Nová Kia RIO v predaji

už od 9 990€!

Viac

Kia Sportage teraz už za 18 240€ !

Príďte si po svoju novú Kiu ešte dnes!

Viac

Test Kia Venga

Čistokrvné veľkopriestorové autá kategórie MPV nie sú z hľadiska objemu predaja veľmi významnou položkou. Menšie vozidlá kombinujúce DNA klasických hatchbackov či kombi s génom nadpriemerného vnútorného priestoru však o potenciálnych zákazníkov nemajú veľkú núdzu.

Do tejto kategórie spadá aj Kia Venga. Okrem toho patrí k trom základným produktom, ktoré sa vyrábajú v žilinskej továrni juhokórejskej automobilky. Na trhu je od roku 2009, pričom na vlaňajšom parížskom autosalóne prišla na svet jej zmodernizovaná verzia. Pri tejto príležitosti sme sa rozhodli vozidlo otestovať. Do rúk sa nám dostal benzínový model 1.4 CVVT Platinum.

Decentné zmeny a kráľovský priestor

Facelift malého MPV bol pomerne decentný a koncentroval sa v tvári auta. Venga dostala prepracovaný predný nárazník, ktorý obsahuje väčšiu masku chladiča s charakteristickým dizajnom a výplňou pripomínajúcou omladený Sportage. V našom prípade boli jeho súčasťou aj zahnuté pásy diód určených pre denné svietenie. Tie sú uložené na okraji hmloviek v novo tvarovanej spodnej časti dielca.

Technológia LED si našla cestu aj do zadných partií, vo vyšších vybaveniach tvorí zadné svetlá. Medzi nimi sa v rámci modernizácie objavil pochrómovaný pásik. Decentné zmeny završuje upravená ponuka diskov kolies, ktoré mali v našom prípade priemer šestnásť palcov.

Kia Venga síce dĺžkou výrazne nepresahuje štyri metre, no napriek pomerne skromným rozmerom karosérie vo svojom vnútri ponúka naozaj kráľovský priestor. Toho sa modifikácie nijako nedotkli. Vysoko položená strecha a vzpriamenejší posed sú dva faktory, vďaka ktorým nemá vodič s konfekčnými mierami žiaden problém zmestiť sa za volant a ani do sedadla za sebou. Pred kolenami i nad hlavou mu pritom na zadných sedadlách zostane vyše 5-centimetrová rezerva.

Zachovaný zostal aj nadpriemerný kufor. Jeho základný objem 440 litrov mu môžu klasicky koncipované hatchbacky segmentu B iba závidieť. Priestrannosťou interiéru i batožinového priestoru dokáže malé MPV zo Slovenska súperiť s autami vyšších segmentov, čo patrí k jeho hlavným prednostiam. Pochvalu si zaslúžia aj miesta na odloženie drobností, o ktoré nie je v kabíne vôbec núdza. Práve naopak.

Interiér ako taký prešiel len kozmetickými úpravami týkajúcimi sa farieb čalúnenia či plastov. Rozšírilo sa aj vybavenie, do ktorého napríklad pribudol príplatkový navigačný systém so sedempalcovým displejom spriahnutým s parkovacou kamerou. Nami testovaný exemplár ním však nedisponoval. Mohol sa síce pochváliť rozhraním Bluetooth či vyhrievaním volantu, no jednofarebný displej s integrovaným palubným počítačom prezrádzal, že toto vozidlo nepatrí k tým najnovším.

Dynamika iba vo vysokých otáčkach

Srdce kórejského automobilu taktiež nepatrí k výstrelkom modernej techniky, čo nepochybne poteší odporcov downsizingu. Pod kapotou skúšaného vozidla sa nachádzal atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra. Ide o známu verziu tohto agregátu spĺňajúcu emisnú normu Euro 5. Motor ponúka maximálny výkon 66 kW (90 k), no k jeho dosiahnutiu ho treba hnať do vysokých otáčok. Aj pri plnom nasadení má takto poháňaná Venga len akceptovateľnú dynamiku.

Pomerne vysoké pracovné tempo motora je nutnosťou aj na diaľnici, za čo môže mechanická prevodovka s piatimi stupňami. Pri rýchlosti 130 km/h oblizuje ručička otáčkomera štyri tisícky a odráža sa to na apetíte. Na našej skúšobnej trase po autostráde si Venga vypýtala 7,7 litra benzínu na sto kilometrov. V meste bola úspornejšia o dve deci, mimo neho na okresných cestách o dva litre.

Vzhľadom na nepresvedčivú dynamiku to nemôžeme hodnotiť veľmi pozitívne. Lepší pomer výkon/spotreba ponúkajú nielen prepĺňaní súperi, ale napríklad aj modifikovaná verzia koncernového štvorvalca s výkonom 74 kW (100 k) kombinovaná so šesťstupňovým manuálom.

Podvozok tohto automobilu patrí v rámci segmentu ku komfortnejším, čo mu jednoznačne slúži ku cti. S menšími chybami povrchu asfaltu sa vyrovnáva svedomito, no všetky väčšie mu dávajú zabrať. Na nich búcha a poskakuje. Problémom je to najmä v zákrutách, kde si dokáže jednoduchá zadná náprava na nerovnosti naozaj výrazne odskočiť. Tieto partie by si zaslúžili lepšie vyladenie.

Aktuálne so zľavou tisícdvesto eur

Na svojom „domácom“ trhu sa Kia Venga predáva za 13 190 eur. Základnú cenu nesie skúšaná 1,4-litrová motorizácia v kombinácii s úrovňou vybavenia Silver. Nami preverené vozidlo však disponovalo prívlastkom Platinum, išlo teda o najvyšší model. Ten stojí od 15 790 eur.

Slovenský importér aktuálne na všetky modely ponúka jednotnú zľavu tisícdvesto eur, čo reálnu štartovaciu priečku zráža tesne pod dvanásťtisícovú hranicu. Zároveň to znamená, že testovaný model sa dá kúpiť od 14 590 eur. Za pozornosť stojí aj akciový balík Eco Edition, ktorý obsahuje množstvo príplatkových prvkov vybavenia celkom zadarmo. Alebo presnejšie: za 0 eur.

Uvítali by sme rozsiahlejšie úpravy

Kia Venga neprešla počas faceliftu zásadnými zmenami. Omladený model sa vyznačuje najmä upravenou tvárou s novou maskou chladiča a diódovým denným svietením. Pozitívne je, že interiér si zachoval svoju vzdušnosť: priestranné MPV zo Žiliny môže v tomto smere súperiť aj s autami vyšších segmentov. Vozidlo si okrem toho možno vybaviť bohatšie než doteraz.

V rámci modernizácie by sme však uvítali rozsiahlejšie úpravy a vylepšenia. Z hľadiska pomeru výkon/spotreba by malému MPV nepochybne prospel prepĺňaný motor i šesťstupňová prevodovka a prácu vývojárov by si zaslúžil podvozok. Ten je síce relatívne komfortný, ale na nerovnostiach poskakuje. No ak vám tieto mínusy nevadia, produkt slovenskej fabriky stojí za zváženie.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor a pohonný systém

Usporiadanie a počet valcov

R4

Zdvihový objem

1 396 cm3

Max. výkon

66 kW/90 k

pri otáčkach

6 000/min

Max. krútiaci moment

137 Nm

pri otáčkach

4 000/min

Palivo

benzín

Pohon

predné kolesá

Prevodovka

5-stupňová manuálna

Rozmery, hmotnosti a objemy

Dĺžka

4 075 mm

Šírka

1 765 mm

Výška

1 600 mm

Rázvor náprav

2 615 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 218 kg

Pohotovostná hmotnosť (EÚ)

1 293 kg

Užitočná hmotnosť

492 kg

Celková hmotnosť

1 710 kg

Objem batožinového priestoru

440/1 486 l

Objem palivovej nádrže

50 l

Jazdné výkony

Max. rýchlosť

167 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

12,9 s

Spotreba

Mesto - normovaná

7,2 l/100 km

Mimo mesta - normovaná

5,3 l/100 km

Kombinovaná - normovaná

6,0 l/100 km

Mesto - počas testu

7,5 l/100 km

Diaľnica - počas testu

7,7 l/100 km

Vidiek - počas testu

5,7 l/100 km

Emisie

Emisie CO2 kombinované

140 g/km

Emisná norma

Euro 5

Štandardné cenníkové ceny s DPH

Základná cena modelu

od 13 190 €

Základná cena verzie

od 15 790 €

Cena testovaného exemplára

16 220 €

Kontakt

AutoMarket Trenčín

M.R Štefánika 26
912 50 Trenčín

Telefón: 032 / 743 02 78
Fax: 032 / 743 19 24
Email: info@kiaautomarket.sk

Vladimír Drobný

predaj vozidiel KIA

Mária Gašpieriková

predaj vozidiel KIA

Kontaktný formulár