Test BMW 530d Touring

Zdroj: www.auto.etrend.sk

Mníchovská automobilka skompletizovala svoju aktuálnu reprezentáciu vo vyššej strednej triede. Po avantgardnom modeli 5 GT v krátkom čase predstavila aj sedan šiestej generácie a v septembri uviedla na slovenský trh jeho kombi derivát s typovým označením BMW 5 Touring. Na ceste za  zákazníkom ho sprevádza repertoár troch zážihových a štyroch vznetových pohonných jednotiek. Vybrať si môžete aj z dvoch prevodoviek – štandardne montovanej šesťstupňovej manuálnej a osemstupňovej automatickej, ktorá sa dodáva za príplatok. TREND využil ponúkanú príležitosť a nové kombi od BMW otestoval vo verzii 530d. V jeho záprahu kooperuje trojlitrový vznetový šesťvalec s automatickou prevodovkou.

Fazóna konkurenčnou výhodou

BMW 5 Touring si dovoľuje mať „len“ 560-litrový kufor. Je to síce o 40 litrov viac, ako poskytuje sedan, ale o dobrých 135 litrov menej, ako núka konkurenčný T model Mercedes-Benz. Pritom svojou určite nie nízkou kapacitou tesne zaostáva aj za kombi derivátmi Audi a Volva. Na druhej strane toto kombi prekonáva svojich priamych konkurentov nielen dĺžkou karosérie, ale aj veľkosťou rázvoru. Zaujímavý poznatok, interesantný výsledok. Touring so splývajúcou strechou a krátkymi prevismi opticky vyznieva napriek svojim pozoruhodným rozmerom štíhlo, kompaktne a podmanivo fotogenicky. Všetko sú to prívlastky, ktoré zapadajú do rámca jeho konkurenčných výhod.

Najlepšie riešenie

Po obhliadke exteriéru vás asi v prvom rade zaujme už spomínaný kufor. Na pokyn diaľkového ovládača sa najprv nahor vyklopí zadné okno. Nie je to síce originálne, ale osvedčené riešenie. Potom otvoríte celé zadné dvere. Zároveň s nimi automaticky dozadu a nahor ustúpi elektricky ovládaná krycia roleta. Pred sebou máte úložnú plochu pravidelného tvaru, po stranách lemovanú koľajnicami. Poslúžia, keď potrebujete náklad znehybniť sieťou alebo posuvnou priehradkou. Uzamykateľný kryt dvojitého dna otvárajú plynové vzpery. Ukrýva ďalší úložný priestor, ktorý by inak okupovala rezerva. Tú si však Touring so sebou nevozí, obúva totiž pneumatiky run flat. Na konci inventúry elektromotor priviera piate dvere a obsah kufra opäť automaticky prekrýva roleta. Zatiaľ  najlepšie riešenie, aké poznáme. Nezamestnáva ruky cestujúceho a ten nemusí položiť batožinu na zem, aby si aspoň jednu uvoľnil.

Dynamický aj ekonomický

Osvedčený šesťvalcový turbodiesel s osemstupňovou automatickou prevodovkou vytvárajú suverénny tandem. Steptronic radí mäkko až nenápadne, pritom udržuje motor neustále v otáčkovom optime. V režime Sport alebo Sport otáčky o päť stoviek stúpnu a reakcia na akcelerátor sa ešte zdynamizuje. Na plný plyn Steptronic odpovedá najprv odradením aj o päť stupňov a potom akusticky interesantnou kadenciou radenia smerom nahor pripomína športový automobil. Pri ustálenej rýchlosti zas prevelí motor do  úsporného chodu, využíva pri tom pružnosť motora. Pri deväťdesiatke otáčky poklesnú neďaleko hranice voľnobehu, pri stotridsiatke stúpnu na 1 700. A teraz sa podržte – kombi vyššej strednej triedy, ktoré dokáže akcelerovať na stovku v čase hlboko pod sedem sekúnd, si počas jazdy na našom testovacom okruhu pýtalo len 7,8 litra nafty na 100 km v priemere.

Vzduch bez príplatku

Bavorské kombi na rozdiel od sedanu má pozmenené usporiadanie zadných závesov tak, aby menej ovplyvňovalo priestor kufra. Navyše už štandardná výbava obsahuje pneumatické pruženie zadnej nápravy s automatickým udržiavaním konštantnej výšky bez ohľadu na zaťaženie vozidla. Posádka si ho najautentickejšie vychutná v komfortnom režime. Vtedy sa správa podvozok Touringa fakticky vláčne. Len „drevené“ obutie do pneumatík formátu 245/45 R18 typu run flat počas prejazdu ostrých nerovností kazí dojem. Veľký rázvor síce BMW na obratnosti nepridáva, ale tento relatívny hendikep čiastočne kompenzuje aktívne riadenia, systém natáčania zadných kolies a tlmiče Adaptive Drive, ktoré redukujú neželané pohyby karosérie napríklad pri prepružení a v zákrutách. Pritom smerovou stabilitou sa aj vďaka obrovskému rázvoru päťkové kombi môže porovnávať s luxusnými limuzínami. Aktívne riadenie si zas zaslúži pochvalu za strmý prevod pri nízkych rýchlostiach, na  pravý uhol stačí polobrat volantom.

TREND hodnotenie:

+ výkonný, pružný a úsporný motor
+ sofistikovaná automatická prevodovka
+ komfortné pruženie
+ optimálne predné sedadlá
+ stabilita
+ škála doplnkovej výbavy
– malé a zle prístupné priečinky vo dverách
– tvrdé pneumatiky run flat

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy

ABS, EBD, BA, DSC, šesť airbagov, aktívne predné opierky hlavy, šesťstupňová manuálna prevodovka, vzduchové pruženie s automatickou reguláciou zadnej nápravy, Servotronic, dvojzónová klimatizácia, audiosústava + 6 reproduktorov, palubný počítač...

Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy

Komfortné predné sedadlá s elektrickým ovládaním, štvorzónová klimatizácia, ventilácia predných sedadiel, interiér v koži, dynamická kontrola tlmičov, dynamická kontrola stabilizátorov, adaptívne pruženie, aktívne riadenie, športový podvozok, cúvacia kamera...

Mohlo by Vás zaujímať:

Akcie BMW

Modely BMW

Autá BMW na predaj

Blog BMW

Kontakty BMW