Nová faceliftovaná ŠKODA Octavia

už od 14 990€

Viac

Výpredaj vozidiel ŠKODA

so zľavami až do 20%

Viac

Novinársky test Škoda Fabia Combi

Zdroj: http://auto.pravda.sk

Tak ako tretia generácia hatchbacku ťaží aj Combi z väčšej šírky karosérie 1 732 mm, čo je až o 90 mm viac, zároveň však bude o 31 mm nižšie (1 467 mm). Dizajn prináša dynamickejší vzhľad. Karoséria je nová prakticky od stredného stĺpika. Zmenil sa teda aj zadný pár dverí. Bočný profil oživuje jemné skosenie tretieho bočného okna. To najdôležitejšie však Fabia Combi skrýva pod svojím zadným vekom. Veľkosťou kufra dá totiž zabrať aj niektorým predstaviteľom nižšej strednej triedy. Škoda tu totiž vyčarovala batožinový priestor s objemom 530 litrov, čo je o 25 viac ako v minulosti a zároveň absolútny rekord v triede, ak vynecháme Daciu Logan MCV.

Len pre zaujímavosť, na väčšiu Octaviu Combi stráca Fabia v kufri len 75 litrov. Po sklopení sedadiel vzrastie prepravná kapacita na konečných 1 395. Paradoxom však je, že pri minulej generácii udávala Škoda maximálny objem 1 485 litrov, teda o 90 litrov viac. Môže za to pravdepodobne nižšie situovaná strecha a čiastočne aj nový systém sklápania zadných sedadiel. Tie sa totiž zložia v dvoch krokoch – najprv sedadlo a potom operadlo. To je v porovnaní s hatchbcakom veľká výhoda. A pribudla aj dvojitá podlaha, takže kombi vie vytvoriť vodorovnú úložnú plochu s dĺžkou až 1 550 a širkou 960 mm.

Piate dvere sa otvárajú do výšky 1 900 mm a sú široké 1 028 mm. Nákladová hrana je vo výške len 611 mm, čo je až o 36 mm nižšie. Medzipodlaha je vybavená háčikom na pružnom úchyte, ktorý ju po zavesení na hornej hrane vstupného otvoru udrží odklopenú a uľahčí tak manipuláciu s nákladom. Maximálna kapacita batožinového priestoru je k dispozícii po presunutí podlahy do dolnej pozície. Nechýba ani sedemnásť pre Škodu typických Simply Clever riešení, z ktorých je desať nových. Okrem často spomínanej škrabky na ľad vo veku nádrže či vyberateľného odpadkového koša k nim Škoda pripočítala aj nové rozhranie s funkciou MirrorLink, umožňujúcou zobrazovanie obsahu smartfónov priamo na dotykovom displej.

Voči predchádzajúcej generácii ponúka nová Fabia Combi o 21 milimetrov širší a o osem milimetrov dlhší interiér. V celom priestore je až sedem držiakov na nápoje či fľaše s objemom od 0,4 až po 1,5 litra. Pod kapotou preberá Fabia Combi takmer kompletnú ponuku motorov novej Fabie s výnimkou najslabšieho 3-valca 1,0 MPI (44 kW). V ponuke sú tak tri benzínové a tri dieselové agregáty. Benzínové motory 1,0 MPI a 1,2 TSI majú výkon od 55 do 81 kW. Naftové trojvalce 1,4 TDI budú k dispozícii s výkonom od 55 do 77 kW. V základe sú 5-stupňové manuálne prevodovky, len najvýkonnejší benzínový motor má 6-stupňový manuál. Sedemstupňové DSG bude k dispozícii pre motory 1,2 TSI (81 kW) a 1,4 TDI (66 kW).

Medzigeneračne je nová Fabia Combi približne o 17 % úspornejšia. Podieľajú sa na tom nielen nové motory, ale aj nižšia pohotovostná hmotnosť. Na váhe ušetrila Škoda 50 kg. Základná verzia 1,0 MPI má len 1 004 kg. Lepšia je samozrejme aj aerodynamika. Najúspornejšia verzia Fabia Combi GreenLine, ktorá však príde na trh až koncom roka, bude mať normovanú spotrebu len 3,1 litra nafty na 100 km. Väčšiemu zaťaženiu Fabie Combi bol prispôsobený aj podvozok s odlišným naladením pružín a tlmičov.

Z novej Fabie preberá kombi aj množstvo moderných bezpečnostných technológií. Napríklad systém Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy (za príplatok), multikolíznu brzdu, obmedzovač rýchlosti, hill-holder či kontrolu tlaku v pneumatikách. V sérii je šesť airbagov aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS+, ktorá zabraňuje preklzu kolies na vnútornej strane zákruty. Za zmienku stoja aj nové komfortné prvky vybavenia, napríklad panoramatické strešné okno, dažďový senzor a cúvacie senzory.

Novinka z Mladej Boleslavi má už dnes všetky predpoklady na sľubnú kariéru. Má totiž minimum konkurentov. V nižšej triede veru veľa „kombíkov“ nenapočítame. Seat Ibiza ST ani Renault Clio Grandtour jej však objemom kufra konkurovať nemôžu. V porovnaní s hatchbackom bude nové kombi drahšie o 550 eur. Cena základnej verzie 1,0 MPI Active štartuje na 10 090 eurách, za najslabší diesel 1,4 TDI si však priplatíte až 3 400 eur.

 

Kontakt

Araver Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax:
Email: trencin@araver.sk

Jana Jandová

predaj vozidiel Škoda

Jana Jandová

predaj vozidiel Škoda


0903 826 152
jana.jandova@araver.sk

Kontaktný formulár

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda

Silvia Matoušková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 073
silvia.matouskova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Miriam Chudá

predaj vozidiel Škoda

Miriam Chudá

predaj vozidiel Škoda


0903 826 165
miriam.chuda@araver.sk

Kontaktný formulár

Marcela Papšová

predaj vozidiel Škoda

Marcela Papšová

predaj vozidiel Škoda


0903 412 070
marcela.papsova@araver.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ NOVOMESTSKÝ AUTOSERVIS

Trenčianska cesta 64
915 01 Nové Mesto nad Váhom

Telefón: 032 / 774 14 44
Fax: 032 / 774 14 22
Email: info@pna.sk

Mgr. Denisa Suláková

predaj vozidiel Škoda

Mgr. Denisa Suláková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 153
denisa.sulakova@pna.sk

Kontaktný formulár

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda

Miroslava Vojteková

predaj vozidiel Škoda


0903 826 226
miroslava.vojtekova@pna.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Lucia Opatovská

predaj vozidiel Škoda

Lucia Opatovská

predaj vozidiel Škoda


0903 250 320
lucia.opatovska@ptasro.sk

Kontaktný formulár

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda

Ing. Júlia Berová

predaj vozidiiel Škoda


0903 826 170
julia.berova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár