Podporte svoje podnikanie s PODNIKATEĽSKÝM BONUSOM

Viac

Nový GOLF a GOLF VARIANT s uvádzacím bonusom až 1000 EUR

Viac

Otestovali sme najodvážnejší Volkswagen súčasnosti. Za štýl si však priplatíte

Radoslav Petrík testoval nový Volkswagen Arteon zapožičaný z nášho showoomu ARAVER v Nitre.

Prečítajte si, čo o tejto novinke hovoria profesionáli.

Meno vzniklo spojením slov „Art“ (umelec, umenie) a „eon“ (prémiový model). Ide o nástupcu obľúbeného štvordverového kupé modelu Passat CC a CC, avšak odlišuje sa hneď v niekoľkých smeroch.

Tým prvým je veľkosť a priestor vo vnútri kabíny. Arteon meria na dĺžku 4 862 milimetrov, na šírku 1 871 milimetrov, na výšku 1 450 milimetrov a jeho rázvor má hodnotu 2 837 milimetrov. Batožinový priestor s obrovskou nakladacou plochou ponúkne objem 563 litrov, čo je pre manažérov, ale aj rodiny postačujúce.

Odvážny kúsok

„Pohľadomagnet“, asi tak by som zhrnul túto nemeckú veľkoleposť. Je až neuveriteľné, koľko pozornosti na vás padne v priebehu jazdy po meste. Pritom sme mali bielu verziu, ktorá sa svojou (ne)farebnosťou radí skôr medzi také sivé myšky.

No práve dizajn Arteonu strhával pozornosť, kdekoľvek sme prišli. Komu by bolo málo, v príplatkovej ponuke je aj výrazná žltá farba Kurkuma. Reč je hlavne o prednej časti, ktorá je na pomery Volkswagenu priam šialená. Maska chladiča s horizontálnymi linkami tiahnucimi sa až do LED svetlometov, ktorých vzhľad dopĺňalo aj diódové denné svietenie. K tomu pridaná jedna z najdlhších kapôt spomedzi modelov so znakom VW.

Hoci veľkosťou je takmer totožné so Superbom tretej generácie, vďaka vysunutým blatníkom a nižšej svetlej výške pôsobí auto dominantnejšie. Samozrejmosťou sú bezrámové okná, ktoré prispievajú k luxusnému vzhľadu. Doobjednať si môžete dokonca aj dvojité sklo, čím autu zaručíte ešte nižšiu hlučnosť, no tá je aj bez toho pomerne nízka.

Horšie je to so zadnou časťou, ktorá je trochu fádnejšia. Oživuje ju predovšetkým len veľký nápis Arteon na veku kufra medzi dvojicou LED koncových svetiel s dynamickými smerovkami. V našej verzii Elegance sa spätné zrkadlá ponorili do striebornej farby a celkovo je auto v príjemnom luxusnom duchu.

Povedomé riešenie

Keď sa presunieme do interiéru, cítime sa ako v už známych starších modeloch. Samozrejme, pokiaľ auto nemáme naštartované. Pretože hneď v tomto momente na nás „vyskočí“ osempalcový dotykový displej v strede palubnej dosky. V časoch, keď všetkému vládnu dotykové plochy, je fajn mať poruke aspoň dva otočné ovládače. Tie s vyššou výbavou však dokážu tiež „zmiznúť“.

Na povrchu obrazovky je vidieť každý otlačok prsta a v tomto prípade zamrzí aj nastavenie charakteru vozidla výhradne cez menu infotainmentu. No posádka sa naozaj nemá na čo sťažovať – sedí v pohodlných sedadlách v kombinácii materiálu Alcantara a kože Vienna.

Do rúk pekne padne aj trojramenný multifunkčný volant, spoza ktorého vykúkajú digitálne budíky s príjemnou grafikou. Eleganciu zakončujú malé hodiny v strede prístrojovky, nerezové pedále, dekoratívne obklady, ambientné osvetlenie a o praktickosť sa starajú viaceré odkladacie priestory či držiaky na nápoje.

So sedením nemajú problém ani cestujúci na zadných sedadlách. Miesta na nohy a hlavu je dostatok a to platí aj pre tých „vodou zalievaných“, hoci sa strecha smerom k zadnej časti znižuje.

Motorizácia a podvozok

K dispozícii sme mali verziu s dvojlitrovým TDi motorom, ktorého výkon bol 110 kW, čiže 150 koní. Spriahnutý bol so sedemstupňovou automatickou DSG prevodovkou. Spotreba sa pohybovala na úrovni 6,5 litra na sto kilometrov pri diaľničných presunoch a na okreskách viete jazdiť aj za 6 aj pod litrov nafty (ak máte naozaj citlivú nohu). Myslím si, že auto ponúkne dostatok dynamiky a že práve táto motorizácia bude tá, ktorá pôjde na dračku.

Hoci tých 190 koní s výkonnejším 140 kW motorom by mohlo byť zaujímavejších. No ako som spomenul, Arteon žije dostatočne aj so základnou „stodesiatkou“ pod kapotou a nemá problém pri akcelerácii pretáčať predné kolesá. Na ceste však drží pekne a nerovnosti tlmí celkom dobre. Podvozok má ale športovejší charakter, preto je rany cítiť viac, než napríklad pri Škode Superb. 

Technologická bomba

Arteon sa pýši aj svojimi systémami. Nejde len o tie bezpečnostné, ale aj asistenčné. Vyzdvihnúť môžeme napríklad systém na sledovanie diania pred vozidlom a systém núdzového brzdenia pri hroziacom náraze, systém rozpoznania únavy vodiča, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBV, elektronickú uzávierku diferenciálu EDS či asistent zachovania jazdného pruhu s aktívnym zásahom do riadenia pre udržanie sa v pruhu.

Hlavnou zaujímavosťou Arteonov je schopnosť zájsť ku krajnici v prípade, že vodič pri jazde upadne do bezvedomia a nie je schopný venovať sa riadeniu.

Automobil sa vás najskôr pokúsi upozorniť akusticky, vizuálne a následne prudkým pribrzďovaním. Ak stále neprevezmete riadenie, začne sa núdzový manéver, keď vozidlo zapne výstražné smerové znamenia a presunie sa na okraj cesty (na diaľnici z ľavého do pravého pruhu).

Vo výbave sa nachádza aj adaptívny tempomat ACC až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu. Vďaka čítaniu GPS súradníc a dopravných značiek dokáže s predstihom reagovať na obmedzenie rýchlosti, križovatky, zákruty, prípadne kruhové objazdy.

Za pohľady sa platí

Arteon jednoducho veľmi dobre vie, ako zaujať. Človek mu tak väčšinu nájdených nedostatkov odpustí. Je jasné, že je určený predovšetkým pre manažérov, no obľúbiť si ho určite dokážu aj rodiny uprednostňujúce nápadný štýl. Nemôžu mať však hlboko do vrecka, pretože cena za základný model Arteonu (ktorý nemá špeciálne označenie) s 1,5-litrovým motorom TSI Evo a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou sa začína na sume 32 810 eur.

Testovaný kúsok vo výbave Elegance s motorom 2.0 TDi s výkonom 110 kW a automatickou sedemstupňovou prevodovkou štartuje na sume 41 380 eur. Náš mal hodnotu 48 040 eur. Ak však chcete siahnuť po najvýkonnejšej verzii s dvojlitrovým benzínovým TSI agregátom, ktorého výkon je 206 kW so sedemstupňovým automatom, prichystajte si pri výbave R-Line statočných vyše 50-tisíc eur.

Mohlo by Vás zaujímať:

Nový Volkswagen ARTEON!

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

predaj vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Dušan Gála

predaj úžitkových vozidiel VW

Dušan Gála

predaj úžitkových vozidiel VW


0911 600 169
dusan.gala@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár