TEST BMW X3 xDrive 20d

Zdroj: www.autoviny.zoznam.sk

Druhá generácia BMW X3 oproti predchodcovi mierne podrástla. Dizajn je sebavedomejší a harmonickejší. Zozadu sme si ju dokonca na prvý pohľad pomýlili s X5. Veľký krok dopredu urobilo BMW v kabíne. Priestorové pomery sa výrazne zlepšili vo všetkých smeroch. Voľnosť pohybu v druhom rade je subjektívne porovnateľná s cestovným obrom 5 GT. Jediným potenciálnym mínusom je hádam len fakt, že zadné sedadlá nie sú posuvné.

Kufor však takéto zlepšenia v princípe nepotrebuje. Základných 550 litrov je mimoriadne dostatočných. Oceňujeme tiež pravidelný tvar, schránku pod podlahou či koľajničky s posuvnými kotviacimi okami. Na sťahovanie vie byť k dispozícii až 1 600 litrov, keď sklopíte operadlo delené v pomere 40:20:40. Trochu nám chýbala možnosť sklopenia operadla páčkou priamo z kufra. Za odisťovacími prvkami na vrchu operadiel sa treba poriadne natiahnuť, a potom vám hrozí, že si od nárazníka zašpiníte nohavice. Ocenili by sme tiež trochu väčší uhol otvorenia piatych dverí, ľudia vyšší ako 190 cm by si mali dávať pozor na hlavu.

Z motorizácií sme testovali tú pravdepodobne najpopulárnejšiu – dvojlitrový turbodiesel s výkonom 135 kW (184 k). Musíme priznať, že v konkurenčnom Audi Q5 nás 2.0 TDI (125 kW/170 k) skôr sklamalo, preto sme aj k BMW pristupovali s určitou skepsou. Prvé pridanie plynu však náš názor zmenilo. Živo reagujúci motor sa snaží a s maximom krútiaceho momentu 380 Nm, ktoré je dostupné od 1 750 otáčok, vie autom celkom slušne hýbať. Vo vyšších otáčkach cítiť, že výkonu tu nie je nazvyš, do takých 3 000 však celkom dobre ťahá. Pri vyššom zaťažení vozidla sa však môže zadýchať.

Na výber je šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením alebo osemstupňové automatické ústrojenstvo. V rámci testovania sme si mali možnosť vyskúšať obe, a tých 2 300 eur navrch za automat odporúčame priplatiť. Hoci je táto prevodovka primárne navrhnutá pre väčšie motory, s dvojlitrom si rozumie veľmi dobre a jej odstupňovanie ju zvýhodňuje najmä pri diaľničných presunoch. Pri oboch verziách deklaruje výrobca rovnakú spotrebu. Samozrejme, ním uvádzaných 5,6 l/100 km je aj napriek balíku EfficientDynamics, z ktorého nám pravidelne do uší udieral nekultivovaný štart-stop systém, veľmi optimistických. Realita je o dobré tri litre vyššia, stále to však vzhľadom na veľkosť auta môžeme považovať za dobrý výsledok. Otázkou zostáva, či šesťvalec nebude presvedčivejším riešením.

Na druhej strane ušetrené financie môžete investovať do príplatkových položiek. Odporúčame adaptívny podvozok za 1 100 eur. Ten sa dodáva spolu s adaptívnou elektronikou, ktorá v režimoch Normal, Sport a Sport+ reguluje nastavenie reakcie motora na plyn, prevodovky a kontroly trakcie. Základný režim je veľmi dobrý pre komfortnú jazdu, auto napriek relatívne tvrdšiemu naladeniu a pneumatikám run-flat dokáže odfiltrovať väčšinu nerovností. Pri dynamickejšej jazde sa však vie trochu nakloniť. Toto eliminuje režim Sport, pri ktorom sa na naše potešenie nestratilo veľa komfortu. Automatická prevodovka však v tomto režime trochu zbytočne drží motor v otáčkach, preto u nás vyhrala kombinácia podvozka v režime Sport a pohonu v režime Normal.

V rámci cenového porovnania vychádza nové BMW X3 xDrive 20d (od 39 600 €) na úrovni Audi Q5 2.0 TDI quattro (125 kW/170 k; od 39 210 €) a lacnejšie ako rovnako výkonný Mercedes GLK 220 CDI 4Matic (od 41 174 €). Ďalej je to však o príplatkovej výbave, a tá v našom prípade tvorila až tretinu celkovej ceny auta. Pri modeloch vyššej strednej triedy, ktoré sa pohybujú v podobných hladinách, to však nie je iné.

BMW X3 nás okrem priestoru a pohodlia presvedčilo aj vynikajúcim jazdnými vlastnosťami. Hoci ide o pomerne rozmerné SUV, dobre sa s ním manévruje skoro v  každej situácii. Takmer by sme ani nepotrebovali parkovacie senzory, nebyť relatívne malého zadného okna. Ani táto drobnosť však auto neoberá o maximálne hodnotenie. Na trhu SUV je to momentálne najlepšia voľba.

Hodnotenie* * * * * (5/5)

BMW sa zameralo presne na to, čo pri prvej X3 nezvládlo. Tá druhá preto boduje okrem jazdných vlastností a primeranej spotreby aj prvotriednym komfortom a veľkorysou priestorovou ponukou.

Karoséria

+ priestorová ponuka

+ veľký batožinový priestor

+ dobrá variabilita

+ vysoká torzná tuhosť

+ prvotriedne spracovanie

- výhľad smerom dozadu

Jazdný komfort

+ solídny komfort pruženia

+ dobrá klimatizácia

+ nízka hladina vnútorného hluku

+ prehľadná obsluha

+ pohodlné sedadlá

- citeľnejšie náklony v režime Normal

Pohon

+ ťah motora

+ dobré odstupňovanie prevodovky

+ dobre pracujúci pohon 4 × 4

- nekultivovaný štart-stop systém

Jazdné vlastnosti

+ dobrá smerová stabilita

+ správanie sa v zákrutách

+ dobre nastavené ESP

+ výborná trakcia

+ presné riadenie

Bezpečnosť

+ účinné a odolné brzdy

+ dobrá bezpečnostná výbava

Životné prostredie

+ primeraná spotreba

+ nízke emisie CO2

Náklady

+ malý predpokladaný pokles hodnoty

+ dlhý servisný interval

- vyššia cenová hladina

- len dvojročná záruka

Mohlo by Vás zaujímať:

Akcie BMW

Modely BMW

Autá BMW na predaj

Blog BMW

Kontakty BMW