Viac o VW Tiguan

Zdokonalený bestseller Tiguan: Nová čelná partia à la Touareg, nové motory, nové asistenčné systémy.Volkswagen SUV s min. spotrebou 5,3 l/100 km a novými systémami, ako sú Rozpoznávanie únavy a Light Assist, stavia na vyššiu bezpečnosť.

Nový Tiguan je tu. SUV s dizajnovými paralelami k veľkému Touaregu. SUV so silnými a súčasne úspornými motormi; ide o 2 Tiguany s predným pohonom 2.0 TDI s technológiou BlueMotion so spotrebou 5,3 litra (81kW / 110k a 103kW / 140k). SUV, ktoré vďaka systému štart-stop v meste, všade, kde to ide, vypína motor. SUV, ktoré sa so svojimi dobrými viacúčelovými vlastnosťami, veľkou variabilitou, 1 510 litrami objemu batožinového priestoru, užitočným zaťažením prívesu až do 2 500 kíl (s pohonom všetkých kolies 4MOTION) a početnými chytrými detailnými riešeniami odporúča ako mnohostranný sprievodca pre mobilný život. Volkswagen v najlepšom zmysle slova!

1 SUV, 2 svety: Dizajn čelnej partie bol kompletne nanovo vyhotovený. Tak ako predtým sa môže Tiguan objednať ako jedinečné terénne vozidlo svojej triedy voliteľne na použitie On-road alebo ako špeciálne prispôsobená verzia pre Off-road jazdy. Opticky sa obidva modely rozlišujú cez rozdielne čelné partie („On-road“ sklonu 18 stupňov/„Off-road“ 28 stupňov). Každý z týchto 2 modelov vykazuje pritom teraz viac špecifickosti, viac dynamiky a viac štylistickej presnosti. Navyše po prvý krát je k dispozícii variant Off-road analogicky k verzii On-road takisto v spojení so špičkovým vybavením. V prípade kategórie Off-road sa nazýva „Track & Style“ (On-road: „Sport &Style“).

Hightech vytvára bezpečnosť: So zmenou modelu vytvárajú početné nové asistenčné systémy úvod do programu Tiguan. K tomu patria rozpoznanie únavy (séria pri „Sport & Style“, ako aj „Track & Style“), diaľkové svetelné systémy Light Assist (H7-svetlo) a Dynamic Light Assist (Bi-xenónové svetlomety) na báze kamery, ako aj podpora udržiavania stopy Lane Assist. Taktiež novinka v Tiguane: elektronická uzávierka diferenciálu XDS.

110k až 210k: Ešte efektívnejšími sa stali technológie pohonu. 3 z celkovo 7 motorov ponúkaných v Európe, všetky do jedného na vložených štvorvalcových motoroch s priamym vstrekovaním, sú novinkou v programe Tiguan. 4 benzínové motory so silným krútiacim momentom (TSI s 1.4 až 2.0 litrami zdvihového objemu) poskytujú výkon medzi 90kW / 122k a 155kW / 210k. Výkonové spektrum od 81kW / 110k do 125kW / 170k tvoria 3 silné naftové motory (TDI). Aj pre nový Tiguan je k dispozícii voliteľne 7-stupňová dvojspojková prevodovka (DSG) – jedna z najefektívnejších a najšportovejších automatických radení.

Jeden z najúspornejších SUV na svete: Všetky Tiguany, ako technologická verzia BlueMotion, obsahujú systém štart-stop a rekuperačný režim.Dôsledok: Pri samotnom pohone všetkých štyroch kolies spotrebuje 103kW / 140k silný Tiguan 2.0 TDI 4MOTION s technológiou BlueMotion len 5,8 1/100 km! Je to jasné: Tento Volkswagen patrí k najúspornejším SUV na svete. Ponúkané budú taktiež ešte úspornejšie verzie s pohonom predných kolies, ktorých spotreba paliva by mala dosiahnuť 5,5 litrovú métu.

Na ceste k bestselleru: Nový Tiguan je modelom, ktorý mal neobyčajný úspech: Po svojom uvedení na trh sa Tiguan v roku 2007 vypracoval v Nemecku na vedúcu pozíciu na trhu terénnych vozidiel. A túto pozíciu nikdy viac neopustil: Hoci Volkswagen už vo februári 2011 avizoval nový Tiguan, „starý“ model sa zaraďoval naďalej na prvé miesto nových registrácií všetkých terénnych vozidiel v Nemecku. Navyše: po Golfe, Pole a Passate obsadil – tesne pred odstavením výroby – 4. pozíciu najviac predávaných automobilov v Nemecku. Iba málo vozidlám - kdekoľvek na svete – sa podarí takýto úspech!

Jedno SUV pre všetky kontinenty: Už dlhšie je Tiguan na celom svete jedným z najžiadanejších Volkswagenov. Objemovo najsilnejšie trhy sú celá Európa, Rusko, USA, Čína, Brazília a Austrália. V Nemecku činil priemerný podiel na trhu v segmente kompaktných SUV v roku 2010 okolo 21 percent, v celej Európe to bolo 12 percent. Celkovo bolo od jesene 2007 vyvezených do sveta takmer 600 000 Tiguanov. Touto cestou by mal úspešne pokračovať malý brat Touaregu teraz v novom šate a s vylepšenými technológiami. V Nemecku – tu už bol spustený predpredaj - je už k dispozícii cca 10 000 objednávok (Stav: máj2011)!

Fakty v prehľade - dôležité aspekty v abecednom poradí

Pohon: pohon predných kolies a pohon všetkých kolies (4MOTION)

Asistenčné systémy a systémy dynamiky jazdy: adaptívna regulácia podvozku DCC, Light Assist, Dynamic Light Assist, Lane Assist, rozpoznanie únavy, parkovací asistent, parkovací asistent s optickým zobrazením, Rear Assist, elektronická uzávierka diferenciálu XDS

Automatická prevodovka: 7-stupňová DSG

Línie výbavy: „Trend & Fun“, „Sport & Style“, „Track & Style“

Charakter: viacúčelový automobil s kvalitami pre spotrebiteľov

Uvedenie na trh generácie I: 2007

Uvedenie na trh generácie II: 2011

Dizajn: Walter de Silva (koncern), Klaus Bischoff (značka)

Rozmery verzie On-road: dĺžka 4 426 mm, šírka 2 041 mm (vrát. zrkadiel), výška 1 703 mm (vrát. strešnej lišty), rázvor kolies 2 604 mm

Rozmery verzie Off-road: dĺžka 4 433 mm, šírka 2 041 mm (vrát. zrkadiel), výška 1 703 mm (vrát. strešnej lišty), rázvor kolies 2 604 mm

Podvozok: Vpredu – náprava McPherson s dolným trojuholníkovým priečnym ramenom nápravy a pružiacimi podperami vedúcimi kolesá; pomocný rám z hliníka. Vzadu – zavesenie kolesa štyrmi ramenami; pomocný rám z ocele.

Farby: 2 univerzálne farby („Candy biela“ a „Deep Ocean Blue“), 8 metalízových farieb („Night Blue“, „Pepper Grey“, „reflexná strieborná“, „Silver Leaf“, „titánová béžová“, „karamelová hnedá“, „Wild Cherry Red“ a „Acapulco modrá“), 2 farby s perleťovým efektom („Deep Black“ abenátska zelená“).

Príjem informácií: RCD 310, RCD 510. Rádionavigačné systémy: RNS 315 a RNS 510. Periféria: prípojka MEDIA-IN pre USB alebo iPod, prípojka AUX-IN, Dynaudio-zvukový systém (300 Watt), handsfree, digitálny rádiový príjem (DAB)

Batožinový priestor: 470 litrov až 1 510 litrov

Motory - benzín: 90kW / 122k, 118kW / 160k, 155kW / 210k

Motory - nafta: 81kW / 110k, 103kW / 140k, 125kW / 170k

Miesto výroby: Wolfsburg (celosvetový trh okrem Číny a Ruska)

Doteraz vyrobené Tiguany: takmer 600 000 za 4 roky

Sériová prevodovka: 6-stupňová mechanická prevodovka

Spektrum spotreby: 5,3 1/100 km až 8,6 1/100 km

Centrálne aspekty

Exteriér - jasne, hodnotne a precízne:

  • Dizajn prednej partie ukazuje štylistickú blízkosť k Touaregu
  • Verzia On-road (18 stupňový nájazdový uhol) alternatívne s pohonom predných kolies
  • Verzia Off-road (28 stupňový nájazdový uhol) vždy s pohonom všetkých kolies 4MOTION

Tiguan je jedným z najúspešnejších automobilov svojho druhu: Od svojho debutu ako bestseller na jeseň roku 2007 bolo dodaných takmer 600 000 exemplárov na všetkých päť kontinentov. Na jednej strane sa SUV vypracoval na základe svojich technických vlastností a veľkej hospodárnosti k celosvetovému úspechu, avšak paralelne so svojim markantným nadčasovým a sympatickým dizajnom trafil do čierneho. Volkswagen naďalej vyvíjal vždy štvordverový Tiguan a zvlášť nanovo stvárnil prednú a zadnú partiu analogicky k DNA dizajnu Volkswagen. Ako jeho predchodca, tak aj nový Tiguan sa dodáva znova v dvoch verziách karosérie s rozličnými prednými uhlami sklonu. Zatiaľ čo klasický variant s uhlom 18 stupňov bol dimenzovaný skôr do „mestskej džungle“ a schopnosťami ako ťažné vozidlo, Tiguan s väčším uhlom sklonu 28 stupňov sa odporúča všetkým tým, ktorí používajú Volkswagen často v ťažkom teréne. Na základe 2 čelných partií existujú individuálne dĺžkové dimenzie: Tiguan s 18 stupňovým čelom meria 4 426 mm, jeho náprotivok s 28 stupňovým uhlom sklonu 4 433 mm. Šírka (1 809 mm bez a 2 041 mm s vonkajšími zrkadlami), ako aj výška (1 686 mm bez strešnej lišty, 1 703 mm so strešnou lištou) sú identické. To isté platí pre rázvor kolies (2 604 mm) a rozchody kolies (vpredu 1 569 mm, vzadu 1 571 mm).

Dizajn

Čelná časť: Intenzívnejšie ako predtým sa nový dizajn vyznačuje rozdielmi medzi obidvoma verziami karosérie. Ako pri Touaregu, obloženie mriežky chladiča sa zušľachťuje dvomi dvojitými chrómovými lamelami. Zvlášť výstižné: Voliteľne po prvýkrát možnosť dodania Bixenónových svetlometov s Dynamic Light Assist pre Tiguan s ukrytým trvalým diaľkovým svetlom; sériové denné stretávacie svetlá sú pri xenonovej verzii tvorené jedným pásom zo 14 LED, integrovaným do svetlometov.

18 stupňov: Športový variant On-road poskytuje Volkswagen v dvoch výbavách „Trend & Fun“ (základná verzia), ako aj „Sport & Style“. Pod lakovanou plochou prierezu nárazníka mámestská“ čelná partia v strede široký kryt chladiča a vonku dva malé otvory s tam zapracovanými vedľajšími svetlometmi. Ukončenie smerom dole tvorí robustný, čierny predný spojler. Uhol presahu vpredu činí uvedených 18 stupňov. S 90kW / 122k (TSI) a 81kW / 110k (TDI) je tento Tiguan skonštruovaný ako vozidlo s predným pohonom.

28 stupňov: Silná verzia Off-road je ponúkaná po prvý krát v novom špičkovom varianteTrack & Style“. S predným nájazdovým uhlom 28 stupňov zvláda tento Tiguan aj väčšie nároky v teréne. Pod takisto mohutným, ale plne novo stvárneným nárazníkom sa ochrana podvozku poskytuje trvalý dobrý pocit z technológie pohonu. Stredný vstupný otvor vzduchu je kvôli ochrane podvozku vyhotovený opticky veľmi plocho. Smerom von je nárazník aj tu obmedzený chránenými integrovanými vedľajšími svetlometmi. Sivá ochrana podvozku, vybavená tromi markantnými otvormi, je zboku olemovaná čiernymi prvkami vedenia vzduchu. Off-road verzie Tiguanu sú vždy vybavené permanentným pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Zadná časť: Všetky Volkswageny je možné medzi iným rozpoznať na základe ich typických zadných svetiel na prvý pohľad ako modely najúspešnejšej rodiny automobilových značiek v Európe. To isté platí pre novo stvárnené, dvojdielne zadné svetlá Tiguanu. Svetelná grafika vo vnútri svietidiel sleduje teraz so vždy dvojito vyhotovenými prvkami tvaru L vzhľad Touaregu. Vďaka spodnému obmedzeniu dôsledne priamo vyhotovených zadných svetiel vzniká v oblasti stĺpikov tvaru C nový, ešte výraznejší. dizajn, ktorý necháa zadnú partiu pôsobiť ešte posobivejšie. Všetky verzie Tiguanu sa vyznačujú v zadnej oblasti nájazdovým uhlom 25 stupňov. Podľa hmotnosti nákladu môže byť tento nájazdový uhol plochejší (to isté platí pre predný nájazdový uhol).

Tvar: Aj zboku dominujú zreteľnosť a sila. Dizajn tu ukazuje solídne, ale decentne obložené podbehy kolies, dozadu stúpajúcu líniu okien, markantné plochy dvier a blatníkov, ako aj – taktiež typicky pre Volkswagen – nezameniteľné stĺpiky tvaru C. Každý detail pritom sleduje logiku tvaru, ktorý spája celok. Spektrum nových kolies z ľahkého kovu opticky rozlišuje siluetu Tiguanu od jeho predchodcu.

Pasívna bezpečnosť

Karoséria: Už predchodca teraz predstavovaného Tiguanu dosahoval v crash teste maximálnych päť hviezdičiek európskej organizácie pre ochranu spotrebiteľov EuroNCAP (programy NewCar Assessment). Americký IIHC (Insurance Institute for Highway Safety) vyznamenal SUV navyše s TOP SAFETY PICK; tu sa vyhodnocujú zvlášť rozsiahle opatrenia v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Je jasné, že Tiguan aj v najnovšej verzii sa zaraďuje medzi najbezpečnejšie autá. Základ pre to tvorí stabilná kabína pre pasažierov, deformačné zóny a na to prispôsobené zadržiavacie systémy.

Zadržiavacie systémy: Tiguan sa dodáva s 5 výškovo nastaviteľnými opierkami hlavy (od„...& Style“ tiež v oblasti k hlave), 2 prednými, 2 bočnými (vpredu) airbagmi a 2 hlavovými airbagmi thorax; posledné pokrývajú celú bočnú plochu okna. Voliteľne sa môže Volkswagen navyše aj vzadu vybaviť dvoma bočnými airbagmi. Všeobecne je možné deaktivovať airbag spolujazdca, keď malé deti majú cestovať na strane spolujazdca v detskej sedačke. Stav je vodičovi hlásený cez displej. Sériové ukotvenia Isofix na zadných miestach na sedenie kompletizujú ochranné opatrenia pre deti. Na predných a zadných krajných miestach na sedenie sú integrované obmedzovače sily bezpečnostného pásu na zníženie zaťaženia hrude. Napínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, ktoré sa pri zodpovedajúcom zaťažení pri nehode elektricky aktivujú z centrálneho riadiaceho zariadenia, sa postarajú o včasné prispôsobenie pohybu cestujúcich na oneskorenie vozidla. Vo voliteľnom ochrannom balíku zadného sedadla sú popri zadných bočných airbagoch obsiahnuté tiež napínače bezpečnostných pásov pre krajné zadné sedadlá. Systémy sú navzájom prepojené: Systém aktivovania airbagov približne korešponduje so všetkými relevantnými riadiacimi zariadeniami a stará sa o to, aby sa v prípade kolízie aktivovali výstražné smerové svetlá, odblokovali všetky dvere, ako aj aby sa zaplo svetlo vnútorného priestoru a vyplo čerpadlo paliva.

Interiér - priestranný ako kombi:

Tiguan je viacúčelový automobil medzi SUV s úložným priestorom až do 1 510 litrov a variabilným zadným sedadlom Komfort ovládania a ergonómia robia mobilný život ľahším.

Podstatným faktorom pre úspech Tiguanu je jeho variabilný, vysoko kvalitný a užívateľsky stvárnený interiér. Znie to samozrejme, ale to tak nie je. Všetky ovládacie prvky a systémy sa sprístupňujú ihneď vo svojej funkcii. Návod na obsluhu? K dispozícii. Bude potrebný ale iba zriedka. Taktiež je praktický koncept sedenia. Majitelia Tiguanu si cenia vpredu, ako aj vzadu zvýšenú, vzpriamenú polohu sedenia. Vedie ich k tomu skutočnosť, že zadné sedadlo deliteľné v pomere 60:40 sa môže presúvať v dĺžke o 16 centimetrov a operadlo sa môže prestaviť v sklone. Objem batožinového priestoru je podľa konfigurácie zadného sedadla medzi 470 a 1 510 litrov. Okrem toho sa môže opierka sedadla spolujazdca vo verziách výbavy „Sport & Style“ a „Track & Style“ kompletne preklopiť; tak sa budú môcť uložiť predmety o dĺžke 2,5 metra.

V základných verziách Tiguanu vzbudzujú vo vnútri pozornosť nové poťahové látky v dizajne „Pakata“. V prípade špičkových verzií sa modely vyznačujú detailmi ako dekoračné lišty dverí v „striebornej metalíze“ a nové poťahy sedadiel v Alcantara a látke (dizajn „Milan“). Okrem toho bola značne rozšírená výbava Tiguanu. Čiže k základnej výbave Tiguanu Sport & Style (a nového Tiguan Track & Style) patrí naďalej rozpoznanie únavy, snímač dažďa, automaticky tieniteľné vnútorné zrkadlo alebo rádio RCD 510 s 8 reproduktormi

Kokpit: Opticky a hapticky vysoko kvalitné armatúry sú skonštruované prehľadne; všetky ovládacie prvky sa nachádzajú tam, kde sa intuitívne očakávajú. Príklad prístrojovej dosky: Umiestnené celkom hore a tým optimálne integrované v zornom poli pre vodiča a spolujazdca boli rádio a rádio-navigačné systémy. Vľavo a vpravo vedľa audiosystému sú umiestnené vždy dva otvory ofukovania. V úrovni pod tým sa nachádza regulácia sériovej klimatizácie.

Technológie pohonu - pohon prednej nápravy alebo 4 MOTION a 6 motorov:

  • 2.0 TDI 4MOTION s výkonom 140k spotrebuje iba 5,8 l/100 km
  • 3 TSI motory so 122k, 160k, 210k a 3 Motory Common Rail TDI so 110k, 140k a 170k

Nový Tiguan je ako aj ostatné modely poháňaný výlučne motormi s priamym vstrekovaním. Popri verziách s pohonom všetkých kolies (4MOTION) sú k dispozícii nové varianty Tiguanu s pohonom predných kolies. 3 benzínové motory (TSI) majú výkon medzi 90kW / 122k a 155kW / 210k. Novinkou sú pritom 2 TSI motory s 118kW / 160k a 155kW / 210k ktoré prinášajú o 10k väčší výkon ako ich predchodcovia bez toho, aby sa pritom zvýšila priemerná spotreba. 81kW / 110k, 103kW / 140k a 125kW / 170k tvoria 3 naftové motory (TDI). Všetky Tiguany s technológiou BlueMotion (BMT) disponujú navyše systémom štart-stop. Hodnoty spotreby nového SUV by sa mohli znížiť až do 0,3 1/100 km. V prípade Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology s pohonom predných kolies a s 81kW / 110k a 103kW / 140k vychádza ako príklad priemerná spotreba iba 5,3 1/100 km. Štandardy k tomu stanovuje Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology s pohonom všetkých kolies a s 103kW / 140k a 5,8 1/100 km. Tým patrí Volkswagen k najúspornejším SUV na celom svete. Všetkých 6 motorov sa na základe ich ťažnej sily a vysokého maximálneho točivého momentu od 200 do 350 Nm ideálne kombinuje na charakter SUV; 3 motoroy je možné kombinovať na 7-stupňový DSG. Novinkou pre všetky verzie je k dispozícii elektronická uzávierka diferenciálu XDS, ktorá je zvlášť zdokonalená v krivkách jazdnej dynamiky. Podľa konfigurácie pohonu sú k dispozícii užitočné hmotnosti prívesu až do 2 500 nezávislých kilogramov – jazda v Tiguane spôsobuje radosť z pohybu, pretože príves je úžitkovo orientovaný. Tu sú všetky verzie pohonu uvedené na trh v priebehu roku 2011 v prehľade:

TSI motory

1.4 TSI s 90kW / 122k: 122k silný Tiguan 1.4 TSI sa dodáva vždy ako verzia technológie BlueMotion s pohonom predných kolies a 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Sériovo sa jedná o systém štart-stop a rekuperáciu. Tento Tiguan sa môže zaradiť do línií výbavy „Trend & Fun“ a „Sport & Style“.

Úsporný benzínový motor Tiguan s priemernou spotrebou 6,5 1/100 km (152 g/km C02) dáva svoj maximálny výkon pri 5.000 ot./min. Medzi 1 500 a 4 000 ot./min poskytuje TSI cez turbo preplňovaný TSI svoj maximálny krútiaci moment 200 Nm. Štvorvalec umožňuje maximálnu rýchlosť 185km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne s motorom o objeme 1390 cm3 za 10,9 sekundy.

1.4 TSI so 118kW / 160k: V nasledujúcom výkonovom stupni nasadzuje Volkswagen v časovom slede za novým Tiguanom cez turbo a kompresor preplňovaný Twincharger so 118kW / 160k (pri 5 800 ot./min). Bude buď s predným pohonom (ako „Trend & Fun“ a „Sport & Style“) alebo vo verzii BlueMotion Technology s pohonom všetkých kolies ako „Track & Style“. TSI vyvinie medzi 1 500 a 4 500 ot./min maximálny krútiaci moment 240 Nm. Priemerná spotreba Tiguanu 1.4 TSI BlueMotion Technology so výkonom 160k a rýchlosťou 203 km/h: 6,71/100 km (156 g/km C02).

2.0 TSI so 155kW / 210k: S ľahkým časovým posunom tento najsilnejší benzínový motor nasleduje nový Tiguan. Poskytuje výkon 155kW / 210k (medzi 5 300 a 6 200 ot./min) a nahrádza 147kW / 200k silný TSI teraz nahradenej verzie Tiguan. Maximálny krútiaci moment 280 Nm sa spája konštantne s 1 700 až 5 300 ot./min. Tento motor umožňuje maximálnu rýchlosť 215 km/h; po 7,8 sekundách má tento Tiguan rýchlosť 100 km/h. Napriek vysokému výkonu je aj tento TSI úsporný: S manuálnou 6-stupňovou prevodovkou činí priemerná spotreba 8,5 1/100 km (199 g/km C02). Volkswagen ponúka tiež Tiguan 2.0 TSI voliteľne so 7- stupňovou DSG. priemerná spotreba tu vychádza 8,6 1/100 km (199 g/km C02); po 7,3 sekundách má DSG verzia rýchlosť 100 km/h. Maximálna rýchlosť činí 213 km/h. Tento TSI je k dispozícii v spojení s líniami výbavy „Track & Style“, ako aj „Sport & Style“.

TDI motory

2.0 TDI s 81kW / 110k: Všetky tri TDI motory pracujú so vstrekovaním Common-Rail, turbodúchadlom, chladičom plniaceho vzduchu, 4 valcami a zdvihovým objemom valcov 1968 cm3. Vstup do naftového programu Tiguan označuje verzia s 81kW / 110k (pri 2 750 až 4200 ot./min). Tento motor sa odporúča všetkým tým, ktorí kladú zvlášť pozornosť na najnižšie hodnoty spotreby. Motor kombinovaný s technológiou BlueMotion (systém štart-stop a rekuperácia) a pohonom predných kolies vychádza v priemere s 5,3/100 km (139 g/km C02). Voči tomu stojí nasýtený krútiaci moment maximálne 280 Nm (medzi 1 750 a 3 000 ot./min). Tým sa aj „malý“ TDI hodí vynikajúco ku Tiguanu. V prípade potreby dosiahne Tiguan 2.0 TDI, vybavený so 6-stupňovou prevodovkou, so 110k rýchlosť presne 175 km/h. Zrýchlenie na 100 km/h urazí za 11,9 sekúnd. Kombinovať sa tento TDI môže s líniami vybavenia „Trend & Fun“ a „Sport & Style“.

2.0 TDI s 103kW / 140k: Bola znížená už tak či tak nízka spotreba 103kW / 140k (pri 4 200 ot./min) silného Tiguanu 2.0 TDI s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Je tu aktuálnych 6,0 1/100 km (157 g/km C02) voči 6,3 1/100 km predchodcu. Tento TDI sa môže priradiť ku všetkými verziami vybavenia a voliteľne so 7-stupňovým DSG (6,3 1/100 km a 167 g/km C02). S týmto motorom sa dajú konfigurovať všetky 3 verzie vybavenia. Verzia mechanickej prevodovky dosiahne 186 km/h, DSG verzia má rýchlosť 188 km/h. Dôležitá prednosť tohto Tiguanu: jeho užitočná hmotnosť prívesu je až do 2 500 kg. Okrem toho bude znova k dispozícii 140k silný Tiguan 2.0 TDI BlueMotion Technology s pohonom predných kolies (zodpovedajúco ako „Trend & Fun“ a „Sport & Style“). Priemerná spotreba: 5,3 1/100 km (139 g/km C02).

2.0 TDI so 125kW / 170k: Priemerná spotreba so stálym s pohonom všetkých kolies činí 6,1 1/100 km (158 g/km C02) – taktiež o 0,3 litra menej ako u predchodcu. Maximálny výkon je pri 4.200 ot./min. Medzi 1 750 a 2 500 ot./vyvíja motor svoj maximálny krútiaci moment 350 Nm – dostatočný výkon a silu, aby mohol Tiguan zrýchliť na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť činí 201 km/h. Aj pre tento motor je v pláne verzia so 7-stupňovou DSG. Kombinovať sa môže s verziami výbavy „Sport & Style“ a „Track & Style“.

Technológie BlueMotion

Systém štart-stop: Vodič príde na červenú na semafore, zabrzdí Tiguan až do zastavenia, prepne do voľnobehu a dá nohu zo spojky (pri DSG postačí samotná noha na brzde). Tým sa motor v okamihu zastaví. V multifunkčnom zobrazení sa teraz objaví pokyn „Štart (A) Stop“. Hneď, ako bude na semafore znova žltá, vodič zošliapne spojku (pri DSG jednoducho uvoľní brzdu), naštartuje motor, pokyn „Štart (A) Stop“ zhasne, zaradí prevodový stupeň a ide ďalej. V zásade nemusí vodič uskutočniť žiadny ďalší prídavný krok voči bežnému autu, pomocou systému štart-stop ušetrí v meste až do 0,2 1/100 km. V porovnaní k vozidlám bez systému štart-stop majú modely BlueMotion Technology prídavný batériový dátový modul (na záznam aktuálneho stavu nabitia), zosilnený spúšťač, menič DC/DC (zaručuje stabilitu napätia palubnej siete) a rúnová batéria so zvlášť pevnými cyklami.

Rekuperácia: Rekuperácia pomáha podľa možnosti ideálne využívať energiu použitú pri jazde. Počas fáz posuv a brzdenia Tiguanu – teda vždy vtedy, keď vodič ide jednoducho z plynu alebo cielene brzdí – zvýši sa napätie dynama (generátor) a využije sa na masívne dobitie batérie vozidla. Vďaka tomuto riadeniu generátora závislému od stupňa účinnosti motora a vždy optimálne nabitej batérii sa môže znížiť napätie dynama – najmä pri zrýchleniach alebo konštantnom udržiavaní želanej rýchlosti. Dokonca je možné kompletné vypnutie generátora. A to odľahčí motor a zníži tak spotrebu. Navyše vždy optimálne nabitá batéria zásobuje palubnú sieť aj počas fáz zastavenia motora (najmä na semafore) s dostatočným množstvom energie. Aby bolo možné využiť rekuperáciu, je potrebný špeciálny softvér pre manažment energie a paralelne modifikovaný softvér riadiaceho zariadenia motora.

7-stupňová DSG

DSG u Volkswagenu v oblasti štvorvalcových motorov nahradila konvenčnú automatickú prevodovku. V novom Tiguane nachádza pritom použitie extrémne rýchla a efektívne pracujúca verzia 7 stupňovej DSG. Poznávací znak: 2 suché spojky, ktorých tlak sa reguluje hydraulicky. Výkon motora sa prenáša cez kľukový hriadeľ cez duálny zotrvačník na dvojitú spojku. Spojka I pritom obsluhuje nepárne prevodové stupne, spojka II párne prevodové stupne plus spiatočný prevodový stupeň. Dôsledok tohto náročného manažmentu spojok: Počas radenia nenastáva prerušenie ťažnej sily. Pri vysokom komforte sa tak sprostredkuje neporovnateľne dynamický a tiež komfortný pocit z radenia. Zodpovednými za to sú popri inteligentnom elektrohydraulickom riadení prevodovky (mechatronika) dve spojky, ako aj dva vstupné a tri hnacie hriadele. Toto spojenie umožňuje, že najbližší vyšší jazdný stupeň čaká permanentne v „čakacej polohe“ na to, aby sa mohol aktivovať. A síce bleskovo rýchlo. Príklad: Zatiaľ, čo Tiguan jazdí v šiestom prevodovom stupni, je siedmy už zaradený, avšak nie je ešte „aktívny“. Hneď, ako bude dosiahnutý ideálny radiaci bod, otvorí sa automaticky príslušná spojka pre šiesty prevodový stupeň, zatiaľ čo sa druhá zatvorí a tým sa siedmy prevodový stupeň „ostro zaradí“. Pritom dôjde k prekrytiu medzi otvorením a zatvorením obidvoch spojok a tým k už načrtnutému, komfortnému zaradeniu. Kompletný proces radenia sa realizuje v rámci niekoľkých stotín sekundy.

Pohon všetkých kolies 4MOTION

V normálnom prípade je aj pri Tiguan 4MOTION hnaná predná náprava; zadná náprava sa na tom podieľa iba desiatimi percentami. To ušetrí palivo. Zadná náprava sa až v prípade potreby - na základe špecifickej situácie pohonu a cesty preraďuje stupeň za stupňom. To sa udeje cez elektrohydraulickú spojku všetkých kolies. Výhoda elektroniky: Nepotrebuje žiadne rozdiely otáčok medzi prednou a zadnou nápravou, aby aktivovala spojku všetkých kolies, pretože nárast tlaku sa udeje cez elektrické čerpadlo. Lamelový spojkový systém bol integrovaný do prevodovky zadnej nápravy. Cez elektrické čerpadlo sa tlakový zásobník napája olejom. Jeho pracovný tlak činí 30 bar. Riadiaci prístroj vypočíta ideálny hnací moment pre zadnú nápravu a reguluje cez ventil, aký tlak oleja sa bude prenášať na pracovný piest lamelovej spojky. Pritom stúpa prítlačný tlak na lamely spojky proporcionálne ku krútiacemu momentu, ktorý je požadovaný na zadnej náprave. S výškou tlaku na lamely spojky sa dá plynulo meniť prenositeľný krútiaci moment. Systém pracuje v závislosti od preklzávania spojky, pretože pracovný tlak je stále k dispozícii. Pri naštartovaní a zrýchlení Tiguanu sa celkom zabráni pretočeniu kolies na prednej náprave, pretože riadiace zariadenie reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu zodpovedajúc dynamickým zaťaženiam náprav. V extrémnom prípade sa môže takmer 100 percent hnacieho momentu previesť na zadnú nápravu.

Elektronická uzávierka diferenciálu XDS

Novinkou Tiguanu je voliteľná elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Pritom ide o rozšírenie funkcie cez ESP už integrovaných elektronických blokovaní. XDS zlepšuje ovládanie pri rýchlej jazde do zákrut a kalibruje voz ďalej v smere „neutrál“ tak, že zabraňuje možnému pretáčaniu vnútorného kolesa na zákrute odľahčeného kolesa cez aktívny zásah bŕzd a tak vylepšuje trakciu.

Alternatívy výbav - sériová a špeciálna výbava nového Tiguanu

  • Nástup: Trend & Fun sú všetko iné ako základ
  • Exkluzívne: Sport & Style a Track & Style ako špičkové výbavy

S novým Tiguanom Volkswagen tiež aktualizoval línie výbavy a spektrum pohonu svojho bestselleru SUV. Predtým boli k dispozícii 3 línie výbavy, odteraz sú 4. Volkswagen pritom vyhovuje želaniu mnohých kupujúcich Tiguanu, tiež vo verzii Off-road („Track...“), objednať zaredením intenzívnejšie dimenzovanej čelnej partie pri použití v teréne, v bohatej výbave („...Style“). Z toho vyplynuli do budúcnosti 2 On-road výbavy „Trend & Fun“ (základná verzia) a „Sport & Style“, a jedna Off-road línia „Track & Style“.

Tiguan Trend & Fun

Tiguan Trend & Fun vychádza zo závodu s čelnou partiou Onroad (18 stupňový nájazdový uhol). Na základný model konštrukčného radu pripadá označenie „Basis“ vlastne iba podmienečne. Pretože výbava už vo verzii „Trend & Fun“ spĺňa oveľa viac ako iba základné potreby automobilu. Konkrétne: Čisto teoreticky postačí, vybrať si vonkajšiu farbu a dizajn látky vo vnútri. Hotovo. Všetko je vo výbave – vrátane kompletnej bezpečnostnej výbavy, klimatizačného zariadenia a audiosystému. Približne to poskytuje samozrejme tiež Tiguan Trend & Fun Raum, ktorý umožňuje SUV cielene prispôsobiť na vlastné potreby.

Bezpečnosť: Je jasné, že aj tento Volkswagen má na palube elektronický stabilizačný program ESP, 6 airbagov, kontrolu pripútania s bezpečnostným pásom i s požiadavkou na pripútanie, 5 výškovo prestaviteľných opierok hlavy (vpredu s optimalizovanou bezpečnosťou) a upevnenia detskej sedačky Isofix. V spojení s komfortnými sedadlami alebo výbavou v koži „Vienna“ sú navyše po prvý krát v Tiguane k dispozícii opierky hlavy nastaviteľné nielen výškovo, ale aj vo vzdialenosti k vodičovi a spolujazdcovi. Taktiež v sériovej výbave: pri plnom brzdení sa automaticky aktivujú výstražné svetlá. Navyše indikácia kontroly pneumatík kontroluje tlak vzduchu. Dôležité pre SUV s možnou váhou prívesu až do 2 500 kg: v ESP integrovaná stabilizácia vozidla s prívesom. Novinka pre Tiguan Trend & Fun: denné stretávacie svetlá. To je všetko v oblasti bezpečnosti.

Exteriér: V oblasti exteriéru je základný model v Nemecku vybavený 16-cólovými kolesami z ľahkého kovu (typ „Portland“) a pneumatikami 215. Samozrejme sú nárazníky, úchytky dverí a kryty vonkajších zrkadiel vo farbe vozidla. Chrómované sú mriežka chladiča a lamely krytu chladiča. Ako je bežné u Volkswagenu, je karoséria pozinkovaná a výborne chránená proti korózii. Proti všade silnému slnečnému žiareniu chráni tepelnoizolačné zasklenie v sériovej výbave..

Komfort a funkčnosť: Na strane komfortu a v oblasti stvárnenia vnútorného priestoru sú to prvky ako klimatizácia, nové látkové poťahy v dizajne „Pakata“, výškovo nastaviteľné predné sedadlá s opierkami driekových stavcov, taktiež novo navrhnuté clony okolo ofukovacích otvor (vo farebnom odtieni „Dark Rhodium“), elektrická parkovacia brzda s funkciou Auto- Hold a asistentom jazdy do kopca, elektrické otváranie všetkých okien a elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá, multifunkčné zobrazenia Plus (medzi iným s funkciou palubného počítača) alebo audiozariadenie RCD 210 so štyrmi reproduktormi s CD-/MP3 prehrávača, ktoré už v základnej verzii robia túto líniu výbavy luxusnou .

Variabilita: Ako už u predchodcu, je zadné sedadlo navyše presúvateľné o 16 centimetrov v dĺžke a opierka strednej časti ruky je využiteľná ako stôl; sklon opierky sa môže taktiež nastaviť. Samozrejme sa dá asymetricky deliteľné sedadlo navyše sklopiť natoľko, aby vznikol objem batožinového priestoru až do 1 510 litrov. Kryt batožinového priestoru chráni náklad za zadným sedadlom pred zvedavými pohľadmi, ako ochranný prah chráni samotný Tiguan.

Stálosť: Všetky modely technológie BlueMotion sú navyše vybavené systémom štart-stop a rekuperačným režimom.

Tiguan Track & Style

Tiguan Trend & Fun / Sport & Style

Tiguan Sport & Style a Track & Style

Obidve špičkové verzie nového Tiguan sa podieľajú na jazdnom programe Off-road „Track & Style“ a rozličných čelných partiách taktiež takmer vo všetkých detailoch vybavenia. Pre Tiguan Sport & Style s predným nájazdovým uhlom 18 stupňov pritom platí: V porovnaní k predchodcom bola táto línia zreteľne nadhodnotená (pre novú výbavu „Track & Style“ s 28 stupňovým čelom boli všetky hodnotenia adaptované).

Exteriér: Takto patria – navyše k rozsahu základných verzií – k sériovej výbave prvky v oblasti exteriéru ako v chróme olemované hmlové svetlomety s odbočovacím svetlom, strešná lišta (strieborno eloxovaná), bočné prahy dverí s lištami v „chróme matnom“, chrómové lišty na stranách okna, od stĺpika tvaru B smerom dozadu tónované okenné sklá (absorbujúce svetlo do 65 percent) a – v prípade Tiguan Track & Style – chrómové olemovanie prednej vetracej mriežky. Navyše nachádzajú použitie novo dizajnované 17- palcové disky z ľahkého kovu typu „Philadelphia“.

Komfort a funkcia: V interiéri a na funkčnej úrovni sa obidva špičkové modely vyznačujúnasledovnými detailmi: nové rozpoznanie únavy (po prvýkrát použité Passat), športové sedadlá vpredu, poťahy sedadla v Alcantara/plochej tkanine (dizajn „Milan“), zásuvky pod prednými sedadlami, dekoračné vložky v dverách (v „striebornej metalíze“), ako aj chrómové aplikácie na nastavení zrkadla a spínačoch otvárania okien. Navyše: výkonný audiosystém RCD 310 s ôsmimi reproduktormi, rozhranie AUX-IN, multifunkčný displej „Premium“, automatické zapínanie stretávacích svetiel (vrátane funkcie „Coming Home/ Leaving Home“), snímač dažďa a automaticky tieniteľné vnútorné zrkadlo, osvetlenie predného priestoru nôh, vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel, preklopiteľná opierka sedadla spolujazdca a kožený volant s 3 ramenami a s hliníkovým dekórom.

Voliteľné systémy

Aktívna a pasívna bezpečnosť automobilov, ale tiež aj komfort, urobili v predchádzajúcich desaťročiach obrovské pokroky. Aktuálne sú tu teraz „inteligentné“ asistenčné systémy, pomocou ktorých sa vylepšuej bezpečnosť vozidla, respektíve jeho komfort. V novom Tiguane je podľa toho osadená celá armáda ďalších asistenčných systémov. K tomu patria automatické systémy diaľkového svetla Light Assist a Dynamic Light Assist, rozpoznanie únavy, asistent udržiavania stopy Lane Assist, ako aj najnovšia generácia podpory pri parkovaní Park Assist.

Pretože systémy si má podľa rozpočtu a priority zvoliť samotný zákazník, je ich možné dostať spravidla voliteľne alebo v závislosti od výbavy. V spojení s Tiguan Sport & Style a Tiguan Track & Style je napríklad stále k dispozícii nové rozpoznanie únavy. Navyše najmodernejšie komfortné technológie ako zdokonalený systém štartu a zatvárania Keyless Access razia cestu do vyššej triedy SUV. Okrem toho sú to celkom jednoducho realizovateľné šikovne urobené technológie ako vytáčateľné závesné zariadenie, ktoré robí Tiguan jedným z najpraktickejších SUV.

Rozpoznanie únavy v detaile

Systém zaregistruje slabšiu koncentráciu vodiča a počas piatich sekúnd akustickým a optickým signálom mu odporučí prestávku v jazde. Ak si vodič v rámci nasledujúcich 15 minút neurobí žiadnu prestávku, varovanie sa ešte raz zopakuje. Dôvod: 25 percent všetkých nehôd na diaľniciach – zvlášť na dlhých a monotónnych trasách – je možné odvodiť od nadmernej únavy vodičov. Proti tume jezavedený systém na rozpoznaniu únavy. Hneď na začiatku každej jazdy analyzuje systém charakteristické správanie vodiča pri riadení. Na cestách potom vyhodnocuje rozpoznanie únavy permanentne signály ako uhol volantu, využívanie pedálov a priečne zrýchlenie. Ak z toho vyplynú odchýlky k správaniu pri jazde registrovanom na začiatku jazdy, nastane optické a akustické varovanie. Nezávisle od toho upozorní aktivovaný systém vodiča po štyroch hodinách trvalej jazdy na to, aby si urobil prestávku. Asistenčný systém akútne nevaruje pri mikrospánku; rozpoznanie únavy sa radšej pokúša zistiť už vopred vo fáze vynechávajúcej koncentrácie. Obidve špičkové vybavenia sú vybavené týmto systémom, ako už bolo načrtnuté.

Dynamic Light Assist plus LED denné stretávacie svetlá

Taktiež novinkou v Tiguane je ukryté trvalé diaľkové svetlo s označením Dynamic Light Assist. Manuálne striedanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami je s Dynamic Light Assist odpadlo. Radšej sa zapojí diaľkové svetlo pri rýchlosti viac ako 65 km/h automaticky a zostane permanentne aktívne. Funguje to nasledovne:

V spojení s kamerou integrovanou za čelným sklom sa moduly diaľkového svetla, v tomto prípade potrebné bi-xenónové svetlomety (vrátane sériového odbočovacieho svetla a LED denného stretávacieho svetla) individuálne stlmia iba v oblastiach, v ktorých systém analyzuje možné rušenie iných účastníkov premávky. Táto funkcia sa realizuje prostredníctvom clony medzi reflektorom s bezortuťovými DS3-xenónovými horákmi a šošovkou. V spojení s inteligentným, bočným otáčaním celého modulu (cez funkciu odbočovacieho svetla), ako aj individuálnym ovládaním ľavého a pravého svetlometu umožňuje táto prídavná geometria clony tlmiť svetelný zdroj. Zabráni sa tak cloneniu oproti prichádzajúcich alebo vpredu jazdiacich vozidiel. Navyše: Vďaka čelnej kamere rozpozná riadiace zariadenie odbočovacieho svetla presnú polohu vpredu jazdiaceho vozidla a „posunie“ od rýchlostí 60 km/h svetelný kužeľ až na jeho zadnú časť, respektíve dokonca vedľa vozidla – taktiež bez clonenia.

Light Assist

Pre modely Tiguan s konvenčnými halogénovými svetlometmi je k dispozícii jednoduchší variant automatiky diaľkových svetiel: Light Assist. Tento asistent diaľkových svetiel, ako aj taktiež systém na báze kamery rozpozná existujúce svetelné zdroje pre najrozličnejšie dopravné situácie a v dôsledku toho dá pokyn k rozsvieteniu alebo stlmeniu. Podľa toho sa automaticky aktivuje alebo deaktivuje diaľkové svetlo od rýchlostí 60 km/h; taktiež je to zreteľná zisk pre komfort a bezpečnosť.

Parkovací asistent, generácia II

V protiklade k parkovaciemu asistentovi prvej generácie, ktorý podporoval výlučne parkovanie pozdĺžne k vozovke, umožňuje najnovší parkovací asistent tiež asistentované priečne parkovanie – teda v pravom uhle k vozovke. Systém sa aktivuje pri rýchlostiach až do 40 km/h stlačením tlačidla na strednej konzole. Cez smerové svetlá volí vodič stranu, na ktorú má zaparkovať. Ak zistí parkovací asistent cez svojich 12 ultrazvukových snímačov (4 vpredu, 4 vzadu, 2 vpravo, 2 vľavo/dosah 4,5 metra) dostatočne veľkú medzeru na parkovanie, môže sa spustiť asistentované zaparkovanie: Vodič zaradí spiatočný prevodový stupeň a musí už iba pridávať plyn a brzdiť. Riadenie prevezme Tiguan. Akustické signály, ako aj vizuálne pokyny na multifunkčnom displeji podporujú vodiča. Pri parkovaní zníži parkovací asistent rýchlosť na 7 km/h. Po prvý krát môže systém zabrzdiť vozidlo tiež aktívne pri hroziacich kolíziách. Vodič zostane avšak všeobecne sám zodpovedný za brzdenie, pretože funkcia brzdenia parkovacieho asistenta nezabráni v jednotlivom prípade škodám. V porovnaní k prvej generácii bol optimalizovaný aj celkový systém: parkovací asistent umožňuje všeobecne v rámci technických možností teraz tiež pozdĺžne parkovanie vo zvlášť malých medzerách (dĺžka vozidla plus 80 centimetrov; predtým plus 140 centimetrov), v zákrutách, na obrubníkoch, ako aj medzi stromami a inými prekážkami. Navyše: Aj pri odparkovaní môže byť priestor úzky; tento nový parkovací systém vám pomôže aj v situácii, keď máte vpredu len 50 cm priestoru.

Lane Assist

Aktívny systém udržiavania stopy Lane Assist samočinne zasiahne, keď zistí, že voz by mohol neplánovane opustiť stopu. A to je viac ako zmysluplné: Okolo 14 percent všetkých nehôd so zraneniami je zapríčinených vybočením z jazdnej dráhy. Lane Assist môže prispieť k tomu, aby túto kvótu znížil. Ak vodič vyhodí smerovku, aby uvedomele opustil stopu, Lane Assist sa vypne. Systém sa aktivuje cez multifunkčný displej. Potom sa Lane Assist naďalej automaticky zapne od rýchlosti 65 km/h. Cez kameru v oblasti vnútorného zrkadla zaznamenáva Lane Assist značenie vozovky. Či sú čiary plné alebo prerušované, nehrá pritom žiadnu úlohu. Lane Assist funguje navyše tiež pri tme. Bez rozpoznateľných označení vozovky systém avšak nezasiahne. Ak je Lane Assist zapnutý, oznámi sa to vodičovi v prístrojoch prostredníctvom žltého symbolu kontrolky v tvare vozovky. Hneď, ako kamera lokalizuje zodpovedajúce označenia vozovky, bude symbol zelený. Teraz je systém kompletne aktívny. V prípade, že sa naznačí, že vozidlo opustí stopu, pôsobí zasiahne Lane Assist. Rozhodujúce Hlavná výhoda: Toto riadenie sa udeje kontinuálne a mäkko. Taktiež môže vodič Lane Assist vždy „prehlasovať“ malou silou. Systém udržiavania stopy nereaguje, keď vodič pred prejazdom značky vyhodí smerovku.

Adaptívna regulácia podvozku DCC

Adaptívna regulácia podvozku DCC poskytuje tri programy: „Normálne“, „Šport“ a „Komfort“. „Šport“ a „Komfort“ sa volia cez tlačidlo vpravo od radiacej páky. Rozhodujúcou je avšak skutočnosť, že sa vďaka adaptívnej regulácie podvozku permanentne vylepšujú vlastnosti jazdy. Pretože tlmenie sa neustále prispôsobuje vozovke a situácii jazdy. Systém reaguje navyše na zrýchľovacie, brzdiace a riadiace procesy. Cieľový konflikt medzi športovo tvrdším a komfortnejším dimenzovaním je tým vyriešený. Pre vodiča a spolucestujúcich to bude citeľné cez zreteľne lepší komfort.

Otočná spojka prívesu

Maximálne 2 500 kilogramov (brzdené pri stúpaní 12 percent) utiahne Tiguan na ťažnom zariadení v prípade potreby a obsadzuje tak špičkové miesto v segmente. Výhoda: samotná spojka prívesu sa vytočí resp. znova zaklapne manuálne pomocou ťažného lanka v sekundovej rýchlosti. Odpadla komplikovaná a väčšinou časovo náročná montáž i so zaskočením a uzavretím. Špinavé ruky sú taktiež minulosťou, pretože ťažné lanko s ergonomickou rukoväťou sa nachádza vľavo hore, priamo na nárazníku pod samostatným krytom. Tým je pri uzatvorených dverách batožinového priestoru chránený proti znečisteniu a neprístupný nepovolaným osobám. Mechanika má taký ľahký chod, že malé postrčenie nohou postačí na bezpečné zaistenie systému. V ovládacej rukoväti sa rozsvieti LED na zeleno, pokiaľ je spojka bezpečnezaskočená.

Mohlo by Vás zaujímať:

Akcie Volkswagen

Aktuality Volkswagen

Autá Volkswagen na predaj

Kontakty Volkswagen

Na stiahnutie

Auto konfigurátor

Poskladajte si automobil presne podľa vašich požiadaviek.

Áut k odberu: