Nová Kia RIO v predaji

už od 10 490€!

Viac

Kia Sportage teraz už za 18 990€ !

Príďte si po svoju novú Kiu ešte dnes!

Viac

Svetová premiére novej Kia Stinger na svetovom autosalóne NAIAS

Úplne nový športový sedan typu fastback mení definíciu značky Kia.

Na podujatí, ktorému zvyčajne dominujú modely amerických automobiliek sa predstavila spoločnosť Kia Motors America (KMA) a svetlá reflektorov namierila na seba. Na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne predviedla vo svetovej premiére úplne nový model Kia Stinger 2018 (ďalej len Stinger). Tento päťmiestny športový sedan typu fastback je pripravený zmeniť definíciu segmentu, ktorý v súčasnosti okupujú európski výrobcovia automobilov a sľubuje, že bude najvýkonnejším sériovým vozidlom v dejinách automobilky. Stinger sa opiera o špičkovú kvalitu a spoľahlivosť spoločnosti Kia Motors, ponúka viacero konfigurácií motorov a hnacích sústav, ako aj priestranný luxusný interiér. Do predaja by sa mal dostať v USA koncom tohto roka, pričom cena bude oznámená krátko pred jeho uvedením na trh.

„Na rozdiel od akékoľvek iného vozidla značky Kia, ktoré tu bolo pred ním, je pre nás Stinger naozaj autom snov a tu v Detroite sa tento sen stal skutočnosťou – po dlhých rokoch úsilia a tvrdej práce nadšených projektantov, inžinierov a vedúcich pracovníkov z celého sveta,“ uviedol Orth Hedrick, viceprezident spoločnosti Kia Motors America pre plánovanie produktov. „Od jeho začiatkov, keď bol ešte len koncepčným vozidlom GT, až po roky vylaďovania a vylepšovania na legendárnom okruhu Nürburgring nebol pre nás žiadny detail nepodstatný na to, aby sme ním neboli posadnutí. A výsledok je jednoducho ohromujúci.“

Úplne nový model Kia Stinger 2018 je okamžite rozpoznateľný ako priamy vývoj konceptu, ktorý mu predchádzal. Na jeho konštrukciu a dizajn dozeral Peter Schreyer, hlavný dizajnér spoločnosti Kia Motors, spolu s tímom talentovaných dizajnérov v nemeckom Frankfurte nad Mohanom. Vývoj jazdných vlastností a ovládateľnosti vozidla mal na starosti Albert Biermann, vedúci divízie testovania a vývoja vysokovýkonných vozidiel spoločnosti Kia, spolu s tímom inžinierov v Kórei a na pretekárskom okruhu Nürburgring.

Čo je ale charakteristické pre pravé vozidlo typu GT (gran turismo)? Táto otázka bola východiskom dlhoročnej cesty, ktorá začala v roku 2011, keď na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom po prvý raz predstavili koncepčné vozidlo GT. Aj keď každá dizajnová štúdia Kia má svoj zmysel, koncept GT bol niečím, čo mnohí mimo automobilky vnímali prinajmenšom ako sen, keďže išlo o značku, ktorá bola známa výrobou cenovo dostupných vozidiel určených pre masový trh. Napriek tomu model GT zapálil uhlíky vášne, ktoré v organizácii roznietili oheň a ten v priebehu nasledujúcich piatich rokov presiahol hranice fantázie a premenil sa na skutočnosť.

Len čo dostal Stinger zelenú a spustil sa jeho vývoj, spomenutá otázka o charaktere vozidla GT sa stala mantrou celého vývojového tímu. Keďže išlo o značku Kia, dizajn vozidla musel byť odvážny. A skutočne bol. Vozidlo však zároveň muselo byť ľahké, svižné a rýchle, a súčasne luxusné a tiché. Muselo sa vyznačovať dokonalou vyváženosťou jazdných vlastností ako aj ovládateľnosti a zároveň muselo pohodlne prepraviť päť osôb aj s batožinou. Muselo mať skrátka veľa vecí, no v prvom rade to muselo byť pravé a nefalšované vozidlo typu GT. A ním aj skutočne je.

Dizajn

Urobiť z konceptu vozidlo sériovej výroby nie je vôbec ľahké a tak Schreyer v snahe priviesť Stinger k životu oslovil frankfurtské dizajnérske štúdio automobilky Kia – kde sa zrodil koncept GT. „V prípade pravého vozidla gran turismo, teda vozidla určeného na temperamentnú jazdu, nejde prvoplánovo len o výkon, nekompromisnú dynamiku či drsný štýl na úkor luxusu, pohodlia a elegancie,“ vysvetľuje Gregory Guillaume, hlavný dizajnér spoločnosti Kia Motors Europe. „Stinger nemá nič spoločné s tým, že do cieľa cesty musí doraziť ako prvý – pri tomto vozidle ide o samotnú cestu. Ide tu o nadšenie a vášeň.“

Od elegantnej čeľuste cez štíhle boky až po silné nábehy vyžaruje zo Stingera mohutná sebaistota. Najpodstatnejšími prvkami jeho charakteru sú pohon zadných kolies; dlhá kapota a krátky predný previs, predĺžený rázvor kolies kvôli priestrannej kabíne a dlhý zadný previs s výraznými záhybmi. Postoj modelu Stinger a jeho vizuálna rovnováha majú dodávať tomuto vozidlu skôr nádych elegancie a fyzickej zdatnosti než mužskú pretekársku dravosť.

Široký rozchod predných a zadných kolies modelu Stinger spolu so zapustenými kontúrami pozdĺž dverí zvyšuje vizuálnu intenzitu jeho bočnej línie ako aj jeho siluetu fastbacku. Ďalšie čisto funkčné prvky dizajnu exteriéru – ako sú predné vzduchové clony, lamely podbehov kolies, hladká spodná časť či integrovaný zadný difúzor – zvyšujú jeho aerodynamickú účinnosť. Spodný zadný spojler v sebe ukrýva štyri oválne výfuky. Medzi svetlometmi s LED diódami sa hrdo vyníma mriežka chladiča v tvare „tigrieho nosa“ charakteristického pre značku Kia.

Nízko položená kabína a jej čelné sklo s príkrym sklonom a podsvietením je umiestnená smerom k zadnej časti vozidla, vďaka čomu jej silueta vytvára dojem rýchlosti. Priestor vo vnútri je ako stvorený pre vzrušenie z jazdy a zároveň rozmaznáva cestujúcich svojim luxusom. Hlboko tvarované sedadlá pokrýva príjemne mäkká koža Nappa a sedadlo vodiča má v operadle a sedacom vankúši k dispozícii vzduchové vaky, ktoré zabezpečujú jeho optimálnu oporu a pohodlie. Palubná doska vytvára výraznú horizontálnu rovinu pre prácu vodiča. Stredová konzola je intuitívne rozdelená na dve zóny: ovládacie prvky informačno-zábavnej zóny sú úhľadne umiestnené pod veľkou farebnou dotykovou obrazovkou, kým ovládače klimatizácie a vetrania sa nachádzajú pod ňou. Priamo v strede pred vodičom je hrubý, kožou potiahnutý volant a prístrojový panel s kombináciou analógových a digitálnych prístrojov. Veľké ukazovatele s kovovým lemovaním zvýrazňujú prenikavé červené ručičky. Farebná obrazovka TFT medzi ukazovateľmi poskytuje údaje o výkonnosti, ako je zotrvačnosť v zákrutách, čas na jednotlivé okruhy či teplota motorového oleja, spolu s doplňujúcimi informáciami ako palubný počítač, nastavenia vodiča, navigácia či diagnostika. Vpredu a vzadu sa nachádzajú kruhové vetracie otvory s lúčmi, ktorých dizajn je inšpirovaný letectvom a celú kabínu obklopuje vkusné matné chrómové obloženie, ktoré vytvára pocit intímnosti a ochrany. Dlhý rázvor kolies však zaisťuje cestujúcim vpredu i vzadu dostatočný priestor na nohy a nízka poloha sedadiel zasa dostatočný priestor pre hlavu, a to vpredu aj vzadu.


Podvozok

Albert Biermann prišiel do spoločnosti Kia v decembri 2014 z konkurenčnej automobilky BMW a jeho prvý pohľad na Stinger mu naznačil, že ide o vozidlo, ktoré musí naplniť potenciál svojho ohromujúceho dizajnu aj za volantom. „Myslím si, že pre značku Kia je Stinger niečo ako výnimočná udalosť,“ tvrdí Biermann. „Pretože takéto vozidlo nikto nečaká – a to nielen z hľadiska toho, ako vyzerá, ale najmä z hľadiska ako jazdí. Je to úplne iná šálka kávy.“

Konštruktéri zadefinovali model Stinger nastavením kĺúčových výrobných závesných bodov surovej karosérie a zároveň mali pri jeho vývoji zmapované konkurenčné modely na trhu. S hodnotou 2 906 mm má Stinger dlhší rázvor ako Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe, či dokonca Lexus GS alebo Mercedes CLS[i]. Je tiež celkovo dlhší (4 831 mm) a širší (1 869 mm) ako ostatné modely v segmente, vďaka čomu má priestranný interiér. Batožinový priestor modelu Stinger je takisto väčší ako ponúka väčšina vozidiel jeho triedy: má dostatok priestoru na prepravu plnohodnotnej batožiny alebo golfových vakov a v ponuke sú aj výklopné dvere batožinového priestoru s funkciou inteligentného elektrického ovládania Smart Trunk.

Podvozok Stinger je z 55 percent vyrobený z pokročilej vysokopevnostnej ocele, takže poskytuje mimoriadne pevný základ pre prácu špecialistov na jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti. Táto tuhosť zároveň prispieva k nižšej hladine hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH), vďaka čomu má vozidlo tichšiu kabínu. Zavesenie predných kolies pomocou vzpier MacPherson a viacprvkové zavesenie zadných kolies je vyladené tak, aby vodičovi poskytovalo optimálnu odozvu. Vlastnosti tlmenia a ovládateľnosti vozidla pri jazde si môže vodič upraviť pomocou elektronicky nastaviteľného odpruženia známeho ako Dynamic Stability Damping Control (dynamické ovládanie stability pruženia). Túto možnosť ponúka značka Kia po prvýkrát. Stinger predvídateľne reaguje na pokyny vodiča, v závislosti od stavu vozovky a štýlu jazdy ho možno vyladiť tak, aby reagoval svižnejšie v zákrutách – systém vtedy zmierni predné otrasy a ustáli zadné. Naopak, ustálením predných otrasov a zmiernením zadných sa dosiahne lepšia stabilita pri vyšších rýchlostiach. Systém sa nastavuje prostredníctvom piatich jazdných režimov (taktiež prvýkrát v ponuke značky Kia): Personal (osobné nastavenie), Eco (ekologický režim), Sport (športový režim), Comfort (pohodlie) a Smart (inteligentný režim).

Štandardný elektrický posilňovač riadenia (R-MDPS) s meniteľným prevodom ponúka neuveriteľne presnú spätnú väzbu vďaka uloženiu elektromotora priamo na hrebeni riadenia, čím sa zlepšuje odozva riadenia a zmierňujú nežiaduce vibrácie preraďovania cez stĺpik riadenia. Posilňovač riadenia je možné nastaviť v rámci piatich voliteľných režimov.

Hnacie sústavy

Ak podvozok vozidla triedy GT symbolizuje jeho pomyselnú kostru, potom hnacie sústavy musia byť jeho srdcom. Na výber sú dva preplňované motory orientované pozdĺžne a umiestnené vzadu pod dlhou, tvarovanou kapotou.

Hoci oba motory sú ešte vo fáze vývoja, štandardný 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový motor Theta II dodá zhruba 255 k výkonu pri rýchlosti približne 6 200 otáčok za minútu. Maximálny krútiaci moment 352 Nm je dostupný v rozmedzí 1 400 až 4 000 otáčok za minútu. Vyšší výkonnostný potenciál má 3,3-litrový motor s dvojitým preplňovaním V6 Lambda II, ktorý by mal dodať 365 k výkonu pri cca. 6 000 otáčok za minútu a dosiahnuť maximálny krútiaci moment 510 Nm v pásme 1 300 až 4 500 otáčok za minútu. Spoločnosť Kia by chcela s motorom V6 s dvojitým preplňovaním dosiahnuť akceleráciu z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššiu rýchlosť 269 km/h.

Stinger je vybavený druhou generáciou osemstupňovej prevodovky spojenej s pohonom zadných kolies, ktorá sa prvý raz predstavila v luxusnom sedane K900. Prevodovka vznikla na domácej pôde automobilky a vodičom ponúka ostré preraďovanie a maximálnu úsporu paliva. Táto prevodovka s hydrodynamickým meničom sa zvyčajne používa v spojení s leteckými a pretekárskymi motormi a po prvý raz využíva tlmič s odstredivým kyvadlom (CPA) na zníženie torzných vibrácií prostredníctvom hnacieho ústrojenstva. Vodiči môžu prevodovku nechať preraďovať samu alebo môžu selektívne meniť jednotlivé prevodové stupne pomocou páčok na volante. Podobne ako v prípade odpruženia a riadenia, na výber je až päť rôznych schém radenia, ktoré možno voliť prostredníctvom elektronického systému jazdných režimov vozidla. Zvolenému režimu jazdy sa adekvátne prispôsobí aj mapovanie motora.

Spoločnosť Kia si uvedomuje, že vášniví vodiči nemusia vždy žiť v optimálnom podnebí, Stinger je jej prvým sedanom, ktorý je v ponuke s pohonom zadných alebo všetkých kolies. Pohon zadných kolies je zameraný na optimálne ovládanie vozidla v mokrých či suchých podmienkach. Pohon všetkých kolies (AWD) disponuje novým systémom dynamického smerovania krútiaceho momentu, ktorý monitoruje pokyny vodiča a stav vozovky a automaticky reguluje výkon a brzdnú silu na jednotlivé kolesá, aby udržal smer aj v nepriaznivých podmienkach. Vozidlá s pohonom zadných kolies majú výhodu mechanického samosvorného diferenciálu, ktorý rovnomerne distribuuje výkon cez zadné kolesá.

Na výber sú disky kolies z ľahkých zliatin a pneumatiky. Modely s 2,0-litrovým preplňovaným štvorvalcovým motorom jazdia na športových pneumatikách 225/45R-18, kým vozidlá poháňané 3,3-litrovým motorom V6 sú obuté do pneumatík zo stupňovitej vysokovýkonnej gumy – 225/40R-19 vpredu a 255/35R-19 vzadu. Odvetrávané kotúčové brzdy Brembo®[ii] sú štandardnou výbavou vozidiel s 3,3-litrovým motorom s dvojitým preplňovaním a majú predné strmene so štyrmi piestami a zadné strmene s dvojitými piestami.

Vyspelé technológie a pohodlie

Ponuka luxusnej výbavy a nečakaných prvkov sa stala už prirodzenou súčasťou DNA značky Kia a model Stinger v tejto tradícii pokračuje. Spolupracujú v ňom viaceré pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS), čím zlepšujú pôžitok z jazdy.

Úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) v Spojených štátoch amerických opatrne odhaduje, že 100 000 autohavárií každoročne nahlásených polícii je priamym výsledkom únavy vodiča za volantom[iii]. Tieto nehody majú každoročne za následok približne 1 550 úmrtí a 71 000 zranení. Na riešenie tejto neblahej situácie zavádza spoločnosť Kia po prvýkrát nový systém sledovania pozornosti vodiča (DAA)[iv], ktorý má pomáhať vodičom bojovať s rozptyľovaním alebo ospalosťou za volantom. Systém sleduje celý rad vstupov zo strany vozidla a vodiča a ak zaznamená, že pozornosť vodiča sa výrazne znížila, spustí zvukovú výstrahu a na prístrojovom paneli sa zobrazí grafické upozornenie, ktoré dajú vodičovi na známosť, že je čas urobiť si prestávku.

Upozornenie na hroziacu čelnú zrážku (FCA)3 s integrovaným autonómnym systémom núdzového brzdenia (AEB)3 a detekciou chodcov dokáže zaregistrovať možnosť hroziacej zrážky s iným vozidlom alebo chodcom a pomôcť zastaviť vozidlo. Pokročilý inteligentný tempomat (ASCC)3 udržiava vopred nastavenú vzdialenosť medzi Stingerom a vozidlom pred ním a v dopravných zápchach dokáže vozidlo úplne zastaviť. Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LKA)3 aktívne sleduje zamýšľanú dráhu vozidla a v prípade potreby upozorní vodiča zvukovým výstražným signálom a zároveň poskytne korekciu riadenia v záujme udržania správnej dráhy vozidla. Funkcia upozornenia na križujúce vozidlá vzadu (RCTA)3 sleduje oblasť za vozidlom Stinger pri cúvaní z parkovacieho miesta a v prípade, že zaregistruje v tejto oblasti iné vozidlá, upozorní vodiča zvukovým výstražným znamením.

Konektivita, zábava a informácie o vozidle sú rovnako dôležité ako zážitok z dynamickej jazdy, preto Stinger prichádza na trh s najnovšími informačno-zábavnými systémami. Farebný projekčný displej (HUD)[v] s nastaviteľnou výškou umožňuje vodičovi sledovať najdôležitejšie informácie na čelnom skle. Patria k nim napríklad údaje o rýchlosti vozidla, podrobná navigácia, nastavenie audiosystému a tempomatu či informácie zo systému detekcie objektov v mŕtvom uhle (BSD). K štandardnej výbave patrí bezdrôtová nabíjacia podložka na mobilné telefóny v stredovej konzole a pripojenie Bluetooth®[vi] na bezdrôtovú obsluhu. Prístup k mnohým podsystémom vozidla zabezpečujú ovládacie prvky na volante.

Pre vozidlo typu grand turismo sú charakteristické cesty na dlhé trate. Na ich spríjemnenie je v ponuke trojica vysokovýkonných audiosystémov, ktoré pri ubiehajúcich kilometroch premenia interiér vozidla na dynamickú koncertnú sálu. Základný audiosystém určený pre vozidlá s 2,0-litrovým preplňovaným motorom pozostáva zo sústavy šiestich reproduktorov a sedempalcovej dotykovej obrazovky s najnovšou verziou oceneného telematického systému UVO od spoločnosti Kia. Štandardný audiosystém v modeloch s 3,3-litrovým motorom s dvojitým preplňovaním zvyšuje počet reproduktorov na deväť a obsahuje aj externý zosilňovač. Okrem toho je v ponuke luxusný audiosystém Harman/Kardon®[vii], ktorý cez externý zosilňovač vypumpuje až 720 wattov a prináša hudbu so zvukom čistým ako krištáľ. Tento audiosystém má 15 reproduktorov a doplnkové basové reproduktory (subwoofery), ktoré spoločnosť Kia po prvýkrát umiestnila pod sedadlo medzi vodičom a spolujazdcom. Systém disponuje patentovanou technológiou obnovy komprimovaného zvuku Clari-Fi™[viii], ktorá dokáže obnoviť zvukové signály stratené v priebehu digitálnej kompresie. Táto technológia umožňuje počúvať akýkoľvek skomprimovaný digitálny zdroj a poslucháčovi navracia zážitok z počúvania vo vysokej kvalite reprodukovaného zvuku. Audiosystém je vybavený aj technológiou priestorového zvuku novej generácie QuantumLogic™[ix], ktorá extrahuje signály z pôvodnej nahrávky a prerozdeľuje ich do autentickej viacrozmernej zvukovej scény s čistým a jasným prehrávaním plným detailov.

 



 

Kia Stinger 2018 (špecifikácie modelov určených pre USA)

 

Motor

Stinger

Stinger GT

Typ/Rozloženie

2,0-litrový preplňovaný motor 14 Theta II

3,3-litrový motor s dvojitým preplňovaním V6 Lambda II

Výkon (odhad)

255 k pri 6 200 ot./min.

365 k pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment (odhad)

352 Nm pri 1 400 – 4 000 ot./min.

510 Nm pri 1 300 – 4 500 ot./min.

Blok motora

Hliník

Hliník

Hlava valcov

Hliník

Hliník

Systém ventilov

DOHC D-CVVT 16V

DOHC D-CVVT 24V

Zdvihový objem (cm3)

1 998 cm3

3 342 cm3

Vŕtanie a zdvih (mm)

86 mm x 86 mm

92,0 mm x 83,8 mm

Kompresný pomer

10,0 : 1

10,0 : 1

Palivová sústava

GDI (s priamym vstrekovaním paliva)

GDI (s priamym vstrekovaním paliva)

Predpísané palivo

Odporúča sa najvyššia kvalita

Odporúča sa najvyššia kvalita

 

Hnacia sústava

Stinger

Stinger GT

Prevodové pomery: osemstupňová automatická prevodovka

-

-

Prvý stupeň

3,964

3,665

Druhý stupeň

2,468

2,396

Tretí stupeň

1,610

1,610

Štvrtý stupeň

1,176

1,190

Piaty stupeň

1,000

1,000

Šiesty stupeň

0,832

0,826

Siedmy stupeň

0,652

0,643

Ôsmy stupeň

0,565

0,556

Spätný chod

2,273

2,273

Stály prevod

3,727

3,538

Umiestnenie motora/pohon

Motor vpredu/pohon zadných alebo všetkých kolies

Motor vpredu/pohon zadných alebo všetkých kolies

 

Rozmery exteriéru

Stinger

Stinger GT

Dĺžka (mm)

4 831 mm

4 831 mm

Šírka (mm)

1 869 mm

1 869 mm

Výška (mm)

1 400 mm

1 400 mm

Rázvor kolies (mm)

2 906 mm

2 906 mm

Rozchod kolies, vpredu/vzadu (mm)

 

 

Previs, predný/zadný (mm)

831 mm / 1 095 mm

831 mm / 1 095 mm

 

Rozmery interiéru

Stinger

Stinger GT

Počet miest na sedenie

5 osôb

5 osôb

Výška od sedadla po strop

-

-

Vpredu (mm)

1 001 mm

1 001 mm

Vzadu (mm)

940 mm

940 mm

Priestor pre nohy

-

-

Vpredu (mm)

1 082 mm

1 082 mm

Vzadu (mm)

925 mm

925 mm

Šírka vo výške pliec

-

-

Vpredu (mm)

1 433 mm

1 433 mm

Vzadu (mm)

1 392 mm

1 392 mm

 

Podvozok/Zavesenie kolies

Stinger

Stinger GT

Predné kolesá

Vzpery MacPherson

Vzpery MacPherson

Zadné kolesá

Viacprvkové (päťprvkové) zavesenie

Viacprvkové (päťprvkové) zavesenie

Konštrukcia

Oceľová samonosná škrupina

Oceľová samonosná škrupina

 

Riadenie

Stinger

Stinger GT

Type / Zdroj energie

Hrebeňové riadenie / Elektromotor

Hrebeňové riadenie / Elektromotor

Premenlivý prevodový pomer

Štandardné

Štandardné

Počet otáčok volantu

2,4 (2WD), 2,3 (AWD)

2,4 (2WD), 2,3 (AWD)

Stopový priemer otáčania (m)

11,25 (2WD), 11,43 (AWD)

11,25 (2WD), 11,43 (AWD)

 

Brzdy

Stinger

Stinger GT

Predné

Vetrané kotúče

Strmene Brembo so štyrmi piestami, vetrané kotúče

Zadné

Kotúče

Strmene Brembo s dvoma piestami, vetrané kotúče

Veľkosť (palce) predné/zadné

12,6" / 12,4"

13,8" / 13,4"

 

Kolesá/Pneumatiky

Stinger

Stinger GT

Veľkosť kolies (palce)

8,0J×18

8,0J × 18 (vpredu) / 9,0J x 19 (vzadu)

Veľkosť pneumatík

P225/45R18

P225/40R19 (vpredu)
P255/35R19 (vzadu)

Rezervné pneumatiky

Kompaktné rezervné pneumatiky

Kompaktné rezervné pneumatiky



[i] Porovnanie na základe vozidiel aktuálneho modelového roku.

[ii] Brembo je registrovaná ochranná známka spoločnosti Brembo S.p.A.

[iii] Výskum a programový plán ospalosti za volantom amerického Úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), marec 2016

[iv] Tieto systémy nenahrádzajú riadnu a bezpečnú jazdu, parkovanie, ani ďalšie postupy. Jazdite bezpečne a opatrne za každých okolností.

[v] Nedostatočná pozornosť venovaná podmienkam na ceste a obsluhe vozidla môže mať za následok stratu kontroly nad vozidlom. Jazdite bezpečne a opatrne za každých okolností.

[vi] Logá a slovné značky Bluetooth® sú registrované ochranné známky vo vlastníctve spoločnosti Bluetooth SIG Inc. a každé použitie týchto značiek spoločnosťou Kia je v súlade s licenciou. Na využívanie bezdrôtovej technológie Bluetooth® je potrebný mobilný telefón podporujúci technológiu Bluetooth®.

[vii] Harman/Kardon je registrovaná ochranná známka spoločnosti Harman International Industries, Inc.

[viii] Clari-Fi je registrovaná ochranná známka spoločnosti Harman International Industries, Inc.

[ix] QuantumLogic je registrovaná ochranná známka spoločnosti Harman International Industries, Inc.

 


 

Kontakt

AutoMarket Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax: 032 / 743 19 24
Email: info@kiaautomarket.sk

Vladimír Drobný

predaj vozidiel KIA

Mária Gašpieriková

predaj vozidiel KIA

Kontaktný formulár