Podporte svoje podnikanie s PODNIKATEĽSKÝM BONUSOM

Viac

Nový GOLF a GOLF VARIANT s uvádzacím bonusom až 1000 EUR

Viac

Test Volkswagenu Beetle po facelifte

Volkswagen Beetle, štýlový trojdverový hatchback so silným odkazom na svojho legendárneho predchodcu, prekonal facelift. S ním prišla na rad tiež ponuka štýlových výbav. Okrem modernej "džínsové" varianty Denim, čiernej Black Edition alebo štýlové Design, si môžete kúpiť aj "plážovú", nazvanú Dune. Jednotlivé výbavy majú špecifické prvky, takže si stačí vybrať, čo komu sadne.

Test Volkswagenu Beetle po facelifte:

My sme v prvom teste vyskúšali práve variantu Dune. Tá sa na prvý pohľad tvári, ako by bola schopná vyraziť aj do ľahkého terénu. Sú to ale samozrejme len mimikry. Chrobák hrá samozrejme aj v tomto prevedení hlavne na štýlovú nôtu.

Aktuálny Volkswagen Beetle je druhou reinkarnáciou ikonického vozidla, ktorému sa podarilo rozhýbať povojnovú Európu. Jeho prvá moderná verzia bola skôr vnímaná ako auto pre ženy. Druhá je o poznanie športovejšie. Vďačí za to zníženej streche, ktorá dodáva vzhľad kupé. Vyložene pánskou záležitosťou by mohol byť práve aj variant Dune. Ide o výbavu, ktorá v cene zahŕňa rad nápadných prvkov.

Asi najvýraznejšou je vďaka svojej farbe, ktorá nesie označenie žltá Sandstorm. Dopĺňajú ju strieborná spätné zrkadlá, čierna strecha alebo čierne krídlo a la "kačací chvost" na zadku. Dune sa tvári terénne. Očividne chce lákať tých, ktorým sa páči štýl takzvaných allroad, teda vozidiel na vyššom podvozku pripravených doviezť svojho majiteľa za dobrodružstvom niekam mimo asfalt. Preto má Dune podobnú ochranu karosérie spočívajúcu v tmavých plastových lemoch okolo prahov a oblúkov nad kolesami a chrómové kryty pod prednou časťou a zadnou časťou. Podvozok bol zvýšený o jeden centimeter, ale pohon všetkých kolies by záujemca o skutočnú jazdu mimo asfalt hľadal márne. Do žiadnych odvážnejších misií by sa teda s týmto vozidlom púšťať nemal.

Interiér pokračuje v rovnakom duchu ako exteriér. Piesková farba sa preliala na palubnú dosku a na vnútorný panely dverí. Tým sa jej podarilo vytvoriť dojem, že aj kabína je kovová, podobne ako tomu bývalo u staručkých chrobákov. Tu ide teda o plast. Žltá sa objavuje ešte na obšití páky automatu alebo volantu a tiež na sedadlách. Kokpit tak pôsobí ako do detailu premyslené miesto.

Retro štýl neznamená, že by majiteľ prišiel o moderné prvky výbavy. Auto je možné doplniť napríklad o príplatkovú dotykovú obrazovku s prehrávačom multimédií a navigáciou.

Vrch palubnej dosky môžu za pár stovák eur naviac obsadiť tri špeciálne budíky s ukazovateľmi teploty oleja, tlaku turbodúchadla a stopkami. Reálne ide opäť skôr o dojem než o funkčnosť. To isté možno povedať aj o bezrámových dverách, ktorými sa pristupuje do kabíny.

Milovníci rockovej hudby ocenia príplatkovú audiosustavu o výkone 400 kilowattov od slávneho výrobcu elektrických gitár Fender. Znie dobre, zvlášť ak sa zapojí do práce silný subwoofer ukrytý v kufri. Myšlienkou zrejme bolo, že majiteľ príde s Beetle Dune na pláž, otvorí dvere aj kufor a pustí si k pikniku svoju obľúbenú dosku od AC / DC.

Beetle ani vo verzii Dune nie je primárne zameraný na praktickosť. Jeho štvormiestny interiér je preto treba brať s rezervou. Zadné sedadlá sú skôr na núdzové prevážanie. Naopak vpredu sa sedí rovnako pohodlne ako v bežnom golfe. Kufor je aj praktický. Tretie dvere sa otvárajú ako liftback. Sú celkom ťažké a mohli by sa vyklápať vyššie, aby sa človek neudrel o vyčnievajúci vnútornú časť zámku. Do kufra sa však zmestí slušných 310 litrov batožiny.

Verzia Dune môže jazdiť s akýmkoľvek motorom z ponuky Beetle.

Testovaný preplňovaný štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 150 koní sa javí ako ideál. Má pekný zvuk a v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG prijateľnú spotrebu okolo ôsmich litrov benzínu na 100 kilometrov.
Automat sa ho snaží držať v čo najnižších otáčkach. To môže byť nepríjemné, ak vodič od vozidla vyžaduje dynamickejší zvezenie. Našťastie stačí podradiť o stupeň páčkou pod volantom a Beetle predvedie slušný rozjazd.

Auto má navyše dobre nastavený podvozok, takže ani na veľkých, 18 palcových kolesách (sú v cene) nehnevá výraznými ranami na nerovnostiach. Rozhodne je komfortnejšie než napríklad konkurenčný Mini Cooper.

Za volantom tohto vozidla zrejme najčastejšie stretneme mladšieho vodiča či bezdetné páry, ktoré nechcú zapadnúť v šedosti každodennej prevádzky.

Model Beetle Dune je totiž tak výrazný, že si ho s iným vozidlom len tak nepomýlite.

V prípade akýchkoľvek otázok neváhajte kontaktovať našich predajcov.


Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

predaj vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár