Limitovaná ponuka Audi

s bohatou výbavou na vybrané modely

Viac

Nové Audi Q5

Stvorené do každého terénu!

Viac

Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacie vozidlá za jedinečné ceny!

Viac

Test Audi TT

Nová generácia TT vznikla podľa rovnakého receptu ako jej predchodcovia: zabalením techniky kompaktných modelov skupiny TT do dizajnovo prepracovanej karosérie malého kupé. Drobnejších zmien k lepšiemu ale prebehla celá rada. Nové TT je o niečo menšie, ľahšie, technicky vyspelejšie. A ako prvý model Audi dostalo nový virtuálny prístrojový štít.

Ako ten čas letí! Verili by ste, že tento rok to bude 20 rokov, čo Audi ohromilo návštevníkov autosalónu vo Frankfurte futuristickým konceptom malého kupé TT? A o tri roky neskôr ohromilo ešte viac, keď model veľmi podobný pôvodnému konceptu začalo sériovo vyrábať. Pod návrhom, ktorý sa natrvalo zapísal do učebníc automobilového dizajnu, bol podpísaná rad neskorších veľkých mien dizajnérskej branže: okrem iného J Mays, donedávna viceprezident pre dizajn a vrchný kreatívny riaditeľ Ford Motor Company, Martin Smith, až do vlaňajška riaditeľ dizajnu Ford of Europe, alebo Peter Schreyer, súčasný prezident značiek Hyundai a Kia.

MQB a hliník

O dve dekády neskôr je TT pevnou súčasťou ponuky Audi a na trh vstupuje jeho tretia generácia. V porovnaní s predchádzajúcim modelom stratilo nové Audi TT na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Na prvý pohľad nové, na prvý pohľad TT; testované auto malo exteriérový paket športového vzhľadu S line za 2 500 eur

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Technický základ poskytla už dobre známa koncernová platforma MQB.

Hoci slovenský web Audi pokojne mieša motorizácie starého a nového TT, tretia generácia malého kupé je v skutočnosti v ponuke iba s dvoma motormi v celkovo šiestich konfiguráciách hnacieho reťazca. Diesely sú zastúpené jednotkou 2.0 TDI 135 kW, v našich končinách spájané najmä so Škodou Octavia RS. Benzín je vždy 2.0 TFSI. V základnom prevedení sa dodáva s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, ale môžete si priobjednať dvojspojkový S tronic alebo Haldex, prípadne oboje.

Výkonnejší variant motora 2.0 TFSI je vyhradená pre ostrejší športový model TTS, ktorý má štvorkolku vždy. Pre prehľadnosť sme zoradili všetky ponúkané kombinácie motorov a pohonu do tabuľky:

Audi TT a TTS Coupé (2015): porovnanie motorizácii

Motorizácia

2.0 TDI ultra

2.0 TFSI

2.0 TFSI

2.0 TFSI

2.0 TFSI (TTS)

2.0 TFSI (TTS)

Prevodovka

manuál

manuál

S tronic

S tronic

manuál

S tronic

Pohon

predný

predný

predný

quattro

quattro

quattro

Výkon (kW/k)

135/184

169/230

169/230

169/230

228/310

228/310

v ot./min.

3500-4000

4500-6200

4500-6200

4500-6200

5800-6200

5800-6200

Toč. moment (Nm)

380

370

370

370

380

380

v ot./min.

1750-3250

1600-4300

1600-4300

1600-4300

1800-5700

1800-5700

0-100 km/h (s)

7,1

6

5,9

5,3

4,9

4,6

Max. rýchlosť (km/h)

241

250

250

250

250

250

Komb. spotreba
(l/100 km)

4,2

5,9

6,3

6,4

7,1

6,8

Hmotnosť (kg)

1340

1305

1335

1410

1440

1410

Audi TT Coupé v bielej farbe Gletscher (ľadovec), ktoré sme dostali od importéra k testu, je najvyšší model pod variantmi TTS. Má dvojspojkovú prevodovku aj pohon všetkých kolies. Za povšimnutie stojí, že hmotnostná penalizácia oproti rovnakému motoru s manuálom a predným pohonom činí 105 kg.

Koncernová skladačka

Všetky dôležité ingrediencie TT poznáme už z iných koncernových modelov. Motor z konštrukčného radu EA888 existuje v mnohých modifikáciách. Táto konkrétna zodpovedá jednotke, ktorú Volkswagen montuje do Golfu GTI s príplatkovou sadou Performance. Pohon všetkých kolies je realizovaný spojkou Haldex 5. generácie a prevodovka je samozrejme v robustnejšom prevedení s "mokrými" spojkami.

Napriek tomu nemožno povedať, že by 3. generácia Audi TT neprinášala žiadnu novú techniku. Inovačné úsilie konštruktérov sa v tomto prípade sústredilo do interiéru, konkrétne na novú generáciu komunikačného a ovládacieho rozhrania.

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Adriana Brázdová

predaj vozidiel Audi

Adriana Brázdová

predaj vozidiel Audi


0911 415 119
adriana.brazdova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi

Ing. Juraj Benc

predaj vozidiel Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár