Nová Kia RIO v predaji

už od 10 490€!

Viac

Kia Sportage teraz už za 18 990€ !

Príďte si po svoju novú Kiu ešte dnes!

Viac

Prísny testovací režim modelu Kia Stinger

Každý prototyp absolvoval testovací program v rozsahu 10 000 km, teda 480 kôl na okruhu v Nürburgringu.

Projektanti a konštruktéri spolupracovali na zdokonalení aerodynamickej účinnosti.

Testovanie a ladenie prinieslo zdokonalenie vysokovýkonnej brzdovej sústavy, výkonných motorov a osemstupňovej prevodovky.

Začiatok celosvetového predaja modelu Stinger v poslednom štvrťroku 2017.

Model Kia Stinger vstupuje do poslednej fázy prísneho režimu testovania a vývoja, predtým ako sa koncom roka dostane do predaja. Testovací program prebieha v lokalitách po celom svete, na cestných komunikáciách i na pretekárskej trati, a jeho úlohou je zabezpečiť, aby vozidlo dosahovalo výkon, spoľahlivosť a dynamickú prepracovanosť, ktoré budú zodpovedať jeho výraznému dizajnu fastbacku.

Aerodynamika

Stinger sa predstavil na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne 2017 a hneď urobil výrazný prvý dojem. „Nová Kia GT je skutočné vozidlo typu gran turismo, automobil na temperamentné dlhé jazdy,“ vysvetľuje Gregory Guillaume, hlavný konštruktér spoločnosti Kia Motors Europe. „Nejde v ňom iba o výkon, drsnú dynamiku ani brutálny dizajn na úkor luxusu, pohodlia a elegancie.Nové vozidlo GT nemá nič spoločné s tým, aby do cieľa cesty dorazilo ako prvé – pri tomto vozidle je dôležitá cesta a vášeň z nej.“

Pri realizácii výrobného dizajnu modelu Stinger – tvaru fastbacku stelesňujúceho pôvab, eleganciu a dynamiku – sa projektanti spoločnosti Kia nechali viesť aj jej odborníkmi na aerodynamiku. Všeobecne platí, že karoséria typu fastback môže počas optimalizácie aerodynamiky predstavovať väčšie problémy než bežný typ konštrukcie. Preto je potrebná úzka a intenzívna spolupráca medzi projektantmi a odborníkmi na aerodynamiku, aby bolo možné dosiahnuť požadovaný tvar. Výskumné a vývojové stredisko spoločnosti Kia vo Frankfurte nad Mohanom využívalo softvér počítačovej dynamiky kvapalín (CFD) na rýchle testovanie a overenie rôznych nápadov, aby sa dosiahol dokonalejší aerodynamický profil vozidla a pritom sa zachovala jeho silueta fastbacku.

Po štyroch týždňoch spolupráce medzi projektantmi a konštruktérmi boli zavedené mierne zmeny dizajnu, ktoré zlepšujú prúdenie vzduchu nad vozidlom. Karoséria bola mierne zúžená smerom k zadnej časti vozidla a za oblúkmi predných kolies boli zavedené nové „žiabre“, ktoré majú znižovať turbulenciu za vozidlom, vznikajúcu po prechode vzduchu po jeho bokoch. Na zníženie odporu vzduchu pod vozidlom sa použil čiastočne plochý podlahový kryt, ktorý prechádza do zadného difúzora, kým zatiaľ čo zadný spojler bol mierne prerobený do tvaru „kačacieho chvosta“, čím sa znížil zdvih a zvýšila stabilita vozidla pri vysokých rýchlostiach. V prednej časti sa zaviedli väčšie horizontálne chladiace kanály na optimalizáciu chladenia bŕzd, a prívody vzduchu sú vytvarované tak, aby znižovali čelný zdvih. A napokon, odborníci na aerodynamiku zo spoločnosti Kia zistili, že znížením výšky zadnej časti strechy môžu zlepšiť tvar „profilu krídla“ fastbacku a zároveň zvýšiť aerodynamickú účinnosť vozidla Stinger.

Po dokončení dizajnu bol Stinger pripravený na prvé cestné skúšky.

Jazdné vlastnosti a ovládateľnosť: Vozidlo gran turismo pre všetky jazdné podmienky

Dynamika modelu Stinger predstavovala pre konštruktérov spoločnosti Kia novú výzvu. Keďže vozidlo nemalo svojho predchodcu, konštruktéri podvozka nemali žiadnu predlohu a na adresu vlastností odpruženia a riadenia vozidla dostali doslova „čisté plátno“. Stručné zadanie znelo: vytvoriť ozajstný automobil typu gran turismo, ktorého jazdné vlastnosti budú zodpovedať jeho dizajnu fastbacku. Tvar vozidla ihneď podnietil v konštruktéroch snahu dať modelu Stinger svižnú obratnosť a vysokú mieru ovládania karosérie, ktoré by boli odmenou pre nadšeného vodiča. Na druhej strane jazdné vlastnosti museli priniesť rovnováhu medzi každodennou spoľahlivosťou vozidla a komfortom pri jazde vysokou rýchlosťou.

Na splnenie tohto cieľa konštruktéri spoločnosti Kia vyvinuli dva rôzne typy zavesenia kolies. Každý Stinger má vpredu vzpery MacPherson a vzadu zasa plne nezávislé viacprvkové zavesenie. Prístup „čistého plátna“ k vývoju vozidla však umožnil konštruktérom vytvoriť tradičné pasívne nastavenie a zároveň nový adaptívny systém – tzv. dynamické ovládanie stability pruženia (DSDC). Systém DSDC prispôsobuje dĺžku zdvihu tlmičov pri pohybe a je regulovaný snímačmi zrýchlenia, brzdenia a riadenia.

Vodiči modelu Stinger môžu meniť vlastnosti tlmičov pomocou prepínača režimu jazdy. V rámci tohto systému majú na výber dve úrovne tlmiacej sily: režim bežnej jazdy „Normal“ a športový režim „Sport“. Nízka úroveň tlmiacej sily v režime „Normal“ zabezpečuje maximálnu mieru pohodlia pri jazde ustálenou rýchlosťou. Kým v režime „Normal“ sa odpruženie pri prudkom prejazde zákrutou mierne spevňuje, tento efekt je menej výrazný ako v režime „Sport“. Športový režim „Sport“, ktorý je voľbou vodiča, poskytuje väčšiu tlmiacu silu za všetkých podmienok, čím sa skracuje zdvih tlmičov, a tým sa dosahuje lepšie ovládanie karosérie a obratnosť vozidla pri temperamentnejšej jazde. Systém DSDC bude súčasťou štandardnej výbavy modelov Stinger poháňaných 3,3-litrovým motorom V6.

Pasívne zavesenie – ktoré sa dodáva v rámci štandardnej výbavy na modeloch s 2,0-litrovým preplňovaným zážihovým motorom a na všetkých modeloch s 2,2-litrovým vznetovým motorom – bolo navrhnuté pre rovnaké zadanie ako systém DSDC. Toto štandardné zavesenie ako pasívne nastavenie s jedným režimom bolo preverené spolu so systémom DSDC na okruhu Nordschleife v Nürburgringu aj na cestných komunikáciách a ponúka vodičom sebaistotu pri ustálenej jazde ako aj na kľukatých cestách. Odpruženie modelu Stinger bolo prepracované podľa koncepcie najdokonalejšieho viacprvkového zavesenia kolies, akým disponuje značka Kia, a po úprave ponúka tuhšie pružiny a tyče stabilizátora v záujme lepšej citlivosti a okamžitej odozvy riadenia.

Ladenie odpruženia sa zväčša zameralo na vytvorenie jednotného charakteru v celom modelovom rade Stinger – bez ohľadu na hmotnosť motora a konfiguráciu pohonu zadných alebo všetkých kolies vozidla. Hoci to znamená, že modely s pohonom všetkých kolies ponúkajú podobný dynamický charakter ako modely s pohonom zadných kolies, vozidlá s pohonom všetkých kolies majú vyššiu tlmiacu silu a prepracované nastavenia tlmičov pre zadnú nápravu, vďaka čomu zadné kolesá lepšie dosadnú na vozovku a umožňujú vyniknúť charakteru zadného pohonu vozidla.

Elektrický posilňovač riadenia s elektromotorom upevneným priamo na hrebeni riadenia (R-MDPS) poskytol konštruktérom podvozka modelu Stinger väčšiu flexibilitu pri ladení. Systém R-MDPS sa dodáva ako štandardná výbava do každého vozidla Kia Stinger a umožňuje vodičom vybrať si z dvoch režimov riadenia pomocou prepínača režimu jazdy – „Normal“ a „Sport“. Tieto režimy menia mieru námahy, ktorú je potrebné vynaložiť pri obsluhe volantu, ako aj premenlivé pomery riadenia systému.

Ak je vozidlo Stinger nastavené na športový režim „Sport“, vyžaduje si zvýšenú námahu pri riadení v stredovej vzdialenosti, pričom kratšie prevodové stupne poskytujú okamžitú odozvu vďaka menšej potrebe výraznejších riadiacich vstupov. Naopak, režim bežnej jazdy „Normal“ znižuje námahu pri riadení v stredovej vzdialenosti v záujme lepšej meranej odozvy riadenia pri ustálenej jazde. V režime „Normal“ je taktiež potrebné vynaložiť viac námahy pri otáčaní volantom, pričom lineárny nárast odporu dodáva vodičovi väčšiu sebaistotu za volantom. Výsledkom je systém riadenia, ktorý umožňuje rovnakú dualitu ako odpruženie – na jednej strane prináša vodičovi pocit uvoľnenia a sebaistoty pri jazde v priamom smere a na druhej strane sa vyznačuje okamžitou odozvou a podmanivou jazdou na pútavejších cestách.

Verzie modelu Stinger s pravostranným riadením absolvovali ďalšiu úroveň dynamického testovania na cestách vo Veľkej Británii. Cieľom bolo pred uvedením vozidla na trh optimalizovať komponenty riadenia a odpruženia pre niektoré trhy, ako je napríklad Veľká Británia či Austrália.

Brzdy: Ako zastaviť doposiaľ najvýkonnejší automobil značky Kia

Motor V6 s dvoma turbodúchadlami a objemom 3,3 litra, ktorý vyvinie výkon až 370 k, umožňuje vozidlu Kia Stinger zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy, čo je najvyššie zrýchlenie, aké vyvinul sériový automobil v celej histórii značky Kia. Jeho vysokovýkonné brzdy museli byť preto adekvátne tejto úlohe.

Konštruktéri podrobili Stinger rôznym skúškam brzdenia vo vysokej rýchlosti s cieľom vyvinúť najvyšší brzdný výkon, aký doposiaľ nedosiahlo žiadne vozidlo značky Kia. Na tento účel vytvorili dôslednú škálu brzdných úloh a vzali zariadenia na skúšanie bŕzd na slávnu vysokohorskú cestu Großglockner v rakúskych Alpách, kde testovali nepretržité brzdenie pri jazde dolu kopcom. Použili sa aj súkromné testovacie zariadenia v severnom Nemecku a na východe Španielska, ako aj v Nürburgringu.

Brzdy modelu Stinger nielenže museli vykázať objektívne vysokú a konzistentnú brzdnú silu, ale tímy z centra výskumu a vývoja spoločnosti Kia chceli zachovať aj spoľahlivú a citlivú odozvu pedála, a to aj po opakovanom prudkom zabrzdení, aby mali vodiči za volantom maximálny pocit istoty. Na brzdách pre model Stinger sa vykonalo viac vývojárskej práce ako na akomkoľvek vozidle značky Kia predtým.

Modely Stinger s vysokovýkonným 3,3-litrovým motorom majú novú brzdovú sústavu, ktorá vznikla v spolupráci so spoločnosťou Brembo. Kotúčové 18-palcové brzdy značky Brembo sú špeciálne navrhnuté tak, aby spĺňali nároky na vyšší výstupný výkon motora. Ryhované brzdy sa vyznačujú vysokou tepelnou kapacitou a nižšou mierou oslabovania účinku pri intenzívnom používaní. Sú spojené s najsilnejšími strmeňmi, aké sa kedy vyskytli vo vozidle značky Kia.

Vo veľmi raných fázach vývoja modelu Stinger zvažovali konštruktéri použitie uhlíkových keramických bŕzd, ktoré by zvýšili brzdnú silu tohto vozidla typu GT na maximum. Keďže však ide o vozidlo značky Kia, aj Stinger musel zostať cenovo dostupný pre zákazníkov na celom svete, a to tak z hľadiska kúpy ako aj údržby. Ako skvelé riešenie sa napokon ukázali 18-palcové oceľové brzdy s vysokým obsahom uhlíka značky Brembo, ktoré splnili viac než len povinnú úlohu zastaviť idúce vozidlo Stinger. Hoci interné skúšky spoločnosti Kia sú navrhnuté tak, aby preverovali brzdy vozidiel pri teplotách až 700°C, konštruktéri zašli ešte ďalej a brzdový systém Brembo v modeli Stinger vystavili teplotám nad 800°C. A brzdy aj pri týchto teplotách pracovali naďalej s konzistentnou brzdnou silou a odozvou pedála.

Kvalita a spoľahlivosť: Testovanie v „Zelenom pekle“

Tak ako každé vozidlo značky Kia, aj Stinger musel absolvovať kompletný a prísny testovací režim, ktorý má zabezpečiť, že bude spoľahlivým automobilom pre vlastníkov a zároveň potešením pre vodičov. Aj keď okruh Nordschleife v Nürburgringu zohral kľúčovú úlohu pri utváraní dynamického charakteru modelu Stinger, v testovacom zariadení spoločnosti Kia v „Zelenom pekle“ sa preveruje kvalita a spoľahlivosť každého vozidla.

Na mimoriadne náročnom okruhu Nordschleife absolvuje každý vývojový automobil najmenej 10 000 km, teda 480 kôl. Tento nemecký okruh, ktorý je všeobecne považovaný za najťažšiu testovaciu dráhu na svete, má 73 zákrut, 300-metrový výškový rozdiel medzi najvyššie a najnižšie položeným bodom a stúpanie až 17 %. Nepretržité striedanie prudkého zrýchlenia, náhleho spomalenia, rýchlych prejazdov zákrutami a zmien povrchu a zakrivenia vozovky je bezpochyby bezkonkurenčnou skúškou dynamickej odolnosti každého vozidla. Vzdialenosť najazdená na tomto okruhu počas vývoja modelu Kia Stinger zodpovedá viac ako 160 000 km cestných skúšok.

Každý prototyp Stinger testovaný na okruhu Nordschleife v Nürburgringu je vystavený rovnako náročnému režimu s maximálnym testovaním odpruženia, karosérie a hnacej sústavy. Skúšobné postupy spoločnosti Kia sú navrhnuté tak, aby odhalili predovšetkým možné opotrebovanie hnacieho ústrojenstva, únik paliva a reguláciu tepla v prevodovke. Teplota bŕzd, výfuku a prevodovky vozidla sa nepretržite monitoruje, aby bol neustále zabezpečený ich optimálny výkon. Napríklad brzdy je potrebné meniť v polovici bežnej dennej relácie – taká drsná je povaha testov, ktorým sú vystavené vývojové prototypy.

Stinger poháňaný 3,3-litrovým motorom sa v súčasnosti nachádza v poslednej fáze testovania na okruhu Nordschleife v Nürburgringu, no väčšina vývojových prác na modeloch s 2,0-litrovým a 2,2-litrovým motorom – s pohonom zadných aj všetkých kolies – sa už skončila. Jeden prototyp so vznetovým motorom dokonca absolvoval na okruhu Nordschleife až 20 000 km testovania. Hoci motor mal za sebou už celú testovaciu vzdialenosť 10 000 km, ďalšie vývojové práce na podvozku vozidla si vynútili ďalšie testy, pretože konštruktéri museli vyskúšať viacero nových komponentov. A tak vozidlo s novými dielmi a tou istou hnacou sústavou – prevodovkou aj motorom – absolvovalo druhú sériu testovania, opäť s plnou vzdialenosťou 10 000 km. Výsledok: plne spustený motor aj po ukončení druhého kompletného kola skúšok fungoval rovnako ako na začiatku testovania.

Hlavným cieľom testovania hnacej sústavy modelu Kia Stinger bola jeho osemstupňová automatická prevodovka, ktorá je v ponuke so všetkými tromi motormi. Skúšky na okruhu Nordschleife ukázali potrebu efektívnejšej regulácie tepla v prevodovke – rané testy totiž odhalili, že teplota oleja stúpa vyššie, než konštruktéri predpokladali. Na vyriešenie tohto problému teda vybavili prevodovku chladičom oleja s väčšou povrchovou plochou, ktorá umožnila efektívnejšie chladenie.

Okrem okruhu v Nürburgringu prebiehalo testovanie modelu Kia Stinger na celom svete. Vozidlo absolvovalo vyše 1,1 milióna kilometrov skúšok odolnosti – čo zodpovedá približne 27 obehom okolo Zeme po rovníku.

Vývoj automobilu prebiehal v celej Európe, na Blízkom východe, v Ázii a na oboch amerických kontinentoch, pričom všetky komponenty použité v modeli Kia Stinger prešli skúškami a overením kvality v extrémnych klimatických podmienkach. Keďže Stinger bol testovaný pre záujemcov z celého sveta, bol vystavený extrémnemu chladu, teplu aj vysokej nadmorskej výške a musel si poradiť s vysokými nárokmi púštnych oblastí, preplnených centier veľkomiest, horských priesmykov ako aj oblastí s trvalo zamrznutou pôdou.

Zdokonaľovanie: Ako vzniká majstrovský automobil typu GT

Keďže Kia Stinger je majstrovský automobil typu gran turismo, obzvlášť dôležitý je jeho kultivovaný chod na ceste. Rovnako dôležitá je však aj túžba zákazníkov vychutnávať si zvuk motora pri práci. Stinger je prvý automobil značky Kia vybavený novým systémom aktívneho prenosu zvuku, ktorý zosilňuje zvuk motora cez audiosystém vozidla a nie cez regulátor, ktorý „prenáša“ zvuk motora do kabíny.

Zvuk, vyvinutý v Európe, je navrhnutý tak, aby bol v súlade s uložením motora a poskytoval vodičom dodatočné zvukové vstupy z pohonnej jednotky na umocnenie zážitku z jazdy. Motor s objemom 3,3 l autenticky zosilňuje špecifický zvuk motora V6 v kabíne, zatiaľ čo zážihový 2,0-litrový motor umožňuje vodičom vychutnať si športovejší charakter štvorvalcového motora pri zrýchlení. Systém aktívneho prenosu zvuku vylepšuje aj zvuk 2,2-litrového vznetového motora; niektoré prvky jeho pôvodného zvuku maskuje a iné zasa umocňuje, takže vo výsledku má motor kultivovanejší zvuk.

Zvukoví technici spárovali systém aktívneho prenosu zvuku s prepínačom režimu jazdy, vďaka čomu si môžu vodiči modelu Stinger sami meniť hladinu zvuku motora v kabíne. Zvuk sa stáva mierne hlasnejší a agresívnejší, keď vodiči prepnú z ekologického režimu jazdy „Eco“ na režim bežnej jazdy „Normal“ až po športové režimy „Sport“ a „Sport+“ v Európe alebo „Custom“ v USA a ďalších krajinách.

Výroba a začiatok predaja

Kia Stinger sa začne vyrábať v druhej polovici roka 2017 a celosvetový predaj sa začne v priebehu posledného štvrťroka. Miestne ceny a konečné špecifikácie budú oznámené bližšie k dátumu spustenia predaja modelu Stinger.

Mohlo by vás zaujímať:

Akcie vozidiel Kia

Skladové vozidla Kia

 

 

V prípade akýchkoľvek informácií nás neváhajte kontaktovať.

Kontakt

AutoMarket Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax: 032 / 743 19 24
Email: info@kiaautomarket.sk

Vladimír Drobný

predaj vozidiel KIA

Mária Gašpieriková

predaj vozidiel KIA

Kontaktný formulár