Test päťdverového Volkswagenu up!

Päťdverový Volkswagen Up! je zatiaľ najdospelejším miniautom, ktoré som kedy testoval. Ak sa dá o nejakom drobčekovi na štyroch kolesách tvrdiť, že by mohol v najhoršom poslúžiť skromným rodinám ako jediný voz, tak práve o ňom.

Dospelosť sa vzťahuje najmä k podvozku, ktorého komfortné naladenie a suverenita vytvárajú dojem jazdy v oveľa väčšom aute. Na rozdiel od niektorých iných minivozidiel ale nie je určený pre športovú jazdu. Každý pokus prejsť prudšie zákrutu pod plynom rezolútne utínal stabilizačný systém.

Drobec (meria len tesne nad 3,5 m) vyrábaný v Bratislave drví spolu so svojimi súrodencami Seatom Mii a Škodou Citigo konkurentmi šírkou v lakťoch na predných i zadných sedadlách a veľkosťou batožinového priestoru. Tiež výškou v druhom rade patria na špičku.

Ohromí príplatkový asistenčný systém City Safe Drive, vďaka ktorému miniauto pri rýchlostiach do 30 km / h sám zabrzdí pred prekážkou.

Vzhľad Volkswagenu Up! mi pripadá mladistvejší ako u Škody Citigo. Rovnako ako u nej bude Up! hlavne voľbou pre jednotlivcov a páry na začiatku a na konci vodičské kariéry, myslím ale, že po Volkswagenu siahne väčší podiel mladších šoférov.

 

Testoval som niektoré verzie, ktoré Škoda Citigo zatiaľ neponúka - motor spaľujúci zemný plyn CNG a vozidlo s automatizovanou prevodovkou. Plynové auto pôsobí trochu vlažnejším dojmom než silnejší litrová motorizácie. Automatizovaná prevodovka má síce niektoré muchy, ale vďaka cene bude zaujímavou variantou hlavne pre vodičov, ktorí neradi radia.

Autíčko stojí v porovnateľných motorizáciách o niečo viac než Škoda Citigo. Pomer ceny a výbavy ho proti väčšine konkurentov mierne znevýhodňuje.

Vizáž Volkswagenu Up! mi príde menej konzervatívne, hravejšie a mladistvejší ako u Škody Citigo - a to platí tak o vzhľade karosérie tak interiéru.

Vnútro auta mi zároveň prišiel o niečo hodnotnejšie a zaujímavejšie než u škodovky, čo robil napríklad lesklý klavírny lak miesto plastu na prístrojovej doske v najvyššej úrovni High up !. Zatiaľ som ale testoval práve iba vyšperkované verzie, čo trochu skresľuje pohľad na celý model. Dve nižšie prevedenie Take up! a Move up! sa asi od Citigo moc líšiť nebudú. Na druhú stranu škodovka žiadne podobné skrášľovania vôbec neponúka.

Mohlo by Vás zaujímať:

VW up! ideálne auto do mesta už od 8 350 EUR.


 

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

vedúci predaja VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár