Nové Audi Q5

Stvorené do každého terénu!

Viac

Limitovaná ponuka Audi

s bohatou výbavou na vybrané modely

Viac

Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacie vozidlá za jedinečné ceny!

Viac

Test Audi A7

Konečne! Testom Audi A7 sa mi po 2 rokoch naveľa uzavrel kruh. Doposiaľ som nedokázal svedomito povedať, čo je v danej exkluzívnej spoločnosti naj. Je to Audi A7, BMW 6 GranCoupé alebo Mercedes CLS? A že sa ma na to pýtal nejden chlap. A viete, čo je na tom najhoršie? Aj keď som okúsil všetky tri, ocitol som sa v pozícii kňaza. Komukoľvek z vás dokážem dať rozhrešenie. Len sebe nie. Nech sa akokoľvek znažím, každú z tých troch ľúbim pre iné. Každá dokáže dať to, čo iná nie. Fakt na porazenie!

Každopádne, môj problém vás zaujímať nemusí. Som tu na to, aby som vám pomohol správne sa rozhodnúť. To, že by som to v tomto prípade asi sám nedokázal, je ozaj druhoradé. Tak sa do toho pustime. Pred časom som pri jednom článku o Audi A7 zaregistroval vyjadrenie viacerých z vás, ako sa vám A7 nepáči. Dokonca tam boli aj takí extrémisti, ktorí tvrdili, že sedmičkový sportback je vlastne škaredé auto. Medzi nimi je aj jeden môj dobrý kamoš. V 9 prípadoch z 10 sa v oblasti krásy zhodneme. Ak sa jedná o baby. Až po rokoch som práve pri A7 pochopil, že to platí aj pri mašinách. K tomu celému mám na končekoch prstov len jedno prehlásenie: "Páni, bežte k očnému!" Našťastie vás je drvivá menšina. Ak ma aj poslúchnete, zápchy u očiarov nehrozia. :)

Ja mám Audi A7 medzi najkrajšími bežnými audinami vôbec. Debata je skôr v rovine, či je krásna, alebo LEN veľmi pekná. Ale to do značnej miery závisí aj na konkrétnom kúsku, jeho výbave a správne zvolenej kombinácii farieb a dizajnu diskov zvonku a materiálov a dekoru vnútri. Priznávam, ani ja nie som veľký fanúšik tu zvoleného pyžamového dekoru, ktorý mal asi skôr pripomínať drahé mafinánske obleky z čias americkej prohibície spred takmer sto rokov. No vyčítať to autu by bolo veľmi nefér. Je to vec osobného vkusu a chúťok budúceho klienta. Na zváženie by skôr bola debata, ako a prečo sú niektoré pradivné možnosti vôbec k dispozícii. Ale to už debatu o modernizovanej Audi A7 posúva do príliš subjektívnej roviny. A toto sa predsa snaží byť objektívny a nezaujatý test.

Tento biturbo trojliter V6 je tak trochu zázrak. Iste, nie je najsilnejší trojlitrový šesťvalec na svete, no má veľmi vyvážené až prívetivé správanie a viac než slušné parametre. Meranie na valcovej brzde v MM racingu ich do bodky potvrdilo. Dokonca aj mierne prekročilo. Maximálny výkon je podľa výrobcu 235 kW (320 k) od 3900 po 4600 ot. Meranie zaznamenalo krásnych 243 kW, teda 330 koní. Oveľa viac podstatné však je, že maximum výkonu je skutočne dostupné v intervale ako tvrdí výrobca. Nie je to len želanie. Všimnite si, že čiara výkonovej špičky je na maxime prakticky rovná od 4200 do 4800 otáčok. Skvelé! Podobne je to s krútiacim momentom. Isteže, je tu jedna konkrétna hodnota 654 Nm pri konkrétnych otáčkach 2650 za minútu. A výrobca tvrdí, že maximum je 650 Nm v rozpätí 1750 až 2800 ot. Ja tam vidím prakticky rovnú čiaru v rozpätí 1800 - 3200 ot. To fakt nepotrebuje komentár. Niet sa čomu diviť, že odpal z nuly na sto zvládne táto loď len za 5,1 sekundy. A to vôbec nie je žiaden špeci športový model.

Z Audi A7 som nadšený, špeciálne z tejto motorickej verzie. BiTDI 3,0 V6 je skvelý. Keď si dáte do kontrastu jeho parametre a spotrebu, nechápete. Navyše k zamatovosti chodu tohto auta prispieva skvelá 8st. automatická prevodovka ZF s hydrodynamickým meničom. Audi ju marketingovo volá tradične tiptronic. Takže môj záverečný verdikt? Sebe by som spomedzi týchto troch konkurentov asi vybrať nedokázal. BMW je jednoznačne najšportovejšie, má o štipku lepšie motory, podvozok, ergonómiu a medzičasom skvelo vymyslený a logický iDrive. Zaostáva v schopnosti zmeniť charakter pruženia (komfort/sport) a vôbec celej nálady auta, je na ňom vidno, že je to natiahnuté kupé radu 6 a miesto vnútri tiež nie je bohviečo. Medveď CLS je ďaleko najkomfortnejší a o to prevažnej väčšine majiteľov týchto áut ide. Je to zakladateľ tohto druhu áut a aj druhá generácia je po modernizácii už na aktuálnom limite možností. Audi A7 je podľa mňa najväčšia kočka. Má svoje muchy, a nie je ich málo, no pozrite sa na ne do tabuľky a zistíte, že väčšina z nich sú fakt prkotiny. Čo by ste brali vy?

 

Audi A7 Sportback quattro 3,0 V6 BiTDI
 

 

 

PLUSY:
 

+ vzhľad
  (asi najelegantnejšie a najkrajšie audi)
+ jazdné vlastnosti (drží ako v koľajách),
+ silný motor má zrýchlenie aj pružnosť,
+ na dízel skvelý zvuk,
+ teplota oleja "otvára" bezpečné otáčky,
+ vzduchový podvozok
 (veľký rozdiel medzi komfort a šport režimom),
+ supertichá vnútri,
+ zasúvací displej, nepôsobí lacno a netrčí keď je auto odstavené,
+ miesto na nohy vzadu,
+ pamätá zvolený jazdný režim aj po vypnutí motora,
+ autohold ostáva aktívny aj po vypnutí,
+ efektné zadné smerovky,
+ skvelo prístupný kufor (liftback),
+ kufor má 535/1390 l,
+ na 8. st. len 1600 ot pri 130 km/h,
+ stredová konzola natočená na vodiča,
+ aktívny spojler (vyzerá špica a funguje),
+ spotreba na testovacej trati len 7,1 l/100 km,
+ 73 l nádrž dá dojazd cez 1100 km.
 

 

 

 

MÍNUSY:
 

- miesto na hlavy pre postavy nad 185 cm,
- málo komfortná aj v režime komfort
  (v kombinácii s 20" diskami),
- S line sedadlá vpredu nie sú top,
- nevypínateľné ESC,
- lacné páčky radenia pod volantom,
- ovládanie MMI je neintuitívne, 
  (kombinácia mechaniky a dotyk. panelu mätie)
- preposilované riadenie okrem režimu Sport,
  (no toto nie je športový model)
- iritujúce dvojité ovládanie lakťovej opierky,
- len priemerné audio Bose.

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi


0911 415 119
adriana.brazdova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár