Nový GOLF a GOLF VARIANT s uvádzacím bonusom až 1000 EUR

Viac

Podporte svoje podnikanie s PODNIKATEĽSKÝM BONUSOM

Viac

Volkswagen Golf - the one moment

Autor: Matej Tkáčik

Obálku s pozvánkou som mal v práci každý deň pred očami na stole a keď som sa na ňu pozrel, cítil som sa ako dieťa, ktoré stoji pred skleneným výkladom hračiek a vie, že sa otvorí až za 7 týždňov.

Ak by som takú možnosť mal, tak každému, kto je zanieteným fanúšikom značky Volkswagen, by som doprial takú udalosť zažiť. Po návrate som si dal predsavzatie, že tento zážitok sa pokúsim preniesť každému, kto si príde na pobočku Araver Nitra pozrieť novú generáciu Volkswagen Golf 7.

Chcem, aby každý zákazník spoznal množstvo prvkov, ktoré ho robia unikátnym spomedzi konkurencie. Chcem, aby vnímali jeho športový dizajn, ktorý nikdy nebol tak výrazný. Chcem, aby zažili dynamiku nových motorov TSI a TDI, moderné inovačné systémy, kompletne nový interiér, jednoducho golf v triede golf. No a ako preniesť tento zážitok ? Jednoznačne skúšobňou jazdou.

Náš Golf v krásnej farbe strieborná tungsten má novú generáciu motorizácie TSI o výkone 63 kW a stupeň výbavy trendline. Pozorujem golf a to, čo  Volkswagen sľuboval o posune dizajnu smerom k dynamickým líniám, je pravda. So svojím predchodcom nemá spoločný ani jeden jediný karosársky diel. Dizajnéri si teda prácu nijako neuľahčili, len vzdali hold tradícii Golfu a známe línie vybrúsili do vyššieho karátu Zmenu proporcií skôr cítiť ako vidieť. Karosériu zdobí nižšia maska chladiča, výraznejší tvar svetiel a ostrejšie prelisy na bokoch. Niektoré riešenia sú priamym odkazom na niektorého z predchodcov, napríklad bočný C stĺpik odkazuje na štvrtú generáciu Golfu.

Prvé čo zaujme pri nasadnutí je palubná doska orientovaná na vodiča. Kvalita spracovania a lícovanie stíha AUDI a k tomu netreba žiadny komentár. Volant i sedadlo má pre posledné generácie Golfa už tradične veľký rozsah nastavovania v oboch smeroch a bez problémov som si našiel to svoje. Príplatkové rádio Composition Colour s farebným dotykovým displejom je pre mňa prekvapením, čo sa týka jednoduchosti ovládania cez dotykový displej a možnosťami zobrazovania rôznych údajov vozidla potrebných pre vodiča. Samozrejmosťou je kombinácia slotu pre SD kartu a konektoru Aux. Ozvučenie je perfektné a je jedno či Vám hrá Rammstein alebo Enya. Konkurencii dá poriadne zabrať:-) Miesto pod rádiom je vyhradené ovládaciemu panelu klimatizácie. Golf prichádza s novým riešením, ktoré má zjednodušenú logiku ovládania – rýchlosť vetrákov sa po novom nastavuje otočným gombíkom, rovnako ako teplota.

V priestore medzi sedadlami už nenájdete páku ručnej brzdy. Milé dámy toto DAS AUTO je stvorené tiež pre Vás. Pre mňa je ďalší skvelý inovačný systém Auto Hold, ktorý pri státí drží auto zabrzdené bez nutnosti držať brzdový pedál.

Všetky časti interiéru sú pevne usadené, takže interiér nevŕzga ani na rozbitej diaľnici, ani keby ste do neho trebárs mlátili päsťou. Pohyblivé diely fungujú presne a navodzujú dojem, že len tak nespadnú. Takto má vyzerať Golf trieda!

Batožinový priestor sa zväčšil z 350 na 380 litrov. N viac je kufor po novom opatrený dvojitou podlahou. V nízkej pozícii tvorí maximálny objem, naopak vo vyššej pozícii zase zarovnáva podlahu so sklopenými sedadlami. A nielen to, pod podlahou sa môže elegantne schovať krycie plato, ktoré potom neprekáža pri plnom využívaní objemu. Je to chytré a jednoduché riešenie od Volkswagenu!

Základná motorizácia si zaslúži veľkú pozornosť. So svojím predchodcom má nová 1,2 TSI spoločný len názov, hodnotu maximálneho výkonu a krútiaceho momentu. Ide o úplne novú konštrukciu, úzko spojenú s väčšou 1,4 TSI. Rozvody poháňané spoľahlivejším remeňom, zložitejšou hlavou motora so 16timi ventilmi, do ktorej sú integrované výfukové zvody. Toto riešenie zaisťuje schladenie výfukových plynov, vďaka tomu sa neprehrieva katalyzátor. Mizne teda nepríjemná vlastnosť predchádzajúceho modelu: pri vysokej záťaži (napr. pri rýchlej jazde po diaľnici) už nie je potrebné dochladzovať katalyzátor nespáleným palivom.

Čo to znamená? Spotreba benzínu je naozaj nižšia: pri konštantných 130 km/h točí motor na najvyšší prevod 3000 min-1spaľuje iba 5,9 l/100km. Zdá sa, že Volkswagen našiel recept na skutočne efektívny downsizing. Obzvlášť, keď s vyššou rýchlosťou spotreba narastá len pozvoľna, dlhodobý priemer sa ustálil na šiestich litroch a mimo mesto sa s trochou snahy dá jazdiť aj za štyri litre. Údaj, ktorý poteší každého motoristu. Nové základné TSI s jeho 160 Nm, čo rozhodne nie je málo a motor sa k nim prebojuje veľmi ľahko. Maximum krútiaceho momentu začína v 1400 min-1 a malé turbodúchadlo má takmer nespozorovateľné oneskorenia. 100 % možného výkonu je preto dostupných vždy skoro okamžite. Mimo mesta, keď sa motor na päťke prevaľuje len kúsok nad dvoma tisíckami otáčok, nie je potrebné pri pokojnej jazde podraďovať. Na bežné používanie postačuje nová základňa motorizácia a to suverénne, bez kompromisov a s primeranou rezervou. Komu ale nestačí plochá charakteristika motora, môže siahnuť po silnejšej variante so 77 kW a bez hľadania kompromisov je tu 1,4 TSI/90 kW.

Volkswagen v rámci podvozkov v golfe do 90 kW montuje jednoduchú zadnú nápravu a naozaj nie je sa čoho báť. Jednoduchá no skvelo naladená zadná vlečná náprava spolu s elektricky riadeným diferenciálom XDS vpredu, to je skvelá kombinácia, ktorú môžete v triede kompaktov získať. Ich zásluhou Golf krúži oblúkmi zákrut celkom suverénne. Samotné prevádzkové brzdy potešia veľmi presne dávkovateľným účinkom a aj samotným výkonom. Citeľne som ich neprehrial ani opakovaným plným brzdením na dlhej klesajúcej rovinke . Klobúk dolu, hlboká poklona.

Čo povedať na záver? Zhrnúť Golf do pár viet je ťažká úloha. I cez všetky inovácie je novinka hlavne stále starým známym Golfom, všetko v ňom funguje tak, ako má a je najovládateľnejším Golfom histórie. Ponúka špičkovú paletu motorov a lepší pomer medzi cenou a výbavou ako kedykoľvek predtým. Tento krát si Volkswagen nenechal priplatiť za značku, ale za skutočnú kvalitu! Priplatiť, je ale silné slovo, veď nový Golf začína u nás na cenovke ako jeho predchodca - a to už je čo povedať, teda už od 13 980,- EUR môže byť váš.

V Golfe opäť dokázali, že skvelým spôsobom zvládli kombináciu tradícií a inovácií a technologickej budúcnosti ...

Mohlo by Vás zaujímať:

Kompletná ponuka vozidiel VW Golf na sklade

Akcia VW Golf

Kontakt

Araver Nitra

Topoľčianska 2A
949 01 Nitra

Telefón: 037 / 656 01 11
Fax: 037 / 656 01 10
Email: nitra@araver.sk

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW

PhDr. Matej Tkáčik

predaj vozidiel VW


0911 600 254
matej.tkacik@araver.sk

Kontaktný formulár
Kontaktný formulár