VW Tiguan 2016

Po ôsmich rokoch prichádza Volkswagen s novou generáciou menšieho SUV Tiguan. Zmenilo sa naozaj všetko. Tiguan je totiž prvým koncernovým SUV na platforme MQB.

Súčasná generácia Tiguanu vydržala na výrobných linkách s jedinou väčšou modernizáciou neuveriteľných osem rokov. Príchod nástupcu preto neprekvapí. To napriek tomu, že s predajom nemal Tiguan nikdy problém, predalo sa z neho 2,64 milióna kusov. Zmenila sa však doba, a jeden z posledných mohykánov VW z minulého desaťročia už nemohol stačiť novým nárokom na bezpečnosť, konektivitu či emisie. So svojím predchodcom nemá preto prakticky nič spoločné. Za všetko hovorí fakt, že je prvým koncernovým SUV postaveným na modulárnej platforme MQB.

Tá mu pomohla zhodiť na váhe približne 50 kg a zároveň zmeniť proporcie. Na dĺžku má 4 486, na šírku 1 839 a na výšku 1 632 mm. To znamená, že je síce o 60 mm dlhší a o 30 širší, ale zároveň o 33 nižší. Rázvor sa natiahol na 2 681 mm, čo je o 77 mm viac. Výsledkom je podstatne modernejšie SUV nižšej strednej triedy, ktoré síce nijak nevybočuje z dizajnovej šablóny Volkswagenu, no fádnosť mu vyčítať určite nemožno. Šírku zvýrazňuje lamelová predná maska zrastená s LED reflektormi, podobne ako pri novom Passate. Prekvapením sú len zadné svetlá v tvare bumerangu, ktoré nekorešpondujú so žiadnym súčasným modelom.ň

Nový Tiguan je nielen ľahší, ale aj aerodynamickejší. Koeficient čelného odporu vzduchu klesol na Cx 0,31, čo je pre SUV akceptovateľná hodnota. Pomohol tomu napríklad aj nový tvar spätných zrkadiel, ktoré kladú prúdniciam vzduchu až o 40 % nižší odpor. Ak sa vám ale bude zdať Tiguan predsa len trochu mdlý, voliť môžete športový paket R-Line s 19– alebo 20-palcovými diskami kolies, alebo dokonca terénnu verziu Off-road. Tá je vyzbrojená nárazníkmi, ktoré zväčšujú predný nájazdový uhol zo štandardných 18,3 na 25,6 stupňa. Zadný je vždy 24,7. Svetlá výška je pomerne solídnych 200 mm. Zhodná je pre všetky verzie s pohonom 4×4. Predokolky budú o 11 milimetrov nižšie.

Väčší formát znamená väčší interiér. Na dĺžku v ňom pribudlo 26 mm. Zaujímavé však je, že zadní cestujúci dostali na kolená až 29 plusových milimetrov. Do kufra naloží posádka už v základnom usporiadaní o 140 litrov viac. Celkový objem sa totiž vyšplhal na 615 litrov (bez rezervného kolesa). Možnosti variability zväčšuje zadná lavica, posuvná v rozsahu 18 cm. Aj to naznačuje veľkú zmenu, ktorá príde už v blízkej budúcnosti. Tiguan sa totiž predstaví, najmä vďaka čínskemu trhu, po prvýkrát v predĺženej 7-miestnej verzii. A bez posuvných sedadiel v druhom rade by to jednoducho nešlo. Pre poriadok uveďme, že maximálna prepravná kapacita je po sklopení sedadiel1 655 li­trov a že Tiguan si trúfa aj na 2,5 tonový príves.

Dizajn interiéru opäť nevybočuje z wolfsburských trendov. To je však dobré znamenie pre ergonómiu. V elektronickej výzbroji sa toho však zmenilo požehnane. Tiguan bude môcť byť, podobne ako Passat, vybavený virtuálnym prístrojovým panelom Active Info Display s 12,3-palcovým displejom s piatimi grafickými profilmi. V tomto smere teda tromfne aj väčší a drahší Touareg. Podobne je to s head-up displejom, ktorý sa objavuje vôbec po prvýkrát. A nechýba ani centrálny dotykový displej pre ďalšie funkcie, najmä infotainmentu a internetových služieb. Rovnako prináša Tiguan nové asistenčné systémy od adaptívneho tempomatu cez autonómne brzdy a monitorovanie chodcov až po sledovanie jazdných prúdov a slepého uhla zrkadiel. Na päť hviezdičiek od Euro NCAP si trúfa aj vďaka aktívnej prednej kapote.

Z nových komfortných prvkov spomeňme trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlá, panoramatické strešné okno (870 × 1 364 mm), elektrické ovládanie piatych dverí s nožným senzorom či progresívny posilňovač riadenia. Vyššie úrovne Comfortline a Highline sú vybavené 8-palcovým rozhraním (v sérii 5-palcov) a audiosústavou Composition Media, alebo príplatkovou Discover Pro s navigáciou. Systémy umožňujú prepojenie so smartfónmi s operačným systémom Android aj iOS a zároveň komunikovať s vozidlom na diaľku. Mimochodom, pre dobíjanie telefónov bude určená indukčná nabíjačka, teda bez káblov.

Kariéru odštartuje Tiguan s ôsmimi pohonnými jednotkami. Nafta a benzín si pritom rozdelili úlohy v spravodlivom pomere. Volkswagen tvrdí, že nová generácia ušetrí vďaka nim až 24 % paliva. Základným zážihovým motorom je 4-valec 1,4 TSI s výkonom buď 92 alebo 110 kW. Nasleduje silnejší agregát 1,8 TSI (132 kW) a vrcholový 2,0 TSI (162 kW). Vznetovú ponuku otvára motor 1,6 TDI (85 kW). Nad ním sú už len dvojlitre 2,0 TDI s výkonmi 110, 140 alebo 176 kW. Posledný z nich má dve turbodúchadlá a poznáme ho z nového Passatu. Najslabšie verzie sa budú musieť zaobísť s pohonom predných kolies. Tie silnejšie dostanú 4Motion buď za príplatok alebo sériovo.

Štvorkolka pritom prešla veľkou premenou. O rozdelenie hnacej sily sa síce stará dobre známa elektro-hydraulická spojka Haldex piatej generácie, no novinkou je systém riadenia Active Control, ktorý dáva vodičovi na výber štyri odlišné jazdné režimy – onroad, offroad, offroad individual a snow. Prepínač je na stredovej konzole. Presné dynamické, ani prevádzkové parametre Tiguanu zatiaľ Volkswagen nezverejnil, rovnako ako možnosti kombinácí motorov a pohonov s prevodovkami. Má na to ešte čas, prvé kusy by sa totiž mali dostať k zákazníkom až na jar budúceho roka. A nasledovať bude plug-in hybridná verzia GTE s celkovým výkonom 160 kW.

Tá skombinuje motor 1,4 TSI (115 kW) a elektromotor na zadnej náprave. Vďaka zásobe li-ion akumulátorov dokáže prejsť v čisto elektrickom režime 50 km. To znamená priemernú spotrebu len 1,5 litra benzínu na 100 km. S oboma pohonnými jednotkami akceleruje na stovku za 8,1 sekundy a dosiahne maximálku 200 km/h. Zatiaľ sa však Tiguan GTE ukázal len ako frankfurtský koncept. Považovať ho však môžeme za prototyp sériovej verzie.

Mohlo by Vás zaujímať:

Nový Tiguan už v predaji!


Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

vedúci predaja VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj úžitkových vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár