Nové Audi Q5

Stvorené do každého terénu!

Viac

Veľký výpredaj predvádzacích vozidiel

Len teraz predvádzacie vozidlá za jedinečné ceny!

Viac

Limitovaná ponuka Audi

s bohatou výbavou na vybrané modely

Viac

Viac o novom Audi Q7

-

O 71 kilogramov menšia hmotnosť: Karoséria

Nové Audi Q7 je impozantný automobil s najlepším pomerom výšky a šírky v triede: dĺžka 5,05 metra, rázvor 2,99 metra, šírka 1,97 metra a výška 1,74 metra (s oceľovými pružinami). Hoci je v porovnaní s predchodcom kratšie a užšie, má dlhšiu a vyššiu kabínu posádky.

Nové Audi Q7 využíva 20 rokov skúseností z ľahkej konštrukcie. Verzia s motorom 3.0 TDI má prázdnu hmotnosť iba 1.995 kilogramov, čo predstavuje oproti predchodcovi o  325 kilogramov menšiu hmotnosť – toľko ako váži koncertné krídlo. S motorom 3.0 TFSI je Audi  Q7 ešte ľahšie, váži iba 1.970 kilogramov. Konštrukčné opatrenia na zníženie hmotnosti sa uplatňujú vo všetkých oblastiach, od elektroinštalácie až po dno batožinového priestoru. Rozhodujúca je pri tom však štruktúra karosérie. Nová multimateriálová konštrukcia znižuje jej hmotnosť o 71 kilogramov. Tým sa nové Audi Q7 umiestňuje na špičke svojho segmentu.

Základ kabíny posádky tvoria diely skeletu vysokej pevnosti z tepelne tvárnej ocele. V prednej a zadnej časti, ako aj v streche sa používajú odliatky, pretláčané profily a plechy z hliníka. Pripadá na ne podiel 41 percent štruktúry karosérie. Takisto kompletne z hliníka sú vyrobené dvere, ktoré prinášajú úsporu hmotnosti 24 kilogramov, ako aj predné blatníky, kapota motora a dvere batožinového priestoru. Pri výrobe dielov a ich spájaní Audi využíva nové výrobné postupy. Deformačné charakteristiky pri náraze a ochrana posádky v novom Audi Q7 sú tiež na špičkovej úrovni.

Tri torzné prstence vystužujú prednú časť karosérie, oblasť tretích stĺpikov karosérie a rám dverí batožinového priestoru. Tieto prvky významne prispievajú k výrazne zlepšenej statickej a dynamickej pevnosti karosérie. Torzné prstence tvoria základ pre exaktné jazdné vlastnosti a vysoký akustický komfort v interiéri.

Ticho v kabíne

Solídny a elegantný dojem posilňuje kvalitná akustická izolácia, ktorá v každej situácii zabezpečuje jedinečne nízku úroveň vnútornej hlučnosti. V kombinácii s rozličnými komponentmi vozidla ako napríklad vonkajšie spätné zrkadlá upevnené na dverách vytvárajú najlepšiu aeroakustiku v triede.

Hodnota aerodynamického odporu cx veľkého SUV je iba 0,32 – vďaka náročným technickým riešeniam predstavuje špičkovú hodnotu v segmente. Spodná časť podlahy karosérie je takmer kompletne obložená, v oblasti zadnej nápravy malý spojler znižuje aerodynamické nadľahčovanie. Medzi veľkou jednodielnou maskou chladiča a hornou časťou hlavného chladiča kvapaliny je pri zvlášť úspornej verzii V6 TDI s výkonom 160 kW (218 k), ktorá príde na trh neskôr, žalúzia s plastovými lamelami, ktoré sa podľa potreby otvoria alebo – pre lepšiu aerodynamiku – zatvoria. Energeticky optimalizované ovládanie tak zabezpečuje zníženie koeficientu aerodynamického odporu.

Suverénny: Dizajn karosérie

Oproti predchádzajúcemu modelu sa proporcie zmenili: Veľké SUV je o 37 milimetrov kratšie a o 15 milimetrov užšie pri približne rovnakej výške. Napriek tomu poskytuje v interiéri medzi prvým a druhým radom sedadiel o 21 milimetrov väčšiu dĺžku a v prvom rade sedadiel o 41 milimetrov, respektíve v druhom rade sedadiel o 23 milimetrov väčšiu výšku stropu nad sedadlom.

Dizajn nového Audi Q7 je maskulínny a rozhodný. Nad kolesami sa tiahnu horizontálne línie; tieto hrany sú malou reminiscenciou  na klasické modely quattro od Audi. Vonkajšie spätné zrkadlá sú umiestnené na dverách pod spodnou hranou bočných okien, v spodnej časti bočných dverí sú široké ochranné lišty s vylisovanými nápismi quattro. Dvere batožinového priestoru zozadu obopínajú masívne, strmo vzpriamené posledné stĺpiky karosérie – typický znak modelov Q od Audi.

Maska chladiča je výrazne plasticky modelovaná a má široké priečne lamely. Je organicky integrovaná do prednej časti karosérie, jej široký rám vybieha až po predné reflektory, ktoré môžu byť na želanie zákazníka vybavené osvetľovacou technológiou na báze xenónových výbojok, svietiacich diód LED alebo Matrix LED. Denné svetlá reflektorov z LED sú vytvorené ako dvojitý šíp. Špičková verzia má v zadných skupinových svetlách dynamické smerové svetlá – ďalšiu inováciu Audi.

Nový vzhľad: Dekoračné lišty a povrchové prvky

Nové Audi Q7 prináša štyri nové farby karosérie z celkového počtu 11. Na celej karosérii veľkého SUV sú použité dekoračné lišty v matnom hliníkovom vyhotovení – pôsobia športovo a moderne. V sériovom stave majú povrchové prvky karosérie ako bočné ochranné lišty a nájazdové štíty vpredu a vzadu strieborné lakovanie. V základnom vyhotovení sú spodné časti nárazníkov a plastové lemy blatníkov vyrobené z plastu antracitovej farby. Na želanie môžu byť tieto prvky lakované vo farbe karosérie. Mriežka chladiča má povrchovú úpravu lakom s ľahkou štruktúrou, ktorá zvýrazňuje charakter offroad.

Pri dizajnovom komplete S line Exterieurpaket, ktorý predstavuje druhú alternatívu, sú nárazníky, otvory na vstup vzduchu v nárazníkoch, bočné prahy karosérie, spojler na zadnej hrane strechy a difúzor v zadnom nárazníku zvlášť markantne tvarované. Maska chladiča a lamely bočných otvorov na vstup vzduchu v nárazníku majú novo vyvinuté, progresívne tmavosivé lakovanie s vysokým leskom, ktoré nahrádza známe čierne lesklé lakovanie.

Na želanie Audi montuje elektricky výklopné ťažné zariadenie s asistentom pre jazdu s prívesom. Nové Audi Q7 môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3,5 tony ak je vybavené príplatkovým pneumatickým pružením adaptive air suspension.

Široko natiahnuté línie: Dizajn interiéru

Nové Audi Q7 privíta svoju posádky atmosférou kultivovanej elegancie a priestrannosti. Dizajn interiéru pôsobí pevne napnutý, dvojdielne dekoračné lišty sú k dispozícii v rozličných kombináciách materiálu, dvojitá lišta obkladu, ktorá sa opakuje na dverách vytvára dojem ľahkosti.

Prístrojový panel je vizuálne oddelený od stredovej konzoly, čím umocňuje športový vzhľad a ľahkosť interiéru.

Pocit bezpečnosti a ochrany: Wrap-around

Wrap-around, ktorý sa tiahne z dverí cez prístrojový panel a vytvára akýsi ochranný štít, dáva vodičovi a spolujazdcovi pocit ochrany. Komponenty ovládacieho rozhrania sú špeciálne navrhnuté pre Audi Q7. Sú sústredené na stredovej konzole, ktorá je orientovaná na vodiča. Tvary a kontúry ovládacích prvkov sú presne zladené s architektúrou interiéru. Línie mriežok ventilácie sú orientované smerom k združenému prístroju a podporujú celkovú orientáciu kokpitu na vodiča.

Pri náladovom osvetlení interiéru sa využívajú výlučne svietiace diódy LED. Alternatívne je náladové osvetlenie na výber v dvoch vyhotoveniach – štandardne ultra tenké vodiče svetla sledujú kontúry prístrojového panelu a dverí. V dokonalejšej verzii lemujú aj konzolu stredového tunelu. Prostredníctvom MMI sa dá intenzita osvetlenia teraz po prvý raz nastavovať, pri špičkovej verzii sa dajú prepínať rozličné farby.

Farba a vybavenie: Mnohoraké verzie vybavenia

Audi prezentuje použitými farbami a materiálmi v novom Q7 moderný výraz ľahkosti, športovosti a luxusu v segmente premium SUV. Prístrojový panel si zachováva horizontálne farebné členenie, ktoré umožňuje farebné zosvetlenie smerom nadol. Na výber je 7 farieb interiéru. Dvojdielna obkladová lišta je k dispozícii v rozličných kombináciách materiálu: okrem hodnotných efektových lakov je na výber mnoho hliníkových a drevených verzií, medzi nimi aj orechové drevo Beaufort. Na poťahy sedadiel Audi ponúka látku, alcantaru, odolnú kožu Cricket a ušľachtilú kožu Valcona.

Pre zákazníkov, ktorí si želajú ešte viac individuality, Audi pripravilo tri kožené komplety a dva komplety design selection. Jedno elegantné a jedno športové vyhotovenie obsahuje kompletné kožené čalúnenie s kontrastnými stehmi, strop potiahnutý alcantarou, luxusné velúrové rohožky na podlahe, ako aj exkluzívne kombinácie materiálov a obkladové lišty. Okrem toho program Audi exclusive poskytuje mnoho ďalších možností individualizácie.

Ešte viac miesta ako v predchádzajúcej generácii: Koncepcia priestoru

Pri zmenšenej vonkajšej dĺžke nové Audi Q7 poskytuje s najdlhšou kabínou v rámci segmentu viac mesta ako predchodca. Pasažieri profituje z väčšej výšky stropu nad sedadlom, šírky v úrovni pliec a väčšieho priestoru na nohy. Koncepcia priestoru je vysoko variabilná. Sériovo Audi montuje v druhom rade tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadla; na želanie sa dajú všetky sedadlá pozdĺžne posúvať v rozsahu 110 milimetrov (o 10 mm viac ako u predchodcu).

Ďalšou alternatívou na želanie sú dve samostatné sedadlá v treťom rade, ktoré sú schválené ako detské sedačky skupiny 3. S nimi je Audi Q7 sedemsedadlovým automobilom so zvýšenou úžitkovou hodnotou: prírastok 24 milimetrov vnútornej výšky a 20 milimetrov šírky v oblasti pliec tam vytvára väčšiu priestorovú ponuku. V sklopenom stave sú operadlá integrované v podlahe batožinového priestoru a dajú sa elektricky vyklopiť, resp. sklopiť pomocou kolískového tlačidla, ergonomicky výhodne integrovaného v oblasti tretích stĺpikov karosérie.

Pre optimálny prístup do tretieho radu majú sedadlá v druhom rade funkciu „zbalenia“ –

dajú sa zložiť a ako kolmo vyklopiť, čím poskytujú nástupnú šírku 376 milimetrov. Všetky sedadlá v druhom rade majú úchyty Isofix/i-Size pre detské sedačky. S nimi môže zákazník v novom Audi Q7 namontovať až 6 detských sedačiek. Na želanie sa dodávajú rolety na okná v zadných dverách a zadné bočné okná, ako aj stmavené sklá v zadnej časti kabíny. Panoramatické strešné okno, ktoré je ďalším prvkom vybavenia na želanie, umocňuje svetlosť a vzdušnosť interiéru kabíny.

Ak je všetkých sedem sedadiel obsadených, batožinový priestor nového Audi Q7 má objem 295 litrov, pri sklopených operadlách sedadiel v treťom rade 770 litrov. Pri päťsedadlovej verzii je základný objem batožinového priestoru 890 litrov, so sklopenými operadlami sedadiel v druhom rade sa zväčší až na 2075 litrov. Pre zlepšenú využiteľnosť batožinového priestoru konštruktéri znížili jeho nakladaciu hranu oproti predchodcovi o 46 milimetrov. Súčasťou sériového vybavenia sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, v kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom Audi dodáva ovládanie gestami: keď vodič nohou „vykopne“ pod stredom zadného nárazníka, dvere batožinového priestoru sa samočinne otvoria. Rovnakým pohybom nohy sa dajú dvere batožinového priestoru opäť zatvoriť.

Pre praktické a komfortné používanie veľkého SUV sú k dispozícii ďalšie prvky vybavenia na želanie – napríklad elektricky ovládaný kryt batožinového priestoru, elektrické priťahovače dverí a vyhrievanie predného okna.

Málo tlačidiel pre optimálnu ergonómiu: Ovládanie a zobrazovanie

Všetky ovládacie prvky sú vybavené jemnými hliníkovými obrubami. S architektúrou interiéru je perfektne zladený zredukovaný počet tlačidiel pri súčasne optimálnej ergonómii. Na výber sú vpredu štandardné sedadlá, štandardné sedadlá s klimatizáciu, športové sedadlá s pneumatickým nastavovaním a sedadlá s individuálnou kontúrou. Sedadlá v druhom a treťom rade sú dizajnom prispôsobené predným sedadlám.

Predné sedadlá poskytujú vodičovi a spolujazdcovi veľa miesta a vysoký komfort. K rozličným verziám sedadiel, ktoré Audi montuje do nového Q7, patria aj všestranne nastavovateľné športové sedadlá a klimatizované sedadlá s individuálnou kontúrou, možnosťou nastavenia v 18 smeroch a na želanie aj s masážnou funkciou. Tá obsahuje päť rozličných programov, z ktorých každý sa dá nastaviť v piatich stupňoch intenzity.

Novo vyvinutá: Automatická klimatizácia

Audi dodáva veľké SUV sériovo s novo vyvinutou dvojzónovou automatickou klimatizáciou; jej nová koncepcia ovládania sa zaobíde iba s niekoľkými tlačidlami a regulačnými prvkami. Animované symboly na kvalitnom displeji TFT a kapacitné kolískové tlačidlá umožňujú intuitívne ovládanie klimatizácie. Alternatívne Audi montuje luxusnú štvorzónovú klimatizáciu, ktorá má v kruhových ovládačoch integrované indikátory teploty. Displej s kolískovými tlačidlami zobrazuje stav jednotlivých funkcií, pri dotyku tlačidla sa menu zväčší a uľahčí odčítanie a ovládanie.

V pravej časti prístrojového panelu je integrovaný priebežný pás mriežok ventilácie, s priebežnou chrómovanou aplikáciou, z ktorého vzduch vystupuje nepriamo a bez prievanu. Obidve verzie klimatizácie poskytujú zákazníkom zvlášť vysokú kvalitu vzduchu v kabíne. Rovnako ako pri normálnej funkcii aj pri uzavretej cirkulácii vzduchu v kabíne klimatizácia filtruje zo vzduchu aj najmenšie čiastočky jemného prachu.

Hravo jednoduchá: Nová koncepcia ovládania MMI

S najnovšou generáciou koncepcie ovládania Audi sa dá v Audi Q7 jednoducho ovládať množstvo komfortných a inovatívnych funkcií. Inovatívne vyhľadávanie MMI s inteligentnými návrhmi uľahčuje vyhľadávanie hudobných skladieb, rovnako ako zadávanie telefonických kontaktov alebo cieľov pre navigáciu a tým výrazne zrýchľuje ovládanie. Takmer všetky povely sa dajú realizovať niekoľkými krokmi; dve doplňujúce menu obsahujú inteligentne zviazané funkcie a opcie. Tu Audi opäť vytvára etalón.

Údaje sa zobrazujú na centrálnom monitore MMI, ktorý sa pri spustení systému elektricky vysunie z prístrojového panelu a umožňuje aj spolujazdcom využívanie systému Audi MMI zvyčajným spôsobom.

Haptická spätná väzba: MMI all-in-touch

V oblasti ovládania je stredobodom novo vyvinutý ovládací prvok MMI all-in-touch. Po každom zadaní sa uskutoční akustické a haptické potvrdenie – kliknutie, ktoré je cítiť aj v prstoch.

Na veľkej dotykovej ploche (touchpad) môže vodič prstom písať znaky, robiť viacprstové gestá – napríklad pri transfokácii mapy alebo skrolovaní v zozname. Hlavné funkcie sa dajú vyvolať aj kombinovaným otočným/tlačidlovým ovládačom a dvoma kolískovými tlačidlami. Na ôsmich voľne programovateľných tlačidlách si okrem toho vodič môže uložiť svojich osobných favoritov – napríklad ciele pre navigáciu, telefónne čísla alebo obľúbené rozhlasové stanice.

Hlavná ovládacia logika systému Audi MMI sa opakuje aj na nových multifunkčných volantoch. Vodič môže pohodlne ovládať palcom ľavej ruky palubný počítač s informáciami o prevádzkových stavoch vozidla, upozornenia asistenčných systémov a funkcie audiosystému. Podľa vybavenia vozidla je možné priamo prostredníctvom multifunkčného volantu ovládať aj funkcie telefónu a navigačného systému. Na pravej strane volantu je osvedčený valčekový ovládač hlasitosti audiosystému s funkciou umlčania, tlačidlo hlasového ovládania, zrýchlené ovládanie telefónu a praktická funkcia preskočenia (skip) pre rýchlu zmenu rozhlasovej stanice alebo skladby.

„Kde môžem tankovať?“: Ovládanie prirodzenou rečou

Ďalšou technickou lahôdkou je hlasové ovládanie. Teraz je výrazne jednoduchšie. Vodič už nemusí používať presne pripravené povely. Systém rozumie formuláciám z bežnej reči, takže pre jednu funkciu je možných niekoľko stoviek variácií povelov. V menu telefónu sa dá určitý kontakt vytočiť celkom jednoducho slovami „Chcem hovoriť s Petrom“ alebo „Spoj ma s Petrom“. Ale aj navigácia (napríklad „Kde môžem tankovať?“ alebo „Chcem niečo jesť“) reaguje na jednoduché povely. Ovládanie prirodzenou rečou je integrované aj do menu rádia a médií (napríklad „Pusti Radio Galaxy“ alebo „Chcem počúvať iPod“).

Na zobrazovanie informácií relevantných pre vodiča slúži v novom Audi Q7 hodnotný združený prístroj s precízne vyhotoveným kruhovým otáčkomerom a rýchlomerom. Medzi ich stupnicami je integrovaný farebný displej s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm), ktorý v bezprostrednom zornom poli vodiča zobrazuje nastavené informácie od naladenej stanice rádia cez mapu navigácie až po obraz príplatkového asistenčného systému pre jazdu v noci.

Náročné grafiky: Audi virtual cockpit

Spolu s príplatkovým systémom MMI Navigácia plus sa na želanie montuje Audi virtual – digitálny združený prístroj tvorený monitorom TFT s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm), ktorý zobrazuje extrémne ostré, náročné grafiky. Ako v novom Audi TT* môže si teraz vodič Q7 prepínať medzi klasickým zobrazením s kruhovými prístrojmi a zobrazením infotainmentu s rozšírenou oblasťou pre zoznamy a mapy – pohodlne priamo z volantu. Okrem toho sa dajú konfigurovať osobné zobrazenia, napríklad určité hodnoty palubného počítača. Vysoká flexibilita monitora umožňuje brilantné zobrazenie všetkých informácií, závislé od individuálnych preferencií alebo jazdných situácií.

Obrovský výpočtový výkon: Procesor T30 od partnera Audi NVIDIA

Vysoký výkon umožňuje inteligentná súhra architektúry elektroniky Audi. Jej dôležitou systémovou súčasťou je modulárna stavebnica infotainmentu (MIB). V novom Audi Q7 sa využíva už jej druhá generácia so štvorjadrovým procesorom T30 od kooperačného partnera Audi NVIDIA.

Spolu s druhým procesorom T30, ktorý je integrovaný priamo v združenom prístroji Audi virtual cockpit, obidva systémy vytvárajú brilantné trojrozmerné (3D) grafiky a výrazne ostré kruhové prístroje, ktoré sa zobrazujú s frekvenciou 60 obrazov za sekundu. Grafická materialita, transparentné zobrazenie a animácie vytvárajú spolu s vysokým rozlíšením 1.440 x 540 pixlov vizuálne úplne nový zážitok.

K prvkom vybavenia high-tech v novom Audi Q7 patrí aj Head-up displej, ktorý je harmonicky integrovaný do prístrojového panelu. Displej premieta všetky dôležité informácie na predné okno.

Modulárna sústava: Infotainment

Audi dodáva stavebnicové moduly infotainmentu pre nové Q7 v rozličných stupňoch. Sériové vybavenie v Nemecku tvorí MMI Radio plus. Poskytuje rozhrania pre externé prístroje – mobilné telefóny alebo pamäťové karty. Sériový Audi sound system zabezpečuje so svojimi 10 reproduktormi vynikajúce ozvučenie kabíny. Ovláda sa prostredníctvom terminálu MMI na stredovom tuneli, tvorenom kombinovaným otočným/tlačidlovým ovládačom, dvoma tlačidlami pre voliteľné funkcie a štyrmi hlavnými funkčnými tlačidlami.

Informácie sa zobrazujú na centrálnom monitore MMI s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm), ktorý sa pri zapnutí systému elektricky vysunie z prístrojového panelu.

Ako informačná centrála high-end je k dispozícii systém MMI Navigácia plus; jeho monitor má uhlopriečku 8,3 palca (21,0 cm). V pozadí pracuje modulárna stavebnica infotainmentu druhej generácie s rýchlym grafickým procesorom NVIDIA Tegra 30.

Zvuk s tretím rozmerom: Ozvučenie 3D

Systém MMI Navigácia plus sa dá na želanie rozšíriť ďalšími modulmi infotainmentu. Bose Sound System s ozvučením 3D a Bang & Olufsen Advanced Sound System s ozvučením 3D fascinujú aj náročných fanúšikov HiFi. Obidva systémy reprodukujú hudbu trojrozmerne – prídavné reproduktory v predných stĺpikoch karosérie poskytujú priestorovú informáciu výšky, hudba znie ako na veľkom virtuálnom javisku. Bang & Olufsen Advanced Sound System napája multikanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 1.920 Wattov sústavu 23 reproduktorov vrátane subwoofera.

Z iných modelov známy Audi phone box, ďalší prvok vybavenia na želanie v novom Q7, pripája mobilný telefón na vonkajšiu anténu vozidla. Krátko po štarte predaja nového  Audi Q7 budú ako ďalšie funkcie nasledovať induktívne nabíjanie a bezdrôtové pripojenie smartfónu.

Nový multimediálny systém pre zadnú časť kabíny: Audi tablet

Pri multimediálnom systéme pre zadnú časť kabíny (Rear Seat Entertainment) ide Audi novou cestou. Ako zadný monitor slúži jeden, resp. na želanie dva tablety Audi s uhlopriečkou 10,1 palca (25,7 cm) a ušľachtilým vyhotovením. Základom je výkonný procesor NVIDIA Tegra 4. Audi tablet vyhovuje náročným požiadavkám na používanie v automobile – je odolný voči výkyvom teploty a spĺňa aj potrebnú bezpečnosť pri náraze, ktorú bežné koncové zariadenia neposkytujú. Audi tablet je cez WLAN spojený so systémom MMI Navigácia plus a tým dostáva prístup k rádiu, médiám, navigácii a funkciám vozidla.  

Tak môže cestujúci na zadnom sedadle napríklad poslať z Audi tabletu do systému MMI Navigácia cieľ pre navigáciu. Cez pripojenie WLAN môžu spolujazdci aj surfovať na internete. Vďaka použitiu operačného systému Android v Audi tablete a možnosti využiť Google Play Store má zákazník prístup k množstvu aplikácií, ako aj hrám, filmom, hudbe, elektronickým knihám (eBooks) a ďalším médiám. Po jazde sa dá Audi tablet uvoľniť zo svojho držiaka na zadnej strane operadla predného sedadla a ďalej používať offline alebo v každej externej sieti WLAN online. Audi tablet má Full HD kameru, internú pamäť 32 GB, ako aj Bluetooth a NFC na spojenie s externými zariadeniami, napríklad slúchadlami.

Vysokorýchlostný internet LTE: Audi connect

Spolu so systémom MMI Navigácia plus sa montuje modul Audi connect – pripája nové Audi Q7 na internet prostredníctvom vysokorýchlostného dátového štandardu LTE. Spolujazdci môžu cez hotspot WLAN surfovať na internete a mailovať s prenosovou rýchlosťou do 100 Mbit/s a pri tom využívať rozličné aplikácie. Vodič môže využívať špecifické služby Audi connect – od dopravných informácií online cez navigáciu s Google Earth a Google Street View až po Online Media Streaming. Nová aplikácia umožňuje prístup na Personal Web Radio od Aupeo! a veľký výber titulov zo služby Napster.

Okrem toho Q7 prináša novú špičkovú ponuku v portfóliu Audi connect – Audi smartphone interface umožňuje využívať „Apple Car Play“ a „Google Android Auto“. Keď sa cez USB pripojí smartfón využívajúci operačný systém Apple iOS alebo Google Android (iOS od verzie 7.1, Android od verzie Version 5.0 Lollipop), otvorí sa v Audi smartphone interface zodpovedajúce prostredie. Obidve sú špeciálne adaptované na použitie v automobile. Ťažisko ponuky tvorí hudba online. Okrem toho majú obidve platformy navigačné funkcie, upozorňovanie/pripomienky termínov a funkcie messagingu. Postupne ponuku doplnia rozličné aplikácie tretích strán ako napríklad Pandora, Spotify a WhatsApp.

Splnené želanie zákazníkov: Online aktualizácia mapy pre navigáciu

Okrem známeho portfólia Audi connect ponúka v Audi Q7 aj ďalšie nové služby: značka so štyrmi kruhmi teraz umožňuje napríklad online aktualizáciu mapy pre navigáciu. Vodič  Audi Q7 si môže aktualizáciu nahrať priamo do navigačného systému prostredníctvom spojenia LTE. Alternatívne si môže dáta stiahnuť do osobného počítača z platformy myAudi (www.audi.de/myaudi) a pomocou karty SD preniesť do automobilu. Treťou možnosťou je inštalácia u autorizovaného predajcu Audi.

Keď je k dispozícii nová aktualizácia mapy, objaví sa upozornenie v systéme  MMI Navigácia plus. Rytmus aktualizácií je šesť mesiacov, prvých päť aktualizácií je pre majiteľov Audi bezplatných. Zákazníci si môžu aktualizovať buď kompletnú mapu Európy alebo iba jednotlivé regióny. Počas online aktualizácií v automobile funguje navigácia bez obmedzení ďalej.

Služby Audi connect sa dajú so systémom MMI Navigácia plus bezplatne využívať tri mesiace. Predĺženie na ďalšie tri roky je k dispozícii priamo pri objednaní vozidla alebo cez Audi After Sales Service.

Audi connect: Ďalšie nové služby

Krátko po štarte predaja dostane Audi Q7 ďalšie nové služby. Potom bude k dispozícii vybavenie „Audi connect núdzové volanie & servis“ s funkciami núdzové volanie, online asistenčná služba a Audi servisný termín online.

Okrem toho balík služieb obsahuje „Audi connect ovládanie vozidla“ zahŕňajúci report stavu vozidla, diaľkové ovládanie zamykania/odomykania, hlásenie polohy zaparkovaného vozidla a diaľkové ovládanie príplatkového nezávislého kúrenia. Služba „Audi connect núdzové volanie & servis“ je bezplatná desať rokov. Služba „Audi connect ovládanie vozidla“ je bezplatná tri roky a potom sa dá predĺžiť za poplatok.

Ponuka, ktorá vytvára nové meradlá: Asistenčné systémy vodiča

Ponuka  asistenčných systémov vodiča v novom Audi Q7 prekračuje štandardy segmentu; niektoré systémy boli vyvinuté od základu nanovo.

Súčasťou sériového vybavenia sú zadné parkovacie senzory, tempomat, nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, odporúčanie prestávky v jazde a bezpečnostný systém Audi pre sense city. Tento bezpečnostný systém pri jazde v meste upozorňuje vodiča na hroziace kolízie s inými vozidlami a chodcami, v kritickej situácii uskutoční autonómne intenzívne brzdenie.

Ak už nie je možné zabrániť kolízii, brzdový asistent proti následnej kolízii podporí vodiča cielenými brzdnými manévrami v priebehu nehody. To môže pomôcť zabrániť šmyku vozidla a tým ďalšej kolízii. Príplatkový bezpečnostný systém „Audi pre sense basic“ pri nestabilných jazdných stavoch uskutoční preventívne opatrenia na ochranu posádky – napríklad napnutie bezpečnostných pásov na predných sedadlách.

Prvky vybavenia na želanie sú združené do balíkov „Parkovanie“, „Mesto“ a „Tour“. Balík  „Parkovanie“ obsahuje priestorový kamerový systém a parkovací asistenčný systém, ktorý samočinne cúvaním vmanévruje automobil na pozdĺžne alebo priečne parkovacie miesto. Vodič pri tom musí ovládať iba brzdu a akcelerátor.

Nové: Asistenčný systém pre priečnu premávku, výstraha pri vystupovaní a asistenčný systém pre jazdu s prívesom

Balík „Mesto“ obsahuje nové systémy: asistenčný systém pre priečnu premávku upozorňuje vodiča na iné vozidlá keď pomaly cúva, napríklad pri výjazde z priečneho parkovacieho miesta. Výstraha pri vystupovaní upozorňuje pred otvorením dverí na vozidlá alebo bicykle približujúce sa zozadu.

Keď sa nové Audi Q7 používa ako ťažné vozidlo, asistenčný systém pre jazdu s prívesom ho cúvaním vedie presne do smeru, ktorý vodič zadal kombinovaným ovládačom MMI. Pri tom systém ovláda riadenie, stabilizuje celú súpravu pri cúvaní priamym smerom a upozorňuje na príliš veľký nastavený uhol, kedy by mohol príves naraziť na zadnú časť automobilu.

Audi side assist monitoruje radarovými senzormi priestor za vozidlom a v oblasti mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel pri zmene jazdného pruhu; Audi pre sense rear napína bezpečnostné pásy ak hrozí náraz zozadu. Parkovací systém plus a cúvacie kamery dopĺňajú balík „Mesto“.

Do hustej premávky: ACC Stop & Go vrátane asistenta pre jazdu v dopravnej zápche

V balíku „Tour“ sú združené ďalšie inovácie od Audi. Radarový tempomat adaptive cruise control udržiava Q7 zrýchľovaním a spomaľovaním v želanom odstupe od vozidla idúceho vpredu. Keď je systém deaktivovaný, ukazuje vzdialenosť. V najvyššom funkčnom stupni  ako ACC Stop & Go vrátane asistenta pre jazdu v dopravnej zápche systém na dobre vyznačených cestách preberá aj riadenie vozidla ak je premávka hustá a rýchlosť neprevyšuje 60 km/h.

Audi active lane assist podporuje vodiča malými korekciami riadením pri udržiavaní jazdného pruhu. Bezpečnostný systém Audi pre sense front upozorňuje na hroziacu kolíziu s vodidlom idúcim vpredu, napne bezpečnostné pásy a v prípade potreby samočinne spomalí Audi Q7; obidva procesy realizuje v niekoľkých stupňoch.

Ešte menšia spotreba paliva: Prediktívny asistent efektívnej jazdy

Prediktívny asistent efektívnej jazdy je ďalšou novátorskou inováciou od Audi. Využíva dáta trasy z navigačného systému aby upozornil vodiča na situácie, v ktorých je zmysluplné spomaliť tempo – napríklad pred zákrutami, obcami alebo dopravnými značkami obmedzujúcimi rýchlosť, ktoré ešte nie je vidieť. V kooperácii s radarovým tempomatom adaptive cruise control (ACC) a rozoznávaním dopravných značiek systém prispôsobuje nastavenú rýchlosť priebehu trasy a rýchlostným limitom. Prediktívny asistent efektívnej jazdy, ktorý predvídavo ovláda aj funkciu voľnobehu 8-stupňovej automatickej prevodovky, má potenciál pri jazde mimo mesta znížiť spotrebu až do 10 percent.

Na želanie Audi montuje asistenčný systém pre jazdu v noci. Pomocou infračervenej kamery v tme rozoznáva chodcov a väčšie zvieratá na veľkú vzdialenosť a vydáva výstražné upozornenia. Spektrum asistenčných systémov dopĺňa rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery.

Krátko po štarte predaja budú nasledovať dva ďalšie systémy. Vyhýbací asistent podporuje vodiča zásahmi riadením keď musí obísť prekážku. Odbočovací asistent monitoruje pri odbočovaní vľavo malou rýchlosťou protiidúce vozidlá; v kritickej situácii zabrzdí automobil.

Výkonné a účinné: Vylepšené motory

Nové Audi Q7 sa začne predávať v Európe s dvoma výkonnými a vysoko kultivovanými motormi V6, jedným naftovým TDI a jedným benzínovým TFSI. Vďaka intenzívnej evolúcii ich emisie CO2 klesli až o 50 gramov na kilometer; obidva motory spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Energický turbodiesel 3.0 TDI dosahuje výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 600 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h trvá  6,3 sekundy, maximálna rýchlosť s týmto motorom je 234 km/h. Spotreba paliva je priemerne iba 5,7 litra nafty na 100 kilometrov, emisie CO2 majúhodnotu 149 g/km. Naftový motor V6 je dôsledne koncipovaný pre minimálne vnútorné trenie a efektívny tepelný manažment. Agregát 3.0 TDI beží extrémne kultivovane, k čomu prispievajú aj aktívne hydraulické silentbloky motora. Zabezpečujú beh motora bez vibrácií a do kabíny prenášajú iba minimálny hluk.

Benzínový šesťvalec 3.0 TFSI dosahuje výkon 245 kW (333 k) a maximálny krútiaci moment 440 Nm; veľkému SUV udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Mechanický kompresor, ktorý zabezpečuje prepĺňanie, sa pri čiastočnom zaťažení motora deaktivuje – táto technika prispieva k nízkej spotrebe 7,7 litra na 100 kilometrov v kombinovanom cykle podľa metodiky EÚ (emisie CO2 179 g/km).

Neskôr bude nasledovať ďalšia verzia motora 3.0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Tento zvlášť úsporný model bude mať ešte ďalej zníženú spotrebu paliva a emisie CO2, čím vytvorí nové meradlá v oblasti účinnosti.

Ďalším agregátom je benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm. Tento motor je určený predovšetkým pre ázijské trhy a USA.

Shift by wire: Prevodové ústrojenstvo

Komfortná, rýchla, ľahká a účinná – v novom Audi Q7 prenáša novo vyvinutá 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic krútiaci moment motora na permanentný pohon všetkých kolies quattro. Automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu radí mäkko a dosahuje vysokú účinnosť; pri ubratí plynu sa prepína na funkciu voľnobehu. Nový systém tmenia torzných kmitov umožňuje motor nechať bežať s extrémne nízkymi otáčkami pod 1.000 za minútu.

Vodič môže prevodovku tiptronic – okrem automatického režimu – ovládať aj manuálne pomocou sériových ovládačov na volante alebo voliacou pákou. V obidvoch prípadoch sa povely do prevodovky prenášajú výlučne elektricky („by wire“).

V skrini 8-stupňovej prevodovky tiptronic je integrovaný samosvorný medzinápravový diferenciál – srdce pohonu quattro. Je výrazne ľahší a kompaktnejší ako medzinápravový diferenciál predchádzajúceho modelu a optimalizovanými hodnotami uzamykania zabezpečuje vynikajúcu trakciu a jazdnú dynamiku. Za normálnych podmienok medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 na prednú a zadnú nápravu. Keď kolesá jednej nápravy stratia trakciu, dokáže bleskurýchle bez akéhokoľvek oneskorenia preniesť až do 70 percent krútiaceho momentu na prednú alebo maximálne 85 percent na zadnú nápravu.

Mechanický medzinápravový diferenciál spolupracuje so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Pri rýchlej jazde v zákrute regulačný softvér pribrzdí dynamicky odľahčené vnútorné koleso v zákrute jemne dávkovanými zásahmi – čím sa jazdné vlastnosti veľkého SUV stávajú ešte agilnejšími a precíznejšími a zlepšuje sa trakcia.

Suverénny komfort a športová agilita: Podvozok

Nové Audi Q7 je vysoko komfortný automobil. Na diaľniciach jazdí pokojne a suverénne, svojej posádke poskytuje vysoký komfort. Na kľukatých vidieckych cestách je obratné, precízne a agilné a môže pokračovať ďalej aj tam, kde končí asfalt. Oproti predchádzajúcemu modelu je ťažisko veľkého SUV znížené o 50 milimetrov, okrem iného aj nižšou polohou motora v karosérii.

Aj na podvozku sú mnohé nové prvky. Na obidvoch nápravách sú použité päťprvkové závesy, ktoré nahrádzajú dvojité priečne ramená predchádzajúceho modelu. Nové elastomerové silentbloky ramien a oddelene namontované pružiny a tlmiče pruženia na zadnej náprave reagujú veľmi citlivo. Nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorého účinok sa znižuje s rastúcou rýchlosťou, pracuje veľmi efektívne. Posilňovač zabezpečuje bezprostrednú reakciu riadenia a umožňuje funkciu niektorých nových asistenčných systémov vodiča.

Mínus 100 kilogramov: Dôsledná ľahká konštrukcia podvozka

Oproti predchádzajúcemu modelu je podvozok nového Audi Q7 o vyše 100 kilogramov ľahší – vďaka mnohým inováciám. Napríklad ramená závesov kolies sú teraz vyrobené z hliníka a ocele vysokej pevnosti, kĺbové hriadele prednej nápravy sú duté a výkyvné čapy sú vyrobené ako hliníkové výkovky.

Špičková inovácia: Nové riadenie všetkých kolies

Na želanie Audi montuje riadenie všetkých kolies, ďalšiu významnú inováciu. Systém riadenia s elektrickým vretenovým pohonom natáča zadné kolesá podľa situácie maximálne o 5 stupňov. Pri nízkych rýchlostiach ich natáča opačným smerom voči predným kolesám, čím výrazne zvyšuje agilitu vozidla a zmenšuje priemer otáčania až o jeden meter. Pri vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú súhlasne s prednými kolesami. Tým sa ďalej optimalizuje reakcia vozidla na riadenie a zvyšuje stabilita pri vyhýbacích manévroch.

Už so sériovými oceľovými pružinami nové Audi Q7 poskytuje vynikajúci komfort. Ešte komfortnejšie je príplatkové pneumatické pruženie adaptive air suspension, ktorého regulácia prebieha v novo vyvinutej centrálnej riadiacej jednotke podvozka, ovládajúcej spoločne všetky systémy ovplyvňujúce pohyby karosérie. Nový systém regulácie pre pneumatické pruženie a aktívne tlmenie mení svetlú výšku vozidla a charakteristiku tlmičov pruženia podľa situácie. Na diaľnici sa karoséria spustí o 30 milimetrov nižšie, pri pomalej jazde v teréne sa zvýši o 60 milimetrov. Pneumatické pruženie je k dispozícii aj v športovej verzii adaptive air suspension sport.

Až do 7 úrovní: Audi drive select

V kombinácii s adaptive air suspension ponúka sériový systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select až 7 režimov – efficiency (po prvý raz k dispozícii v Audi Q7),  comfort, auto, dynamic, individual, allroad a lift/offroad. Podľa vybavenia ovplyvňuje Audi drive select rozličné technické komponenty, medzi nimi aj 8-stupňovú prevodovku tiptronic, elektromechanický posilňovač riadenia, riadenie všetkých kolies a charakteristiku motora.

Nové Audi Q7 sériovo jazdí na 18-palcových kolesách s pneumatikami formátu 235/65 R 18. Na želanie Audi a quattro GmbH dodávajú mnoho ďalších kolies až do formátu 21 palcov. Ventilované kotúčové brzdy veľkého priemeru zabezpečujú veľkému SUV suverénne spomalenie, na prednej náprave majú šesťpiestové brzdiče z hliníka. Elektromechanická parkovacia brzda, doplnená komfortnou funkciou automatického zabrzdenia vozidla (hold) a asistencie pri rozjazde do svahu, pôsobí na zadné kolesá.

Nové Audi Q7 sa pohybuje suverénne aj v teréne – tu sa uplatňuje veľká svetlá výška do  235 milimetrov a veľké možné skríženie náprav. Na želanie indikátor ukazuje vodičovi priečny a pozdĺžny náklon vozidla. Elektronický asistenčný systém pre zjazd zo svahu udržiava zvolenú rýchlosť.

Plug-in-Hybrid s pohonom quattro: Audi Q7 e-tron quattro

Audi svižne rozširuje svoje portfólio automobilov s výkonným elektrickým pohonom – v roku 2015 ponuku rozšíri Audi Q7 e-tron quattro – celosvetovo prvý Plug-in-Hybrid so šesťvalcovým naftovým motorom a pohonom quattro. SUV s pohonom všetkých kolies sa uspokojí na 100 kilometrov s iba 1,7 litrami paliva, emisie CO2 majú hodnotu menej ako 50 gramov na kilometer. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria má kapacitu 17,3 kWh elektrickej energie – a tým umožňuje dojazd do 56 kilometrov s čisto elektrickým pohonom.

Motor 3.0 TDI v Audi Q7 e-tron dosahuje výkon 190 kW (258 k); elektromotor integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic má výkon 94 kW. Systémový výkon hybridného pohonu je 275 kW (373 k), systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm. S týmto výkonovým potenciálom Audi Q7 e-tron akceleruje za 6,0 sekundy z 0 na 100 km/h a za 6,1 sekundy z 0 na 60 km/h s výlučne elektrickým pohonom, maximálna rýchlosť je 225 km/h.

Audi Q7 e-tron quattro je celosvetovo prvým automobilom s hybridným pohonom, ktorý využíva tepelné čerpadlo, minimalizujúce spotrebu energie pre kúrenie a klimatizáciu – pri zachovaní bežného komfortu. Okrem toho si zákazník môže pomocou aplikácie v smartfóne vozidlo pred štartom klimaticky pripraviť, teda vykúriť alebo schladiť kabínu posádky.

Hodnoty spotreby paliva uvedených modelov:

Audi Q7 3.0 TDI (200 kW) 5-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,7 – 6,1**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 149 – 159 **

Audi Q7 3.0 TDI (200 kW) 7-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,9 – 6,2**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 153 – 163**

Audi Q7 3.0 TFSI (245 kW) 5-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 7,7 – 8,1**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 179 – 189**

Audi Q7 3.0 TFSI (245 kW) 7-sedadlové:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 7,9 – 8,3**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 183 – 193**

Audi TT:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 4,2 – 7,5**;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 110 – 174 **

**Spotreba paliva a emisie CO2 konkrétneho vozidlasa môžu líšiť podľa použitých pneumatík a nezávisia iba od efektívneho využívania paliva vozidlom ale sú ovplyvnené aj spôsobom jazdy a inými netechnickými faktormi.

Na stiahnutie

Auto konfigurátor

Poskladajte si automobil presne podľa vašich požiadaviek.

Áut k odberu: