Limitovaná ponuka Audi

s bohatou výbavou na vybrané modely

Viac

Nové Audi Q5

Stvorené do každého terénu!

Viac

Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacie vozidlá za jedinečné ceny!

Viac

Test Audi A3 Sportback

Čo sa vám spája so značkou Audi? Určite kvalita, či image, ale viacerí by iste spomenuli aj vysokú cenu. Nové Audi A3 Sportback nás presvedčilo o tom, že s tou cenou to v prípade Audi nemusí byť vždy až také zlé.

Tretia generácia Audi A3 dostala ako prvé auto z koncernu Volkswagen úplne novú podvozkovú platformu MQB. Vďaka nej je nová generácia tohto modelu v porovnaní s predchodcom až o 90 kg ľahšia, a to aj napriek nárastu rozmerov. Schudnúť však dokázali aj ostatné tri modely koncernu, ktoré používajú platformu MQB – Volkswagen Golf, Seat Leon a Škoda Octavia. Vyskúšali sme si už všetky tri a každý jeden z nich na nás urobil veľmi dobrý dojem. O čo je ale také Audi A3 lepšie ako napríklad Volkswagen Golf?  

Láska na prvý dotyk

Vyrobiť kvalitný interiér Nemci vedia. O tom niet pochýb. Obzvlášť Audi je v tomto smere jednotka, no ani interiéry troch spomínaných technických súrodencov Audi A3 na tom vôbec nie sú zle. Rozdiel v kvalite interiéru (najmä použitých materiálov) sa však dá opísať veľmi jednoducho – tam kde táto trojka končí, Audi iba začína. Už v základnej výbave má Audi A3 brúsený hliník na stredovej konzole, ktorý pôsobí mimoriadne luxusne. Pocit výnimočnosti pomáhajú vytvárať nie len kovové otočné ovládače na stredovej konzole obsluhujúce klimatizáciu, ale aj veľký displej, ktorý sa vysunie z palubnej dosky pri každom naštartovaní. Skrátka, „A-trojka“ na vás silno zapôsobí aj v základnej výbave.  

O nedostatok miesta sa báť nemusíte. Jasné, Octavia to nie je, ale päťdverová verzia Sportback má dlhší rázvor ako „trojdverák“. Priestoru na zadných sedadlách je teda o čosi viac. Pochopiteľne, aj oproti predošlému Sportbacku. Batožinový priestor síce narástol minimálne, ale predsa. Teraz má 380 litrov.   

Tichý a úsporný motor

Motor 1.4 TFSI v Audi A3 má také vytríbené spôsoby. Tichučko si pradie, celkom slušne ťahá a veľa si za svoje služby nepýta. V meste sa spotreba benzínu pohybuje okolo 6,5 l/100 km. Mimo mesta nám palubný počítač nameral priemernú spotrebu 5,7 litra. Pri jazde po diaľnici ubúda benzín z nádrže tempom zhruba 7 litrov každých 100 km. Keď ručička rýchlomera ukazuje 130 km/h motor točí 2 800 ot./min., no stále je prekvapivo tichý. Čo sa týka dynamiky, dosť záleží na tom, aký jazdný režim je momentálne zvolený. Zatiaľ čo v režime „Efficiency“ je motor trošku utlmený s cieľom minimalizovať spotrebu paliva, v režime „Dynamic“ ostro kopíruje každý pohyb plynového pedálu.

Prekvapivo komfortný podvozok

Od Audi sme čakali o čosi tvrdšie vyladený podvozok, no nie každé Audi je športiak. Pokiaľ si neobjednáte príplatkový športový podvozok (prípadne nekupujete verziu, ktorá ho má štandardne), Audi A3 Sportback je príjemne komfortné auto. Dokonca aj na 17-palcových diskoch kolies. Na rozdiel od svojich troch „chudobnejších príbuzných“, Audi A3 má viacprvkové zavesenie zadných kolies už aj s týmto motorom. Jednoduchú zadnú nápravu majú iba motory 1.2 TSI a 1.6 TDI. Jazda je teda na tento segment ozaj mimoriadne komfortná a tichá – nie len čo sa týka motora, ale aj odhlučnenie podvozku je veľmi dobré.

Resumé
Prémioví výrobcovia sú známi tým, že toho dokážu poskytnúť naozaj veľa, no nič nedávajú zadarmo. Za všetky najmodernejšie technológie si treba priplácať. V nami testovanom aute chýbalo napríklad aj bluetooth handsfree, čo je dnes už pomerne bežná vec aj u neprémiových značiek. To je ale asi všetko. Osobne by som si ešte priplatil za inú farbu a LED diódy na denné svietenie, no v tomto aute mi naozaj nič nechýbalo. A to sa bavíme o aute so základnou výbavou, ktorého cena zľahka prevyšuje 22 000 €. Nie je teda základ ako základ.

 

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1395

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

90 / 5000-6000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

200 / 1400-4000

Prevádzkové vlastnosti

 

Maximálna rýchlosť (km/h):

203

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

9,5

Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,6 / 4,6 / 5,3

Rozmery a hmotnosti

 

Batožinový priestor (l):

380

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostná hmotnosť:

1280

Rozmer pneumatík:

225/45 R17

Dĺžka (mm):

4310

Šírka (mm):

1785

Výška (mm):

1425

Rázvor (mm):

2636

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Adriana Brázdová

predaj vozidiel Audi

Adriana Brázdová

predaj vozidiel Audi


0911 415 119
adriana.brazdova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár