Test SEAT Alhambra: Španielske MPV znížilo spotrebu

Vydané:

Test SEAT Alhambra: Španielske MPV znížilo spotrebu

Seat Alhambra je na trhu už od roku 2010, takže modernizácia tohto španielskeho dvojčaťa Volkswagenu Sharan naozaj neprekvapí. Kým však facelift nemeckého „originálu“ bolo možné vidieť už v Ženeve, nová SEAT Alhambra si musela ešte chvíľku počkať. Zmeny sú však identické a týkajú sa najmä techniky pod kapotou. Tak ako Sharan dostala totiž aj Alhambra nové motory Euro 6, čo by malo pre zákazníkov znamenať nižšiu spotrebu. Úsporu vyčíslil Seat na 15 %.

Minimálne zmeny na exteriéri novej Alhambry

Exteriér absolvoval len retuše. Predná maska s novým logom a nárazník sa zmenili minimálne. Nové sú aspoň reflektory s ostrejšou grafikou denných LED svetiel. Tie ostatné však diódy nedostali a spoliehajú buď na halogénové žiarovky, alebo bi-xenóny. Zmenená bola aj grafika zadných svetiel, tentoraz s použitím „lediek“. Exteriérový facelift uzatvárajú nové disky kolies a rozšírená paleta farieb. Podobne skromné sú zmeny v interiéri, kde pribudol v podstate len volant a panel klimatizácie z novšieho Leonu.

Technológie v interiéri vozidla

Seat vyzdvihuje najmä nové rozhranie Seat Easy Connect s 5– alebo 6,5-palcovým TFT displejom, ktoré pracuje vďaka výkonnejším procesorom rýchlejšie než doteraz a reaguje aj na priblíženie ruky. Zlepšila sa aj konektivita. Funkcia MirrorLink umožňuje zobrazenie obsahu mobilného telefónu priamo na obrazovke a tiež využívanie rôznych aplikácií. Atmosféru majú oživiť nové druhy poťahových materiálov a dekorácií. Komfort zvyšuje bezkľúčový prístup a štartovanie, ako aj masážne predné sedadlá.

Najväčšie zmeny na novej Seat Alhambre

Najväčšie zmeny sa však týkajú techniky, kde najnovšia Seat Alhambra prichádza s novými asistenčnými systémami a novými motormi. Podľa vzoru novších modelov dostalo španielske MPV multikolíznu brzdu a sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel. Či sa tu objaví aj Automatic Post-Collision Braking Systém, ktorý je po kolízii schopný bezpečne zastaviť vozidlo aj bez pričinenia vodiča, Seat nespomenul. Pravdepodobne ostane vyhradený Sharanu. Viac pohodlia poskytnú posádke adaptívne tlmiče DCC, ktoré možno nastaviť v režimoch Comfort a Sport.

4Drive pohon

Na výber je z dvoch benzínových a troch dieselových agregátov. Všetky majú preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. Benzínovú ponuku tvorí motor 1,4 TSI (110 kW) a dvojliter 2,0 TSI (162 kW). Silnejší z nich má v porovnaní s minulosťou o 15 kW vyšší výkon. Priaznivci nafty dostanú na výber z troch dvojlitrových dieslov 2,0 TDI s výkonmi 85, 110 alebo 135 kW. Všetky agregáty s výnimkou základného diesla môžu byť kombinované s dvojspojkovou prevodovkou DSG s funkciou „plachtenia“ pre maximálne využitie zotrvačnej energie.

Pohon 4×4 označovaný symbolom 4Drive, pravdepodobne už so spojkou Haldex piatej generácie, je vyhradený pre motor 2,0 TDI (110 kW). Najúspornejšou verziou Alhambry je Seat Alhambra 2,0 TDI

(85 kW) so spotrebou len 4,9 litra nafty na 100 km.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Mohlo by vás zaujímať:

Akcia SEAT Alhambra