Nový SEAT Leon môže byť Váš už 12 990€ !

Viac

Seat Leon Kombi FR – Jednoducho dobre!

Sviežo, farebne, vcelku príjemne a netradične. Tak som sa cítil počas celého testovacieho týždňa s novým Seatom Leon Kombi FR. Seaty si postupne a vcelku úspešne razia cestu nahor a zaraďujú sa medzi triednych konkurentov. Pomaly sa zbavujú španielskej nálepky roztržitej kvality a prehnane silného korenia v slogane „auto emocion“. Podľa koncernových smerovaní sa stávajú autami pre rozmaznaných európanov a okrem väčšieho poriadku na palube aj vonku, prinášajú aj istý druh exkluzivity. Hlavne, pokiaľ si zvolíte farbu Apolo modrá metalíza. Byť ženou, bez váhania ju označím ako prudko svietivo blankytne tyrkysovú a ani minútu neváhal pri výbere z palety lakov karosérie pre variant Kombi FR. Je dokonalá.

Neviem, či sa niekto kúpou kombíku chce nejak špeciálne ukazovať verejnosti, ale v prípade Seatu Leon sa nie je za čo hanbiť. Dynamické linky celého tela od prednej masky, ostrého spodku nárazníka, cez delenú bočnú linku až po pekne sa zvažujúce piate dvere kufra ku vhodne umiestneným zadným svetlám a dvojitej koncovke výfuku, sú vyvážené a vkusné. Ako celok vnímam Seat Leon Kombi vo výbave FR ako veľmi pekné auto. Pridaním špeciálne svietivej farby aj ako pozitívne ladený, efektívny a atraktívny dopravný prostriedok. Iste, neujúkam a neskáčem odzemok ako keď Jánošik našiel svoje mešce po divokej žúrke, jednoducho som spokojný. Zrejme o tom je Seat a jeho modely. Zákazník bude spokojný. Vizuálne aj vnútorne. S výbavou FR naviac získate externe komunikovanú športovú príslušnosť, čo znamená, že budete vyzerať, že máte k športu blízko, pretože vaše auto vyzerá veľmi atleticky. 17 palcové disky Dynamic, prahové hliníkové lišty, predný a zadný nárazník s FR dizajnom, dvojitá, chrómová koncovka výfuku, zadné LED svetlá (mimochodom kompletne všetky, stretávacie aj diaľkové), tmavé okná a logá FR umocnia pocit nadštandardu. Vo vnútri môžete ohurovaním novej známosti (ktorú ste stretli v bio potravinách) pokračovať volantom v FR dizajne, športovými  FR sedadlami z látky a syntetickej kože, čiernym interiérom a červeným prešívaním na sedadlách no a nezabudnúť na 8 reproduktorov. 

Interiér Seatu je rovnako špecifický v zmysle svojej typickosti. Koncernový vplyv je cítiť, ale považujem to za dobré. Seat sa konečne naučil upratať si pracovisko a použiť praktickejšie a krajšie riešenia. Volant sa drží dobre, sedenie sa dá ohodnotiť ako veľmi dobré, hlboké a pohodlné, palubná doska má svoje klasické proporcie s displejom infotainmentu navrchu a ostatným ovládaním smerom nadol. Pôsobí to na mňa nerušivo, možno až príliš jednoducho. Osobne by som si prial viac moderny a exkluzivity, ale kanibalizmus nie je v koncerne povolený a každá značka a každý model vie, kde má svoje miesto. V podstate je to dobre, pretože takto dokáže koncern osloviť široké spektrum svojich budúcich zákazníkov. Seat si zrejme vyberie človek, ktorý chce investovať menej ako do VW, alebo z princípu nechce VW, aby sa nezaradil do mnohopočetného stáda. Vyberie si preto niečo iné, súvisiace a podobajúce sa na produkty VW, ale nesúce emotívnejší názov/značku. A keď sme pri tom, koľko dukátov treba na drevo vysádzať, aby ste si svoje FRko vzali domov, tak nie mnoho. Za 18190 EUR s DPH so základnou benzínovou motorizáciou 1,4 TSI Start&Stop o výkone 92kW (125k) je Seat Leon FR Kombi váš.

Benzínová 1,4ka je ok. Zbytočne budem písať, že skvelá, prekvapujúca, lahodiaca, znejúca, ... keď je iba ok. Proste fajn. Postačí. So spotrebou okolo 7 a menej litrov na 100 km si na čerpacej stanici známosť nenájdete, pretože tam nebudete chodiť často (naozaj skúste tie bio potraviny). Vyzdvihnem kultúru chodu motora. Ono pri všetkých tých diesloch, horších či lepších, proste diesloch, je snáď už akýkoľvek benzínový motor balzamom na zaprášenú naftovú dušu. Jednoducho to cvrliká inak a príjemne. Radenie 6 stupňového manuálu je normálne, nepociťujem potrebu mu niečo vytýkať. Čo Seat vie, je podvozok a Leon je odladený naozaj dobre. Riadenie v komunikácii s podvozkom podčiarkuje jazdecký talent a vy sa naozaj môžete popýšiť, že vaše kombi, okrem toho, že vyzerá, aj jazdí a vie to vcelku dobre. Komfort odpruženia som si ani nevšimol, ale znamená to len jedno. Nič ma navyrušovalo a počas celého testovacieho týždňa som nezískal negatívne vnemy. Asi sa mi podarilo obísť všetky bratislavské jamy. Systém Seat Drive Profile umožňuje zmenu nastavení citlivosti reakcií motora, pri modeloch nad 150 koní aj zvuk motora, tuhosť posilňovača riadenia aj náladové oslvetlenie. Ak máte pocit, že je nutné si niečo zmeniť, voľte Normal, Sport, Eco alebo Individual.

Vo výsledku hodnotím Seat Leon ST Kombi FR vo farbe Apolo modrá metalíza ako veľmi vkusné, farebne výnimočné a praktické kombi pre mladú, dynamickú rodinu s pozitívnym myslením a radosťou zo života. A to je dobrý predpoklad pre zdravý vývoj duše. Vo výsledku je vám pri užívaní Leonu tak nejak dobre. Nedá sa to popísať prívlastkami, pretože ani netreba. Jednoducho dobre!

 

 

Kontakt

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT


0903 826 002
stefan.strecky@araver.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Mgr. Marianna Jašková

predaj vozidiel SEAT

Mgr. Marianna Jašková

predaj vozidiel SEAT


0903 826 158
marianna.jaskova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár