Audi A6 Allroad je tu pre tých, ktorí chcú čas od času vyraziť mimo spevnený povrch, ale zároveň nechcú prísť o výhody nízkej karosérie Avant. Súčasná tretia generácia po stránke vzhľadu mieri do luxusných lokácií, však ani hladina rozbahnenej lúky jej nie je cudzia. Kľúč k úspechu tvoria predovšetkým dva prvky: štandardne dodávaný vzduchový podvozok, ktorý dovoľuje medzi krajnými pozíciami Dynamic a Allroad regulovať svetlú výšku v rozmedzí 60 milimetrov, a asistent schádzania svahov (OFF ROAD systém) s ukazovateľom pozdĺžneho a priečneho náklonu karosérie.

V "najdrsnejšej" konfigurácii s maximálne zdvihnutým podvozkom Audi vydrží až do rýchlosti 40 km / h. Po jej prekročení sa automaticky prepne do režimu Allroad, v ktorom môžete ísť dvakrát rýchlejšie. Skôr, než by ste niekde škrtli nárazníkom, však na jazdu po rozmáčanom povrchu kapitulujú dvadsaťpalcové pneumatiky, ktoré sa veľa rýchlo obalí bahnom, a manévrovanie s bezmála päťmetrovým kombi možno v tú chvíľu prirovnať ku kormidlovaniu. V takom prípade odporúčame aktivovať spomínaný asistent schádzania svahov, ktorý vás konštantnou rýchlosťou (vodič ju nastavuje pridaním či ubraním plynu) spoľahlivo dostane z ťažkostí.

Ukážte ale niekoho, kto by s Audi A6 Allroad jazdil pravidelne do terénu, zvlášť keď automobil skutočne exceluje na ceste. Kombinácia silného motora so schopnosťou pracovať v celom spektre otáčok, pneumatického podvozku, ktorý dokáže prekvapiť len náhla zmena charakteru vozovky, presného riadenia s premenlivým prevodom a športového zadného diferenciálu quattro) mu totiž prepožičiava vlastnosti o pol tony ľahšieho kombi, ktoré sa stáča do oblúka s neuveriteľnou razanciou.

Ani neuvažujte o nedotáčivých tendenciách, ktoré kedysi Jeremy Clarkson opísal pocitom, ako by ste mali na maske chladiča pripevnenú kravu. Silný stáčavý moment od zadných kolies, ktorý v predvolenom stave prenášajú 60% hnacej sily (pomer sa reguluje v rozmedzí 70:30 a 85:15), bol jedným z najväčších prekvapení testovania. V režime Dynamic sa navyše všetko deje za doprovodu návykového barytónu, ktorý má na svedomí elektromagnetický generátor vibrácií vo výfukovom systéme.

Opusťme však hory a venujme sa prostrediu, v ktorom sa bude Audi A6 Allroad pohybovať najčastejšie - diaľnici. Rovnako ako predtým testovaná A7 Sportback je automobil s týmto motorom dokonalý diaľkový express, s ktorým prejdete na jeden záťah cez tisíc kilometrov a vôbec o tom neviete. Je navyše pravdepodobné, že si pri dodržiavaní zákonom stanovených rýchlostných limitov vystačíte s jednou palivovou nádržou na 73 litrov nafty.

"Rýchlobežka" v podobe ôsmeho stupňa totiž pri diaľničnom tempe udržiava 1700 otáčok za minútu a motor si nárokuje 7,2 litra na 100 km. Do hry sa pritom zapája tiež podvozok, ktorý v ekonomickom a komfortnom režime sám zníži svetlú výšku o 15 milimetrov. Dobrou správou navyše zostáva, že aj v meste sa vďaka systému Štart / stop (zasahuje hladko a motor vypína už pod 7 km / h) udržíte pod desiatimi litrami, mimo mesto odber padá pod sedem litrov a na konci týždenného testu sme odčítali kombinovanú spotrebu 8 , 1 litra na 100 km. Zaujímavosť na záver - s inštalovaným strešným boxom sa hodnoty líšili až o dva litre v neprospech ekonomiky prevádzky.

Beznádejné hľadanie chýb

Na záver sa vráťme na začiatok, kde sme spomínali na minulý test Audi A6 Allroad s kompresorovým benzínovým šesťvalcom. V ňom totiž padlo, že s turbodieselom by bolo auto oveľa lepšie. A je to úplná pravda. Na voze je veľmi ťažké hľadať závažnejšie chyby, pretože sa ho po stránke jazdných vlastností, spotreby a pohodlia podarilo naladiť takmer k dokonalosti. Bezprostrednej zábavy za volantom sa však nedočkáte, pretože medzi vodičom a strojom pôsobí skutočne veľké množstvo elektroniky.

Naskytujú sa nám teda len dva nešváry, ktoré trápia väčšinu vzduchových podvozkov a luxusné vozy všeobecne - rázy od kolies pri náhlej zmene povrchu vozovky, ako aj ceny príplatkovej výbavy. Minimálne v dvoch voliteľných prvkoch však mám úplne jasno: siahli by sme po systéme nočného videnia na báze infračervenej kamery a diódových svetlometoch Matrix. Pravidlo Vidieť a byť videný tu totiž nadobúda skutočnej podstaty ...

A ako je na tom A6 Allroad v porovnaní s A6 Avant, ktorému je najsilnejší turbodiesel tiež vyhradený? Cenový rozdiel medzi oboma vozidlami je takmer 6000 eur (Audi A6 Avant 3.0 BiTDI), však k cene bežného kombi si priplatíte za adaptívny vzduchový podvozok, rozlúčte sa s asistentom pre zjazd svahov, ochranou podvozku a fešným vonkajším oplastovaním. Vo vzduchu sa teda vznáša ešte niekoľko tisíc eur a tie pokladáte na oltár štýlu.

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi


0911 415 119
adriana.brazdova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár