Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacie vozidlá za jedinečné ceny!

Viac

Limitovaná ponuka Audi

s bohatou výbavou na vybrané modely

Viac

Nové Audi Q5

Stvorené do každého terénu!

Viac

Test Nového Audi Q7

Einstein mal pochopiteľne pravdu, všetko je relatívne, aj čas. Zatiaľ čo BMW v priebehu posledných desiatich rokov omladilo svoju X5 dvakrát, Audi vyrábalo v rovnakom období svoju Q7, odhliadnuc od malého faceliftu, bez väčších zmien. Naozaj pomerne dlho a asi aj to bude dôvod, prečo veľké, tučné Audi nemalo v posledných rokoch u zákazníkov a ani v porovnávacích testoch proti BMW žiadnu šancu.

Q7 však nenechali v Ingolstadte dozrieť až do veku Matuzalema úplne dobrovoľne, za oneskorenie projektu môžu dve nové vedenia vývojového oddelenia počas krátkeho času. Veľké SUV teraz prichádza, a stratený čas doháňa množstvom špičkových technických riešení. Bude to stačiť na to, aby konkurovalo BMW?

Vzrušenie sľubujú už papierové údaje. Veď Q7 zhodila v maximálnych číslach až 325 kg, hoci je pravda, že tá najvyššia hodnota patrí verzii 2.0 TFSI so štvorvalcom, ktorá v Európe ani nebude dostupná. Lenže dobrých 200 kg sa im podarilo ušetriť aj na nosnom modeli s naftovým motorom V6 výkonu 200 kW (272 k). Audi tak síce stále váži dobré dve tony, ale zasa je približne o 75 kg ľahšie než BMW.

Nižšia hmotnosť novej Q7 je citeľná v každej situácii, už pri zrýchlení sa zdá byť zreteľne agilnejšia než by naznačoval rozdiel 10 kW (14 k). Veľa však robí aj jej svalnatý šesťvalec, dosahujúci už pri 1500 ot./min. krútiaci moment 600 Nm. Zdá sa, akoby ani nezáležalo na tom, ktorý stupeň má dobre naladený osemstupňový automat práve zaradený, motor má sily stále dosť. Aj vďaka tomu vždy už veľmi skoro radí najvyšší možný stupeň.

So zníženou hmotnosťou si veľká loď so štyrmi kruhmi vystačí iba s 5,7 litrami na 100 km, vďaka čomu by cestovanie s ňou mohlo byť o trošku úspornejšie než s X5. Reálne však možno v bežnej každodennej premávke v obidvoch prípadoch počítať s priemernou spotrebou okolo 8 litrov nafty.

Zdá sa však, že odlišnosti by sme mohli nájsť pri porovnávaní ponuky miesta v interiéri. A naozaj, aj tu opäť Audi ukazuje svoju veľkosť, ponúkajúc vo všetkých radoch sedadiel aj v priestore pre batožinu viac priestoru. Pri sklopených zadných sedadlách sa do Q7 dokonca zmestia dobré dva metre kubické, čo je o 200 litrov viac než dovoľuje BMW.

Ten najväčší pokrok však Audi spravilo v naladení podvozku. A pritom práve táto oblasť bola predtým jednoznačnou doménou X5, keď žiadne iné SUV nezvládalo vyváženie medzi plavným komfortom jazdy a športovou ovládateľnosťou tak dobre ako veľké BMW. Zlepšenie Q7 sa niekde prejaviť musí, minimálne, ak si zákazník dôkladne vyberie z toho, čo mu ponúka zoznam príplatkovej výbavy.

Naše testovacie auto malo z extra položiek mimo štandardného cenníka vzduchové pruženie, ku ktorému je potrebné objednať si aj riadenie štyroch kolies. Takto vybavená Q7 dokáže odfiltrovať aj veľké nerovnosti a jej pruženie je na dlhých vlnách rovnako mäkké a plavné, ako bolo dlhú dobu zvykom iba pri luxusných sedanoch. A to všetko bez negatívneho vplyvu na jazdné vlastnosti, či dokonca pocitu nepresného riadenia.

No je tu ešte niečo, dynamický režim, ktorý viac ako päť metrov dlhú Q7 pocitovo zmenší do kompaktného formátu. So svojim konečne už nie tak voľným riadením dokáže Audi prášiť cez zákrutu spôsobom, ktorý by mu mohol závidieť dokonca aj sám koncernový brat Porsche Cayenne. BMW to všetko zvláda podobne dobre, ale iba podobne.

Znamená to, že na novú Q7 nemáme žiadne kritické slová? V skutočnosti je ťažko na nej nájsť nejaké muchy. Kokpit sa zdá byť navrhnutý dobre, s rôznymi možnosťami ovládania jednotlivých funkcií, či už pomocou dotykovej obrazovky, tlačidiel na volante, či otočného tlačidla. Nie príliš technicky zdatných vodičov tak Audi isto zaskočí skôr, než relatívne konvenčne riešené BMW. A výrazne sa zlepšila aj kvalita hlasového ovládania.

Ale jasné, aj tieto luxusné SUV majú jeden háčik, či skôr poriadny hák. So základnou cenou 64 900 eur za Audi, alebo 62 300 eur za BMW sú obaja konkurenti skutočne drahí. A to nielen relatívne.

Záver:

Bez „keby“ a „ale“: Odteraz má najlepšie luxusné SUV Audi. Priestranné, napriek tomu hospodárne, komfortné a športové. Platí však, že BMW zaostáva len nepatrne a jazdí na podobne vysokej úrovni. Veľmi vyrovnané porovnanie.

 

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi

Martin Kopčan

predaj vozidiel Audi


0903 826 148
martin.kopcan@araver.sk

Kontaktný formulár

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi

Adriana Brázdová

vedúca predaja Audi


0911 415 119
adriana.brazdova@araver.sk

Kontaktný formulár

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi

Ing. Juraj Benc

vedúci predaja Audi


0903 826 142
juraj.benc@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi

Ing. Štefan Varga

predaj vozidiel Audi


0911 415 118
stefan.varga@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár