Každý má svoj DRIVE

Akčné modely DRIVE s bonusom až 1 060 €

Viac

Len teraz financovanie modelov ŠKODA na 1/2

+ kompletné poistenie na rok zadarmo

Viac

Test Škoda Octavia Combi

Octavia sem, Octavia tam. Aj na týchto stránkach sa v redakčných testoch objavila viackrát. Tentoraz sme sa ale nevenovali tradičnému testovaniu na osvedčených cestách a miestach. Namiesto toho sme Škodu naložili lyžami a teplým zimným oblečením a zobrali ju na päťdňovú lyžovačku do rakúskych Álp. Ako sa Octavia Combi 1.6 TDI osvedčila?

Po niekoľkých mesiacoch jej jazdenia po slovenských cestách ju netreba špeciálne predstavovať, tak len v skratke. Tretia generácia obľúbeného kombi údajne nižšej strednej triedy (podľa nás už bez prívlastku nižšej) prišla na trh v lete. K tradičným vlastnostiam koncernu VW pridáva ešte väčšiu nenápadnosť, mnoho pragmatických riešení, nekonečný priestor a striedmosť.

Deň prvý: je ťažkopádna

Po úvodných kilometroch prichádza pocit ťažkopádnosti. Octavia sa rozbieha pomaly a zdĺhavo, dáva pocítiť, že pracujete s veľkou hmotou. Niektoré iné modely podobnej veľkosti už vedia priniesť aj väčší dojem ľahkosti. Subjektívne sa zdá ťažkopádnejšia než liftback.

Nemožno nespomenúť tuhú zadnú nápravu, ktorá bude v internetových diskusiách nekonečným zdrojom kritiky, no stáva sa štandardom v tejto cenovej kategórii. Prvých pár kilometrov si jej dunivé zvukové prejavy všímate, no rýchlo na ne zabudnete. Dokonca ešte skôr než v liftbacku. Na jazdné vlastnosti pri tradičnej jazde to nemá vplyv a okruhový špeciál z tohto auta nebude.

Deň druhý: priestranná a praktická

Keď lyže vložené cez stredový tunel v zadných sedadlách opriete o predné sedadlá, medzi hranou kufra a lyží ostane ešte množstvo priestoru. Vojdú sa sem bez problémov dva páry lyžiarok, dva notebooky, veľký kufor, ruksaky a mnohé ďalšie. Veď jeho objem presahuje 600 litrov.

Veľkosť kufra a číselné vyjadrenia priestoru vnútri niečo napovedia. Dojem priestrannosti v skutočnosti, množstvo háčikov, dvojitá podlaha kufra, odkladacie priestory a mnohé ďalšie naživo však vyrazia dych. Octavia Combi v praktickosti predbieha konkurentov o míle a nastavuje štandard, ktorému sa budú prispôsobovať ďalší.

Deň tretí: veľa nespotrebuje

Na zhruba 800-kilometrovú cestu najmä po diaľniciach Octavia minula 5,4 litra na 100 km. Je to viac než uvádza výrobca, čo je spôsobené najmä vyšším diaľničným tempom. Pri mimomestskej jazde po plynulých rakúskych cestách čísla spotreby výrazne klesali a šetrní vodiči by sa aj na Slovensku bez problémov dostali pod päť litrov. Môžete počítať s 800 až 900 kilometrami na plnú nádrž.

Deň štvrtý: chce to viac výkonu

To, čo nám pri teste liftbacku s rovnakým motorom neprišlo také výrazné, teraz udrelo do očí. Motor 1,6 TDI v 105-koňovej verzii je na takéto veľké a ťažké auto jednoducho málo. Problém mu robia diaľničné stúpania, ale aj predbiehania vo vyšších rýchlostiach. Navyše treba počítať s tým, že s kombíkom budete častejšie cestovať plne naložení, čo bude mať dramatický vplyv na dynamiku.

Ani sprevodovanie nie je ideálne – zaradená štvorka na mestskej päťdesiatke síce je optimálna podľa palubného počítača, trápiaci sa zvuk motora tomu však nezodpovedá. Určite sa pozerajte po silnejšej verzii, poistka síce bude vyššia, spotreba nie.

Deň piaty: zabúdam na auto

Nová Octavia má aj vo verzii kombi tú vlastnosť, že vám dovolí zabudnúť na šoférovanie a len sa veziete bez ohľadu na to, čo je vonku. Jednoducho dodáva pohodlie a tešíte sa z nekonečných maličkostí v podobe praktických riešení. Zabúdate na samotnú jazdu a užívate si len presun alebo rozmýšľate nad svojimi starosťami.

A ak sme pri teste sivého liftbacku so striebornými kolesami hovorili o tom, že vďaka jeho nenápadnosti ho môžete šoférovať aj nahý, v tomto prípade to úplne neplatí. Kombi v bielej s čiernymi sklami a diskami púta väčšiu pozornosť. A nielen autorovi týchto riadkov sa Octavie vždy páčili skôr v rodinnej verzii.

Verdikt

Ak sa bavíme o dokonalom služobníkovi, Octavia Combi 1.6 TDI má k nemu veľmi blízko. Je to dané najmä možnosťami v interiéri, nekonečným priestorom i štandardou kvalitou jazdy. Nič vás tu neobťažuje, nehnevá (s výnimkou slabšej motorizácie), ani nepúta pozornosť. Sústreďte sa na seba a svoj život, Octavia bude z úzadia slúžiť.

Kontakt

Araver Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax:
Email: trencin@araver.sk

Jana Jandová

vedúca predaja Škoda

Jana Jandová

vedúca predaja Škoda


0903 826 152
jana.jandova@araver.sk

Kontaktný formulár

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 073
silvia.matouskova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Miriam Chudá

vedúca predaja Škoda

Miriam Chudá

vedúca predaja Škoda


0903 826 165
miriam.chuda@araver.sk

Kontaktný formulár

Marcela Papšová

asistent predaja

PRVÝ NOVOMESTSKÝ AUTOSERVIS

Trenčianska cesta 64
915 01 Nové Mesto nad Váhom

Telefón: 032 / 774 14 44
Fax: 032 / 774 14 22
Email: info@pna.sk

Mgr. Denisa Suláková

vedúca predaja Škoda

Mgr. Denisa Suláková

vedúca predaja Škoda


0903 826 153
denisa.sulakova@pna.sk

Kontaktný formulár

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 226
miroslava.vojtekova@pna.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Lucia Opatovská

vedúca predaja Škoda

Lucia Opatovská

vedúca predaja Škoda


0903 250 320
lucia.opatovska@ptasro.sk

Kontaktný formulár

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda


0903 826 170
julia.berova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár