Test VW Polo TSI

Aktuálna generácia modelu Volkswagen Polo je na trhu už takmer päť rokov. Podstúpenie faceliftu je preto logickým krokom v životnom cykle tohto automobilu. Vozidlo v rámci neho dostalo upravený dizajn, nové motory a rozšírené vybavenie. Ako sa úpravy prejavili v praxi? Zisťovali sme to počas testu verzie 1.2 TSI s manuálnou prevodovkou.

Predný nárazník v úlohe poznávacieho znaku

Dizajnové zmeny sú skutočne nenápadné. Ak by testované auto nemalo polepené dvere, na ulici by sa za ním pravdepodobne neotočil nik. Práve polepy hlásajúce do sveta „Nové Polo“ boli totiž najvýraznejším znakom prezrádzajúcim jeho identitu. Druhým v poradí bol predný nárazník, ktorý má odlišný tvar s pochrómovanou priečkou uprostred. Okrem toho prešla malou retušou grafika svetiel vpredu i vzadu a to už sme prakticky na konci zoznamu.

Interiér je na tom podobne. Žiadna revolúcia, iba balík decentných úprav. Úlohu poznávacieho znaku dostal volant s jemne sploštenou spodnou časťou, ktorý poznáme z typu Golf. Nejde o jediný prvok, ktorý je darom od väčšieho súrodenca. Známe sú multimediálne systémy a niekoľko príplatkových fajnovostí, ktoré sa v segmente často nevidia. Príkladom je adaptívny tempomat. Nami skúšaná verzia Comfortline Slovakia sa však z hľadiska vybavenia držala skôr pri zemi, aj keď viaceré komfortné prvky nechýbali.

Slabší benzín s piatimi

Súčasťou faceliftu bolo uvedenie nových trojvalcov na strane benzínu i nafty. Pre test sme siahli po overenej štvorvalcovej jednotke 1.2 TSI. Tento zážihový motor je k dispozícii v dvoch naladeniach s maximálnym výkonom 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

Nami skúšaná verzia bola tou slabšou z dvojice. Dynamicky to nie je žiaden zázrak, ale bežné potreby uspokojí, za čo môže aj nízka hmotnosť. Akútnu potrebu vyššej porcie sily sme nepociťovali. Ak by sme siahli po výkonnejšom variante, dôvodom by bola skôr prevodovka. Tu sa totiž objavuje šesťstupňový manuál, kým deväťdesiatkoňový model sa musí uspokojiť s piatimi stupňami.

Jeden stupeň navyše by pomohol najmä diaľničnej spotrebe, ktorá sa v našom prípade vyšplhala až na hodnotu 6,8 l/100 km. V meste bol malý štvorvalec ešte o trochu smädnejší, jazdili sme s ním v priemere za 7,1 litra. Na okresných cestách motor odsával palivo rýchlosťou piatich litrov na sto kilometrov. Sú to hodnoty, ktoré možno radiť k priemeru.

Jemne nadpriemerný však aj po piatich rokoch predaja zostáva podvozok. Napriek jednoduchej zadnej náprave sa Polo prezentuje veľmi slušnými jazdnými vlastnosťami, ktoré patria v rámci triedy k najlepším. Nesklamali nás ani brzdy. Zmiešané pocity sme si však odniesli z elektromechanického posilňovača riadenia, ktorý je novinkou. V staršej verzii nám prišla spolupráca volantu a predných kolies o niečo presnejšia, ale nič tragické to nie je.

Štart na nezmenenej hranici

Z cenového hľadiska nemal facelift prakticky žiadny efekt. Na slovenskom trhu štartuje cenník omladeného Pola tesne nad desaťtisícovou hranicou, teda takmer rovnako ako v minulosti. Za čiastku 10 360 eur dostane zákazník verziu s litrovým trojvalcovm a vybavením Trendline.

Štvorvalec sa dá kúpiť od 11 630 eur, vo vybavení Comfortline je to 12 390 eur. Nami testovaná verzia mala ešte prívlastok Slovakia, čo znamená štandardnú štartovaciu priečku tesne nad hranicou štrnásťtisíc, no zároveň aj vybavenie obohatené o ľahozliatinové disky, tempomat či parkovacie senzory na oboch koncoch. Metalíza a lakťová opierka k tomu pridali ďalších päť stovák a čosi. Aktuálne sa však takýto exemplár dá kúpiť za akciovú cenu 13 120 eur.

Rozšírenie ponuky ako hlavný plus

Volkswagen Polo síce podstúpil omladenie, no na jeho základe sa to prejavilo minimálne. Nemožno to však veľmi kritizovať. Aj piaty rok na trhu totiž nepôsobí zostarnuto a v rámci segmentu malých áut má zástupca Wolfsburgu stále čo ponúknuť. Facelift bol teda len akousi povinnou jazdou. Počas nej sa žiadne radikálne rezy neudiali: navonok ani pod plechmi, lebo skrátka neboli potrebné.

Hlavným plusom modernizácie sa tak stáva rozšírenie ponuky, ktorá sa rozrástla oboma smermi. Na jednej strane pribudli nové základné motory s tromi valcami, na druhej sa rozšírili možnosti vybavenia viacerými prvkami z väčších modelov. Reálne síce budú „naložené“ exempláre skôr výnimkou, no veľké množstvo volieb pri konfigurácii možno hodnotiť iba pozitívne.

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

vedúci predaja VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár