Nový SEAT Leon môže byť Váš už 12 990€ !

Viac

SEAT Ibiza: Španielsky toreador je v top forme

Ako hovoria zástupcovia španielskej automobilky, Ibiza je jednoducho ikona. Model, vďaka ktorému SEAT poznajú ľudia po celom svete. Počas 33 rokov existencie sa celkovo predalo viac než 5,4 milióna kusov agilného autíčka. Teraz na rad prichádza piata generácia, ktorá má veľký potenciál. Tento španielsky toerádor má potenciál skrotiť svoju konkurenciu.

Spredu sa po novom Ibiza ešte viac podobá na väčší Leon

Uvedomujú si to aj vo Wolfsburgu, preto hatchback ako prvé koncernové auto dostal novú koncernovú platformu MQB A0. Tá sa pýši nižšou hmotnosťou, vyššou tuhosťou a podstatne väčšou flexibilitou, než tomu bolo doteraz. Okrem nej sa v novinke môžete tešiť aj na nový multimediálny systém či plejádu elektronických asistentov.

Agresívna vizáž

Odhliadnuc od oficiálnych údajov, aká je Ibiza v realite? Po dizajnovej stránke veľmi podarená. Prednej časti dominujú príplatkové full-LED svetlomety, ktoré poznáme z väčších modelov Leon či Ateca. Vďaka nim a líniam prednej kapoty či nárazníka pôsobí drobný Španiel dynamicky už na prvý pohľad.

Koncové svetlomety dostali upravenú architektúru. Všimnite si, že LED trubica tvarovo korešponduje s tou, ktorá zdobí predné svetlá.

Z profilu medzigeneračné zmeny rozoznáte ťažšie. Je pravdou, že je, podobne ako predok, tvarovaný agresívnejšie a expresívnejšie, výrazné línie si však v praxi všimnú len detailisti. To sa ale určite nedá povedať o zadnej časti, ktorá taktiež pôsobí poriadne namosúrene.

Tento image podčiarkuje trojuholníková LED trubica v koncových svetlách. Subjektívne musíme povedať, že príchod piatej Ibizy spravil zo štvrtej generácie škaredé káčatko. Novinka vyzerá výborne! Dobrý dojem sa prenáša aj do interiéru.

Minimalistický a funkčný

Niekomu môže prekážať jeho jednoduchosť a strohosť, nám sa však páči. Multifunknčné tlačidlá na volante sú rozmiestnené logicky a pracuje sa s nimi intuitívne. Veniec by mohol byť o niečo hrubší, do menších ženských rúk však padne ako uliaty.

Interiér vyznáva jednoduchú a minimalistickú koncepciu. Páči sa nám, že v ňom nie je nič naviac a všetko je poruke. Paradoxne, v jednoduchšej verzii Style sa nám jeho vyhotovenie páčilo najviac

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať si lacnejšie, ale aj drahšie sedadlá vo verziách FR či Xcellence. Príplatkové pocitovo boli o niečo lepšie, dostatočný komfort však poskytujú aj základné. Zadná lavica je tvarovaná skôr pre dvojicu pasažierov.

Prístrojová doska nateraz zostáva analógová, plne digitálnej verzie sa dočkáme až v roku 2018. Nám to však vôbec neprekáža. Je prehľadná a monochromatický displej medzi budíkmi vodičovi poskytne všetky dôležité informácie, vrátane tých o aktuálnom stave auta, multimédií, telefónu či pokynov navigácie.

Cúvacia kamera má širokoúhly záber a výborné rozlíšenie. Na 8” displeji máte o svojom okolí výborný prehľad. Vpredu i vzadu pomáhajú aj parkovacie senzory

Centrálnemu panelu dominuje 8” displej infotainmentu zapustený v leštenom skle. V porovnaní s Leonom či Atecou síce vyzerá modernejšie, no z hľadiska praktického užívania nie je taký dobrý. Dotykové plôšky sa za jazdy prstom triafajú ťažko. Našťastie, aspoň hlasitosť multimédií sa stále ovláda hardvérovým tlačidlom.

Zaujal hlavne batožinový priestor

Samotný infotainment je však veľmi dobrý, má rýchlu odozvu, prehľadné usporiadanie a vynikajúce rozlíšenie. Navigácia vás vie upozorniť na blížiace sa zápchy či dopravné nehody, informuje aj o čerpacích staniciach či iných bodoch záujmu. Potešili nás aj reproduktory Beats by Dre, ktorých hudobný výkon vrcholí na hodnote 300W. V malej Ibize vedia rozpútať absolútne peklo hodné dobrej párty.

Batožinový priestor je vzhľadom na rozmery vozidla až prekvapivo veľký. Dva kufre palubných rozmerov a väčší batoh zhltol úplne bez problémov. Zmestilo by sa do neho prinajmenšom raz toľko

Tancovať ale príliš mať kde nebudete. Vodič a spolujazdec sa na vnútorný priestor sťažovať nemôžu, pasažieri na zadných sedadlách na tom však sú o niečo horšie. Áno, vďaka rázvoru natiahnutému o 95 mm si za seba sadne aj priemerne vysoký vodič bez väčších problémov, no v oblasti kolien mu nezostane takmer žiadna rezerva.

Možnosť prevozu dospelých cestujúcich by sme preto označili skôr za pohotovostnú.  Druhý rad sedadiel bude vhodný skôr pre deti. Jednoznačným gólom do bránky súperov je hlavne batožinový priestor. Môže sa pochváliť objemom 355 litrov a vzhľadom na rozmery vozidla je prekvapivo veľký už na prvý pohľad. Za jeho objem si Ibiza zaslúži ešte väčšiu pochvalu.

1.0 TSI jej sedí ako uliaty

Počas prvej jazdy sme mali možnosť detailne sa oboznámiť najmä s pohonnou jednotkou 1.0 TSI spriahnutou so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Prepĺňaný trojvalec bol v prípade testovaného Španiela naladený na 85 kW (115 k) a 200 Nm. Vďaka týmto hodnotám dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť na úrovni 195 km/h, na stovku vyšprintuje v priebehu 9,3 s.

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Sľubné parametre sa našťastie odrážajú aj v reálnom svete. Ľahká Ibiza s ním jazdí výborne, komfort zaručuje pomerne veľký krútiaci moment, no najmä neobyčajne tichý chod motora. Aj pri rýchlosti presahujúcej diaľničné tempo má veľmi kulitovaný prejav a do kabíny sa od neho dostáva minimum hluku či vibrácií.

Pokojný litrový spáč sa však vie veľmi rýchlo zmeniť na dravého zurvalca. Najmä v oblasti nad 3 500 ot./min už motor počujete veľmi zreteľne a rovnako zreteľne cítite aj jeho ťah. Ten z neho síce nerobí cestnú raketu, no na bežné predbiehanie či dokonca dynamickejšiu jazdu je viac než dostatočný.

Štvorvalec 1.5 TSI EVO má pary na rozdávanie

Ibizu sme si vyskúšali aj vo vyhotovení FR Line. To z exteriéru spoznáte najmä vďaka dvojici koncoviek výfukov integrovanej v zadnom nárazníku. Sú síce nefunkčné, efektnú a štýlovú vizáž im ale uprieť nemožno. Zvnútra potešia lepšie sedadlá či volant čalúnený perforovanou kožou. Najväčšou výsadou tohto vyhovotovenia je však jednoznačne prítomnosť zážihového prepĺňaného štvorvalca 1.5 TSI EVO.

S motorizáciou 1.5 TSI Evo sa z Ibizy stane malý diablik

Horúca koncernová novinka je naladená na 110 kW (150 k) ľahké autíčko dokáže rozhýbať viac než svižne. Rozdiel medzi ním a motorom 1.0 TSI bol citeľný najmä pod záťažou či pri stúpaní do kopca. Prepĺňaný štvorvalec by pravdepodobne paru nestratil ani v prípade plne zaťaženého auta. Na druhú stranu sa však treba podotknúť, že sa nám trochu zdalo, že hatchback s ním stratil časť svojej ľahkosti.

Hravý podvozok

V zákrutách vodič v prípade oboch motorizácií ocení aj vynikajúco naladený podvozok, vďaka ktorému je piata Ibiza veľmi predvídateľná. Napriek tomu, že je cítiť miernu nedotáčavosť, ide Ibiza za volantom aj pri veľmi rýchlom prejazde zákrut a na hranici priľnavosti.

Prednej časti dominujú full-LED svetlomety s poriadne zamračeným výrazom

Po skúsenostiach v Španielsku sa zdá, že podvozok sa vysporiada aj s priečnymi nerovnosťami. Finálny verdikt v tomto ohľade si však necháme až na redakčný test. Naše cesty sú predsalen o poznanie menej kvalitné, než tunajšie. Celkovo sa nám však prejav podvozku páčil. Rovnako ako celé auto.

Španielsky toreador nás o svojich kvalitách presvedčil najmä veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Komfort si zachováva aj na diskoch s väčším priemerom. S motorom 1.0 TSI jazdí viac než obstojne, prepĺňaná jednapäťka mu do plachiet vdýchne doslova víchricu. Pohodovo sme sa cítili aj vo vynovenom interiéri. Drobnou škvrnou na inak bezchybnom vysvedčení Ibizy sú len malé nedostatky v kabíne.

Kontakt

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT

Štefan Strecký

predaj vozidiel SEAT


0903 826 002
stefan.strecky@araver.sk

Kontaktný formulár

PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS

Bratislavská V / 56
911 06 Trenčín

Telefón: 032 / 650 91 27
Fax: 032 / 640 01 82
Email: info@ptasro.sk

Mgr. Marianna Jašková

predaj vozidiel SEAT

Mgr. Marianna Jašková

predaj vozidiel SEAT


0903 826 158
marianna.jaskova@ptasro.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár