Test VW Passat

Očakávaná, toľko omieľaná a už teraz na úspech odpísaná novinka je tu. Toto je nový Volkswagen Passat!

 Asi nebudem preháňať, keď poviem, že nová generácia(európskeho)Volkswagenu Passat je jednou z najhlavnejších a najočakávanejších tohtoročných noviniek vo svete štyroch kolies. Rovnako ako v prípade menšieho modelu Golf, aj Passat je v danej triede kľúčovým modelom a i keď to konkurencia počuť nechce, odjakživa sa musí porovnávať práve s týmto bestsellerom, keďže sa považuje za kult, etalóna, ikonu a zlatú cestu celej strednej triedy. Dokonca, nielen v Nemecku stelesňuje toto vozidlo samostatnú "Passat-klasse". Keď v roku 2010 prišla nová, v poradí siedma generácia (B7), predstavovala menšie sklamanie. Nalejme si totižto čistého vína a povedzme si, že i keď Nemci označovali novinku za úplne novú generáciu, išlo skôr o facelift pôvodnej generácie B6, pričom aj to nie moc rozsiahlý, keďže pôvodné vozidlo dostalo v podstate len nové predné a zadné svetlomety. Včera vo večerných hodinách predstavená8. generácia, prichádzajúca po štyroch rokoch, však predstavuje citeľný skok!

Už na prvý pohľad je každému jasné, že B8-čkový Passat je úplne nový a zároveň o level vyššie, i keď tradičných folksvageňáckych čŕt sa drží stále pevne. Predné partie pôsobia podstatne elegantnejšie, agresívnejšie a v neposlednom rade hodnotnejšie, pod čo sa, okrem iného, podpísali úplne novo tvarované svetlomety s technikou LED-diód, ktoré budú v najvyššej verzii ponúkané rovno v prevedení Full-LED. Najmä pri pohľade spredu, vyzerá nový Passat naozaj nádherne a svojím početným chrómovaním a elegantne tvarovanými líniami opäť len potvrdzuje, že k prémiovým automobilkám má podstatne bližšie. Pri pohľade z profilu evidujeme najzreteľnejšie, že novinka má dlhší rázvor, čím sa jednotlivé nápravy posunuli viac do rohov. Celkové tvary však do veľkej miery kopírujú predošlé dve generácie. Vzadu môžeme opäť povedať, že Passat dospel, pričom disponuje vyváženejšími líniami. Rovnako ako v prípade 6., tak aj v 8. generácií sa automobilka vracia k zadným Full-LED svetlometom pre všetky stupne výbavy, dokonca vo vrcholnej verzii Highline bude Passat vybavený ešte sofistikovanejším prevedením týchto svetiel. Zaujímavosťou je i riešenie koncoviek výfukov, ktoré idú s najnovšími trendmi, keďže vzadu nenájdeme klasické zakončenie výfukového potrubia, ale pomerne veľké chrómové koncovky, za ktorými sa až následne ukrývajú samotné výfuky.

 Hneď v úvode bol okrem tradičného sedanu predstavený aj praktický kombík, teda Variant a dokonca aj športovo strihnutý paket R-line. Pod atraktívnejší look sa podpísali najmä pozmenené proporcie. 8. generácia je totižto o 12 mm nižšia a zároveň o 14 mm širšia. Vozidlo je postavené na modulárnej platforme MQB, ktorá mu zabezpečuje až o 79 mm dlhší rázvor, pričom medzigeneračne passatis schudol85 kíl, za čo môže predovšetkým karoséria z ľahšej vysoko-pevnostnej ocele a hliníka, ale aj v priemere až o 40 kilogramov ľahšie motory. I keď je celková dĺžka vozidla o 2 milimetre menšia, posádka v interiéri má práve vďaka dlhšiemu rázvoru až o 33 milimetrov viac miesta, rozdiel budú citeľne evidovať najmä nohy zadných cestujúcich. Batožinový priestor ponúka nadpriemerných 586 litrov, v prípade verzie Variant táto hodnota narástla až na obrovských 650 litrov!

Pri novom Passate si treba uvedomiť dva zásadne fakty, keďže Volkswagen novú generáciu naozaj posunul o level vyššie a naplnili sa tak prvotné predpoklady a špekulácie. Ako si asi viacero z vás všimlo, značka Volkswagen (a vlastne aj Škoda) už zďaleka nie je automobilkou reprezentujúcu lacné ľudové vozidlá, i keď jej doslovný preklad hovorí opak. Drvivá väčšina popredných automobilových médií totižto modely tejto tradičnej nemeckej automobilky stále viac a viac porovnáva s modelmi prémiových značiek. A s tým musíme len súhlasiť, nakoľko i keď základné, "holé" verzie pôsobia lacnejšie, väčšina prvkov výbavy, kvalitou spracovania a v neposlednom rade aj cenou, je minimálne jednou nohou v prémiovej triede. Najnovší Passat to veľmi okato len a len potvrdzuje, pričom podľa kompetentných sú jeho priamou konkurenciu práve modely od značiek Audi, BMW ale aj Mercedesu, čo prvé informácie a fotky opäť len potvrdzujú.

 Druhým zásadným faktom je samotná veľkostná kategória. Povedané na rovinu, v rámci koncernu VW Group to mali poslednú dobu trochu pomýlené. Aj keď to tak nevyzerá, Golf a Octavia odjakživa reprezentujú rovnakú veľkostnú, nižšiu strednú triedu, pričom následne Passat a Superb patria oficiálne do zhodnej, strednej triedy. Na tom by nebolo nič netradičné, keby však v skutočnosti nebola súčasná Octavia väčšia než Golf, respektíve Superb podstatne väčší než Passat, pričom oba škodovácke modely sa v dnešnej dobe radia skôr o triedu vyššie ako "konkurencia" od VW. Ďalším paradoxom je, že samotný Golf je v niektorých prípadoch lacnejší než Octavia v porovnateľných výbavách! A to pritom pred pár rokmi vedúci v koncerne striktne obmedzovali a ochudobňovali modely Škody, aby jej vozidlá neohrozili prémiovejší Volkswagen. Časy sa však menia, keďže v koncerne sa čoraz častejšie hovorí o novej automobilke, ktorá by mala plniť úlohu lacných áut, nakoľko samotná škodovka tento status už dlhšie nemá. Nový Passat sa však nechal Superbom očividne vyprovokovať a nielen technikou a výbavou, ale už aj samotnou veľkosťou, predstavuje citeľný progres, čím je opäť vyššie a tým bližšie k prémiovým automobilkám.

Paleta pohonných jednotiek bude hneď v úvode veľmi bohatá a v neposlednom rade až o 20% úspornejšia. Benzínové motory budú zastúpené verziami 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI, pričom ponúknu výkon v rozmedzí od 92 kW / 125 koní až po 162, respektíve 206 kW / 220, resp. 280 koní v rámci poslednej spomenutej motorizácie. Naftové motory budu disponovať dvoma agregátmi, 1.6 TDI a 2.0 TDI, ktoré budú rovnako ponúkané vo viacerých výkonnostných prevedeniach, v zábere od 88 kW / 120 k po 176 kW / 240 koní. Okrem toho, v ponuke nájdeme aj plug-in hybridnú verziu, ktorá počíta s výkonom 156 koní z motoru 1.4 TSI, ktorý následne dopĺňa elektromotor s výkonom ďalších 109 koní. Na výber bude samozrejme aj pohon všetkých kolies 4Motion, či perfektná dvojspojková sedemstupňová prevodovka DSG.

Interiér je v prémiovej triede už asi oboma nohami. Všade prekvitá povestná vysoká kvalita spracovania a perfektná ergonómia. Okrem toho, že vnútro ponúka citeľne viac miesta, do oči udrie nová, naozaj dobre vyzerajúca prístrojová doska, no predovšetkým 12,3'' Active Info Displey prístrojového štítu pred vodičom, ktorý doslova pochoval tradičné analógové budíky. Obrovský displej, ktorý samozrejme v základe nenájdeme, ponúka rozlíšenie až neuveriteľných 1440 x 540 pixelov, čo zaručuje naozaj nevídanú kvalitu i vo vodách luxusných značiek. Pre porovnanie, grafikou sa displej môže vyrovnať novému C-čkovému medveďu, ktorého palubný počítač však neponúka až takéto megalomanské rozmery, pričom o trojkovom BMW či A4-ke radšej s obrazovkami pomlčíme. Nový Passat je pritom prvým Volkswagenom, ktorý prichádza na trh s týmto interaktívnym displejom nahrádzajúci konvenčné budíky. Ten zobrazuje všetko, na čo si len vodič pomyslí, od jazdných parametrov, cez tradičné funkcie palubného počítača až po navigačný systém v spomínanej kvalite.

 Premiéru si v rámci VW odkrúti aj head-up displej, pričom do príplatkovej výbavy sa dostali i také záležitosti ako Wi-Fi, masážne predné sedadlá, luxusné osvetlenie interiéru v troch farebných prevedeniach, možnosť synchronizácie máp cez Google Maps či dokonca premietanie daných lokalít prostredníctvom Google Street View s panoramatickou funkciou. Vypichol by som ďalej riešenie výduchov ventilácie a klimatizácie, ktoré sa prakticky nachádzajú po celej dĺžke palubnej dosky. Nechýbajú elegantne pôsobiace analógové hodiny v strede či veľký displej multimediálneho systému, ktorý bude Passat zdielať s modelom Golf, v ktorom mal premiéru.

 Autosalónovú premiéru si nový Passat odkrúti pochopiteľne v Paríži, kde budú bližšie špecifikované aj cenové relácie. Keďže sa však novinka posunula vo všetkých smeroch nahor, rovnakým smerom sa pravdepodobne uberú aj ceny, nakoľko štartovacia cena sa predpokladá na čiastke od okolo 26-tisíc €. 

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

vedúci predaja VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár