Podporte svoje podnikanie s PODNIKATEĽSKÝM BONUSOM

Viac

Nový GOLF a GOLF VARIANT s uvádzacím bonusom až 1000 EUR

Viac

Test VW Jetta 2.0 TDI: Úsporný dvojliter

Facelift je v súčasnosti všeobecne zaužívaným procesom. Veľká väčšina veľkých automobiliek sa polčasovou modernizáciou snaží vyplniť hluché miesto medzi generačnými výmenami a svoj produkt na istý čas trochu zatraktívniť. Nie všetky však k tomuto procesu pristupujú rovnako.

Volkswagen Jetta po medzigeneračnej modernizácii

Niektoré berú omladenie ako povinnú jazdu a na aute menia minimum, iné sa snažia prekopať čo sa len dá. Volkswagen sa pri type Jetta zaradil do prvej spomínanej kategórie. Navonok ho totiž zmenil iba minimálne. Či sa skutočné úpravy nachádzali pod povrchom, sme zisťovali v teste verzie 2.0 TDI s výkonom 81 kW (110 k) a manuálnou prevodovkou.

Vánok namiesto revolučného víchra

Od nášho prvého krátkodobého kontaktu s týmto sedanom nižšej triedy uplynuli už takmer štyri roky. Za ten čas sa dizajn Jetty trochu okukal, no podľa predstaviteľov automobilky nepotreboval rázne rezy. Veľký vietor sa v dizajnovom oddelení nekonal, facelift je skôr decentný.

Spredu možno zmodernizovaný variant spoznať podľa upravených svetlometov, s ktorými susedí mohutnejšia maska chladiča s triom pochrómovaným priečok. Väčší otvor sa objavil v nárazníku, roztiahnutý je takmer na celú šírku a jeho súčasťou sú aj hranaté hmlovky. Vzadu sú zmeny takmer neviditeľné, poznávacím znakom je grafika svetiel. Omladenie sa snažilo dizajn prispôsobiť aktuálnemu štylistickému jazyku značky, no laik rozozná upravený model od východiskového len ťažko.

Revolučný víchor nezavítal ani do vnútorných priestorov, možno hovoriť len o vánku. Objavilo sa tu zopár prvkov známych napríklad z príbuzného hatchbacku Golf: volant, autorádio či panel ovládania klimatizácie. Nič prevratné. Mimochodom, v nami skúšanom kúsku obsahoval interiér neveľmi podarenú imitáciu drevených obkladov. V záplave sivých plastov nepôsobila na naše oko dobre. Ale nakoniec, vkus máme každý individuálny...

Aj dvojliter dokáže byť úsporný

Na technickom fronte došlo k niekoľkým menším zmenám a jednu z nich sme okúsili aj počas nášho testu. Motorizácia 2.0 TDI naladená na výkon 81 kW (110 k) je totiž pod kapotou Jetty novinkou. V palete nahradila menší a služobne mladší agregát 1.6 TDI, čo nemožno nazvať inak než prekvapením. Jetta totiž v podstate ide opačným smerom než je rozšírený trend menom downsizing.

Ak sa pozrieme na kategóriu dieselových motorov s objemom dva litre, ide o relatívne slabý exemplár. Pre tento sedan však pohodlne stačí. Špičkovými hodnotami sa mu síce agregát 1.6 TDI vyrovná, no dvojliter má o niečo širšie využiteľné spektrum otáčok. V praxi teda pôsobí pružnejšie a veľkým deficitom výkonu sa neprezentuje ani pri predbiehaní mimo mesta.

Prevodovka je v tejto verzii ba päťstupňová a dĺžka jednotlivých prevodov je jednoznačne nastavená na dosahovanie nízkej spotreby. Dokumentuje to aj palubný počítač, ktorý si pri mestskej päťdesiatke pýta štvorku a diesel sa potom prevaľuje iba na 1 100 otáčkach. Šestka veľmi nechýba, počas diaľničnej rýchlosti 130 km/h točí motor vcelku zdravých 2 400.

Nami nameraná spotreba sa pravdepodobne ešte viac zníži po zábehu

Pozitívne sa to odrazilo na apetíte motora. V meste sme s Jettou 2.0 TDI dokázali jazdiť za 5,5 l/100 km, na diaľnici bol apetít o dve deci nižší. Vidiek znamenal presne štyri litre. Musíme však podotknúť, že do rúk sa nám dostalo auto iba s dvojciferným nábehom kilometrov. Motor teda ešte nebol ani trochu dobre zabehnutý. Je pravdepodobné, že neskôr sa uspokojí s ešte skromnejšími prídelmi paliva.

Podvozok vozidla sa počas medzigeneračnej modernizácie nijako výrazne nezmenil. V rámci kategórie stále patrí k lepšej polovici trhovej ponuky, charakteristická nemecká tuhosť mu dáva slušnú smerovú stabilitu bez veľkých obetí na oltári komfortu. Za príbuzným Golfom postaveným na modernej platforme MQB však citeľne zaostáva v oboch smeroch.

Štart tesne pod hranicou 15-tisíc

Ešte viac než vlastný hatchback sa do porovnania s Jettou tlačí koncernový súper Škoda Octavia, ktorý taktiež stojí na novšej architektúre. No súboj vkusu či lojality k značke nakoniec rozhodnú čísla, najmä to najdôležitejšie: cena. Jetta štartuje tesne pod hranicou 15-tisíc eur

Testovaná verzia stála vďaka príplatkom vyše 22-tisíc

Nami testovaný dvojliter s výkonom 110 konských síl si možno kúpiť s vybavením Trendline od 17 740 eur, prípadne Comfortline v cene 19 100 eur. Exemplár preverený redakčnou garážou disponoval niekoľkými príplatkovými prvkami, ktoré cenu dostali cez 22-tisícovú priečku.

Facelift jednoduchou cestou

Volkswagen sa pri modernizácii typu Jetta rozhodol ísť cestou jednoduchosti. Dizajn vozidla trochu prispôsobil aktuálnemu štylistickému jazyku a do interiéru priniesol niekoľko prvkov z mladších príbuzných. Techniku rovnakému procesu nepodrobil. Motor 1.6 TDI nahradil služobne starším dvojlitrom a podvozok nechal tam, kde bol. Na príbuzný Golf alebo Octaviu preto stráca.

Modernizácia Jetty nie je veľmi výrazná ani pod povrchom

Rošádu s motorizáciami však nemôžeme hodnotiť negatívne. Ako sme sa presvedčili, dvojlitrový diesel má napriek relatívne slabému naladeniu dostatok sily pre pohon tohto sedanu a aj s päťstupňovou prevodovkou dokáže byť pomerne úsporný. V našom teste sme namerali slušné čísla spotreby, ktoré navyše po dobrom zabehnutí pohonnej jednotky môžu ešte viac klesnúť.

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

predaj vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár