Letný výpredaj Audi !

Využite zľavy na skladové autá až do 23% !

Viac

Prvé jazdné dojmy: Nové Audi A5 jazdí s 2.0 TFSI naozaj parádne

Nové ingolstadtskej kupé je v prípade použitia ľahkého benzínového dvojlitra šikovným vozidlom, ktoré sa neboji ani prudších zákrut. Len by to chcelo ten parádny zvuk šesťvalca z S5. Audi A5 kupé je najstarším modelom štyroch kruhov na trhu, a tak je najvyšší čas ho nahradiť. Druhú generáciu kupé strednej triedy sme si už prezreli priamo počas svetovej premiéry v Ingolstadte, teraz sme vyrazili do
Portugalska, aby sme ho vyskúšali aj za jazdy. Popri základných variantoch sme otestovali tiež aktuálne vrchol v podobe modelu S5. Keď sme na letisku v Porte uvideli flotilu novinárskych A5, pravdu povediac sme zaváhali, či nás Audi len neskúša a nepriviezol starú A5. Až tak sú si obe generácie podobné! Vozidlo si ale stačí starostlivo prezrieť a je razom
jasné, že dizajnéri sa nenudili a vykonali mnoho zmien. Dizajnér exteriéru auta Frank Lamberta nám vysvetlil, že cieľom stylistov ani nebola radikálna premena vozidla. Tvary existujúce A5 sa naďalej páčili, a tak dizajnéri vyšli zo známej podoby, ktorú sa rozhodli urobiť ostrejšiu a
výraznejšiu.

Výsledkom je tak automobil, ktorý je síce na prvý pohľad známy, pri bližšom pohľade ale postupne odhaľuje nové a nové detaily. Predok auta zdobia novo riešená maska chladiča single frame.
Tá je ostrejšie rezaná, širšie a položená nižšie než u predchádzajúcej generácie, čo robí vozidlo dynamickejším. Svetlomety (v základe xenónové, za príplatok diódové) sú jednoducho tvarované,
čo je škoda, vykusnutia svetla z novej A4 by kupé podľa nášho názoru pristala viac. Predné partie sú totiž trochu nudné, a to rovnako u športovejšie ladené S5. Charakteristickým prvkom sa stáva výrazná vlnovka na bokoch karosérie, ktorá u predchádzajúcej generácie nebola tak nápadná. Najviac sa nám A5 páči zozadu, zadku s úzkymi koncovými svetlami a výraznou odtokovou
hranou na veku kufra to skrátka sekne, a to zvlášť v prípade S5, kde je doplnená o štvoricu koncoviek výfuku. Ak tvary karosérie sú takmer zhodné ako u predchodcu, vnútri nezostal kameň na kameni. Interiér je ale každopádne tiež známy, palubná doska je prevzatá z A4.
To ale ničomu nevadí, pretože je toto riešenie jednoducho parádne. Kvalita spracovania alebo použité materiály skrátka nemajú chybu. Kabína zaujme aj na pohľad, palubná doska je veľmi minimalistická,
najvýraznejším prvkom je obrazovka multimediálneho systému na vrchu palubnej dosky. Tá má veľmi ostrý a jasný obraz, len by sme od parkovacej kamery čakali väčšie rozlíšenie. Kritizovať niečo na vnútrajšku A5 je veľmi zložité, pretože je naozaj vydarený. Volant sa pekne drží, má ideálne priemer venca, z auta je vďaka úzkym A stĺpikom dobre vidieť, pričom ani výhľad dozadu nie je nijako obmedzený.
Kvitujeme tiež digitálnu kaplnku prístrojov, známu už z ostatných audi.

Výhrady máme vlastne len dve. Štartovacie tlačidlo je rovnako ako v prípade A4 na stredovom tuneli umiestnené možno až príliš vpredu, a tak sa po ňom vodič musí nepohodlne naťahovať. Sedačky sú potom svojou šírkou
síce veľkorysé, príliš ale nepodrží v zákrutách. V ostrých oblúkoch portugalských cestičiek sme sa s kolegom neustále balansovali z jednej strany na druhú. Riešením je tak S5 so športovými sedadlami vybavenými výraznými bočnicami. Nástup dozadu uľahčujú dlhokánske dvere. Priestoru na zadných sedadlách nie je priehrštie, hoci medzigeneračne došlo k zlepšeniu. So svojimi 183 centimetrami som však už mal len minimálnu rezervu nad hlavou, rovnako tak pred kolenami som pri posadenie sa "za seba" nemal veľa miesta. Je to ale kupé, a tak s obmedzeným priestorom je potrebné počítať. A navyše to finále nie je zlé, stále si dokážem predstaviť sedieť vzadu i pri dlhších trasách. Čo sa týka batožinového priestoru, tak ponúkne objem 465 litrov, čo je o desať viac ako u predchodcu. Priestor je naozaj veľkorysý a je úplne porovnateľný so sedadlami strednej triedy, veď A4 sedan je na tom len o 15 litrov lepšie.
Týždenná dovolenka vo dvoch tak nebude žiadny problém. Zadná lavica je navyše sklopné v pomere 40:20:40, pričom po jej sklopení vznikne rovná plocha. Za praktickosť má teda A5 rozhodne plus.

Päť motorov a S5

Na európskych trhoch bude nové Audi A5 kupé ponúkané s piatimi motormi, dvoma zážihovými a tromi vznetovými. Tie majú v porovnaní s predchodcom až o 17% vyšší výkon a až o 22% nižšiu spotrebu paliva. V závislosti na motore je k dispozícii šesťstupňový manuál, sedemstupňový dvojspojkový S tronic a osemstupňový automat Tiptronic. Všeobecne platí, že pre slabšie jednotky je za príplatok dvojspojka, ktorá je účinnejšia ako automat s hydrodynamickým meničom. Pre 3.0 TDI (210 kW) je zase dostupný automat, pretože S tronic by takýto krútiaci moment už nezvládal. Poznámka o tom, že R8 predsa tiež využíva S tronic bola okomentovaná tým, že v ingolstadtskému superšportu nájdeme na mieru navrhnutú prevodovku, ktorá nie je určená pre ostatné modely. Vrcholom je potom S5 s novo vyvinutým šesťvalcom 3.0 TFSI s výkonom 260 kW. Turbodúchadlom preplňovaný motor s objemom 2995 cm3 je novo vyvinutý, v porovnaní s predchodcom (kompresorovým 3.0 TFSI) je 800 dielov nových. Medzi tie najdôležitejšie novinky patrí turbodúchadlo typu twin-scroll umiestnené medzi radmi valcov. Špecialitou je aj ľahšia konštrukcia, pretože jednotka je medzigeneračne o 14 kilogramov ľahšia. Motor je dodávaný s osemstupňovým automatom.

Nechýba samozrejme ani pohon všetkých kolies, tvorený centrálnym diferenciálom, ktorý je u vrcholného TDI a S5 možné doplniť o športový diferenciál. Štvorvalcové agregáty v kombinácii s manuálom budú novo dodávané so systémom quattro ultra, ktorý bol vyvinutý pre úsporu paliva. Ten úplne odpája zadnú nápravu, ak je to potrebné pričom predikuje prevádzkové podmienky a v prípade potreby ju opäť pripojí. Podobné systémy nie sú ničím neobvyklým, v tomto prípade sa ale pri odpojení zadnej nápravy nepohybujú veľké komponenty zadného diferenciálu a spojovací hriadeľ, ktoré spôsobujú najväčšie straty. Bez zaťaženia diferenciálu sa otáčajú iba kužeľové koleso a súkolia pre vyrovnávanie otáčok medzi poháňanými kolesami vozidla pri prejazde zákrutou.

Audi A5/S5 – technické údaje testovaných verzií

 
Motor 2.0 TFSI quattro 2.0 TDI 3.0 TDI quattro 3.0 TFSI quattro
Valce/ventily 4/4 4/4 6/4 6/4
Nejväčší výkon [kW/min] 185/5000-6000 140/3800-4200 210/- 260/-
Krútiaci moment [N.m/min] 370/1600-4500 400/1750-3000 620/1500-3000 500/-
Prevodovka 7DS 7DS 8A 8A
Max. rýchlosť [km/h] 250 238 ? ?
Zrychlenie 0-100 km/h [s] 5,8 7,7 ? 4,7
Komb. spotreba [l/100 km] 5,9 4,1 ? 7,3

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár