Nový GOLF a GOLF VARIANT s uvádzacím bonusom až 1000 EUR

Viac

Podporte svoje podnikanie s PODNIKATEĽSKÝM BONUSOM

Viac

Test VW Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan sa prvýkrát prišiel na trh v roku 1995 a vo výrobe sa iba s jedným zásadnejším faceliftom udržal neuveriteľných pätnásť rokov. Druhá generácia tohto MPV sa objavila začiatkom tejto dekády a nedávno taktiež prešla polčasovou modernizáciou.

Už pri premiére pred ženevským autosalónom bolo jasné, že v tomto prípade šlo o viac-menej kozmetický balík zmien. Ten sa síce dotkol dizajnu, interiéru i techniky, ale vo všetkých partiách bol navonok veľmi decentný. Skutočný rozsah úprav sme skúmali v teste bohato vybaveného modelu 2.0 TDI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a prevodovkou DSG.

Minimalistický prístup k omladeniu

V kategórii rodinných vanov nepatrí dizajn k prioritám zákazníkov, Volkswagen preto netlačil na nejakú výraznú retuš vzhľadu. Práve naopak. Modernizácia typu Sharan patrí k tým najmenej nápadným, aké sme za ostatné roky videli. Spredu sa totiž nezmenil vôbec. Na opačnom konci vozidla sú svetlá s modifikovanou LED architektúrou a z profilu by bolo možné vidieť odlišné kolesá, no v našom prípade šlo o známe sedemnástky Sydney. Pribudli ešte dva odtiene laku a to je všetko.

Vnútro pokračuje v minimalistickom prístupe k omladeniu. Žiadne zásadné úpravy tvarov sa nekonali, veľký Volkswagen preto zostáva rodinným ideálom z hľadiska priestrannosti aj praktických riešení. Pohodlne sa v ňom usadí aj sedem dospelých pasažierov. Odhliadnuc od farieb či materiálov je tu nový volant, panel klimatizácie a multimediálny systém. V týchto prvkoch drží veľkopriestorové MPV krok s ostatnými modelmi značky: disponuje podporou mobilných aplikácii či rozhraním Wi-Fi.

Wolfsburg aktualizoval aj ponuku vybavenia pre tento automobil, v ktorej sa objavil napríklad vylepšený parkovací asistent. Testovaný model disponoval mnohými z nich, patril totiž k najvyššej úrovni Highline a k nej mal ešte pribalených niekoľko príplatkov. Z nich môžeme vyzdvihnúť sedadlá kombinujúce kožu s alcantarou, elektrické ovládanie druhého páru dverí, navigačný systém či adaptívny tempomat pracujúci citlivejšie než v minulosti.

Pod kapotou klasika menom 2.0 TDI

Ak čakáte od faceliftu zásadné zmeny na technickom fronte, ostanete sklamaní. V rámci omladenia prešli vnútornosti iba kozmetickou úpravou čísel. Tie sa hýbali očakávaným smerom: výkony niektorých variantov stúpli, ale spotreba šla opačným smerom. V našom prípade hovoríme o dobre známom agregáte 2.0 TDI ponúkajúcom parametre 110 kW (150 k) a 340 Nm.

Dvojlitrový diesel bol v testovanom aute spriahnutý s prevodovkou DSG. Fungovaniu tejto kombinácie nemáme čo vyčítať, spolupráca je prakticky bezproblémová. Rodinnému autu dáva 150 naftových koní akceptovateľnú dynamiku, navyše sa toto stádo dokáže vyrovnať s väčším zaťažením. Dvojspojka radí rýchlo a hladko, rozkazovať jej možno aj pádlami na volante.

Spotreba klasiky menom 2.0 TDI na papieri klesla, ale odpíjala si z nádrže menej aj v realite? No, nie tak celkom. V meste sme vozidlu namerali spotrebu 7,2 l/100 km, čo je o vyše liter viac než hovoria oficiálne parametre. Na diaľnici bol apetít vozidla ešte o dve deci objemnejší. Najmenšie prídely paliva si Sharan pýtal na vidieku, kde si vystačil so šiestimi litrami nafty. Mimochodom, podvozok neprešiel žiadnymi úpravami stojacimi za pozornosť.

Testované auto s početnými príplatkami

Po malej modernizácii sa Volkswagen Sharan na našom trhu predáva od 28 380 eur, čo platí pre motorizáciu 1.4 TSI, manuál a vybavenie Trendline. Nami skúšaná verzia poháňaná dvojlitrovým naftovým motorom spriahnutým s dvojspojkovou prevodovkou DSG je v cenníku postavená o takmer desaťtisíc vyššie, za čo môže aj úroveň vybavenia Highline.

Cena testovaného auta však bola ešte o ďalších šesťtisíc viac. Mohli za to početné príplatky, ako sú balíky Family&Business, Sky či Driver Assistance. Výsledkom však bolo skutočne kompletne vybavené auto s presklenou strechou, elektrickým ovládaním zadných dverí i veka kufra, sklápateľným ťažným zariadením, navigáciou, trojzónovou klimatizáciou, parkovacou kamerou či množstvom všemožných senzorov. Na palube nechýbalo ani bezdrôtové pripojenie Wi-Fi.

O zásadných bodoch hovoriť nemožno

Omladenie modelu VW Sharan je navonok takmer neviditeľné, no žiadne skryté prekvapenie sa v jeho prípade nekoná. Rozsahom polčasových zmien tento automobil neprekvapí. Svetlá, disky kolies či volant sú len kozmetické detaily. Dôležitejšie sú nové prvky vybavenia a modernejšie motory, no ani v týchto oblastiach nemožno hovoriť o nejakých zásadných bodoch.

Po piatich rokoch od uvedenia bol teda facelift len akási povinná jazda dobiehajúca vývoj v niektorých oblastiach. Napriek tomu možno povedať, že v segmente veľkopriestorových MPV je tento Volkswagen stále konkurencieschopný. Veľké zmeny teda nepotrebuje. No osobne by sme privítali viac dizajnérskej invencie, ktovie či tu s nami Sharan nebude tak dlho ako jeho predchodca...

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor a pohonný systém

Usporiadanie a počet valcov

R4

Zdvihový objem

1 968 cm3

Max. výkon

110 kW/150 k

pri otáčkach

3 500/min

Max. krútiaci moment

340 Nm

pri otáčkach

1 750-3 000/min

Palivo

nafta

Pohon

predné kolesá

Prevodovka

6-stupňová dvojspojková

Rozmery, hmotnosti a objemy

Dĺžka

4 854 mm

Šírka

1 904 mm

Výška

1 740 mm

Rázvor náprav

2 920 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 718 kg

Pohotovostná hmotnosť (EÚ)

1 793 kg

Užitočná hmotnosť

692 kg

Celková hmotnosť

2 410 kg

Objem batožinového priestoru

300/2 297 l

Objem palivovej nádrže

70 l

Jazdné výkony

Max. rýchlosť

198 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

10,3 s

Spotreba

Mesto - normovaná

5,9 l/100 km

Mimo mesta - normovaná

4,7 l/100 km

Kombinovaná - normovaná

5,2 l/100 km

Mesto - počas testu

7,2 l/100 km

Diaľnica - počas testu

7,4 l/100 km

Vidiek - počas testu

6,0 l/100 km

Emisie

Emisie CO2 kombinované

137 g/km

Emisná norma

Euro 6

Štandardné cenníkové ceny s DPH

Základná cena modelu

od 28 380 €

Základná cena verzie

od 37 690 €

Cena testovaného exemplára

43 469 €

 Mohlo by Vás zaujímať:

Akcia Volkswagen Sharan

Kontakt

Araver Trenčín - Opatová

Nivy 80
912 50 Trenčín Opatová

Telefón: 032 / 744 13 65
Fax: 032 / 744 13 68
Email: opatova@araver.sk

Peter Marušinec

predaj vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW

Martin Chupáč

predaj úžitkových vozidiel VW


0903 594 951
martin.chupac@araver.sk

Kontaktný formulár

ARAVER Piešťany

Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany

Telefón: 033 / 771 89 34
Fax: 033 / 771 89 34
Email: piestany@araver.sk

Marcel Golej

predaj vozidiel VW

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW

Ing. Jozef Balaško

predaj vozidiel VW


0911 600 253
jozef.balasko@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár