VW Amarok sinejší ako kedykoľvek predtým

VW Amarok sinejší ako kedykoľvek predtým

Pikap Volkswagenu má za sebou veľkú modernizáciu. Prekvapí úplne novým interiérom a nahradením 4-valca trojlitrovým 6-valcom 3,0 TDI. V niektorých aspektoch strčí do vrecka aj Touareg.

Pikapy sú v kurze. Ich predaje rastú dokonca aj v Európe. Na trhu je nový Nissan Navara, Mitsubishi L200, Fiat Fullback, úplne nový Renault Alaskan a čoskoro dorazí s prvým pikapom aj Mercedes-Benz. To nemohlo ostať bez wolfsburského ohlasu. Napokon VW Amarok to ťahá bez zmien už piaty rok. Modernizácia, aj keď ide o úžitkový model, sa teda dala očakávať. Lenže razancia, s akou Volkswagen k zmenám pristúpil, naozaj prekvapuje. Toto nie je len facelift. Amarok má nový dizajn, úplne nový interiér a pod kapotou nový 6-valec. Pokojne by zniesol prívlastok druhej generácie.

Markantné zmeny poznačili prednú masku, ktorá sa dvojicou horizontálnych lamiel dotýka svetiel s prepracovanou grafikou. V štýle osobných Volkswagenov sa zmenil aj predný nárazník s obdĺžnikovými hmlovkami, ktoré nahradili pôvodné kruhové. Nákladný priestor môže lemovať plastová ochrana spolu s oblúkom za kabínou. To je však výsadou vrcholovej verzie Avertura, podobne ako veľké 20-palcové hliníkové disky a chrómové prahy. Amarok sa ale zbavil kruhových tvarov aj v interiéri. Nájdeme tu prakticky úplne novú palubnú dosku, modernejšiu ako v Touaregu.

Nové prieduchy ventilácie majú vertikálny dizajn a prepracovaná stredová konzola uprednostňuje pred mechanickými spínačmi veľký centrálny dotykový displej. Aj preto sa pás tlačidiel presťahoval pod obrazovku. Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi a umožňuje poskytovať aktuálne informácie o doprave. Nový je aj multifunkčný volant a prístrojový panel vybavený v prípade verzie Aventura farebným displejom. Zvlášť pyšný je Volkswagen na ergonomické sedadlá ergoComfort s certifikátom nemeckej komory ortopédov EGR. Vďaka elektrickému ovládaniu sa dajú nastavovať až v štrnástich smeroch, čo je na európsky pikap raritou.

Amarok si môžete „vyšperkovať“ pomocou plastovej
ochrany nákladného priestoru, ktorá lemuje bočnice a kabínu.

Jednoducho, Volkswagen Amarok sa pohol z úžitkového segmentu viac k charakteru triedy SUV. A tomu zodpovedajú aj zmeny pod kapotou. Downsizing sa totiž nekoná. Pôvodný 4-valec 2,0 bi-TDI (132 kW) z Multivanu nahradil nový 6-valec 3,0 TDI. Už v základe ponúka 120 kW, výkonnejšia verzia má 150 a najvýkonnejšia pre Amarok Aventura až 165 kW. Motor pritom poskytuje mohutných 550 Nm krútiaceho momentu, ktoré prenáša na 8-stupňový automat, čo je v triede pikapov opäť vzácnosťou. V tejto verzii zvláda akceleráciu na stovku za 7,9 sekundy a maximálku až 193 km/h.

Pod kapotou Amaroku je úplne nové 6-valcové srdce 3,0 TDI.
Najvýkonnejšia verzia ponúka 165 kW a 550 Nm krútiaceho momentu.

Pre slabšie modifikácie bude určená 6-stupňová automatika, prípadne 6-stupňová manuálna prevodovka. Základom je pohon zadných kolies, no za príplatok si môžete dopriať pripájateľnú štvorkolku. Netýka sa to len vrcholovej modifikácie Aventura, ktorá je štandardne vybavená permanentným pohonom štyroch kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen. To je už Amarok naozaj blízko komfortnej povahe Touarega. Preberá z neho dokonca aj nové asistenčné systémy ako parkovací asistent alebo vychytávku v podobe zosilnenia hlasu pomocou audiosústavy pre lepšiu komunikáciu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu.

Ceny štartujú na nemeckom trhu na 25 720 eurách za výbavu Trendline s pohonom zadných kolies a najslabším dieselom. Paradoxné je, že ako prvá sa predstaví práve najdrahšia verzia Aventura za 46¤525 eur. Dostupná bude ešte tento rok. Objednávky však Volkswagan začne prijímať už koncom roka.

 

 

Zatvor

 

Mohlo by vás zaujímať:

Akcia Volkswagen Amarok