Kia ovládla štúdiu J. D. Power 2022

Vydané:

Kia ovládla štúdiu J. D. Power 2022

Prvýkrát v histórii organizácie J. D. Power sa celkovým víťazom stala iná ako luxusná značka

Kia poskočila medzi všetkými tradičnými aj luxusnými značkami o dve miesta – z tretieho, ktoré obsadila v roku 2021, na dnešné prvé

Zákazníci hlásili menej problémov s vozidlami Kia ako s vozidlami ostatných 31 sledovaných značiek

Model Sorento si druhý rok po sebe zabezpečil najvyššiu priečku v kategórii SUV vyššej strednej triedy

Majitelia vozidiel Kia umiestnili túto značku na celkové prvé miesto v štúdii organizácie J. D. Power o spoľahlivosti vozidiel (VDS) v Spojených štátoch amerických v roku 2022. Značka Kia hlásila menej problémov s vozidlami ako 31 ostatných značiek, ktoré boli predmetom štúdie. Ide o druhý rok po sebe kedy sa Kia umiestnila na prvom mieste medzi značkami sériovo vyrábaných vozidiel, avšak prvý raz v histórii tejto štúdie získala celkové prvenstvo neluxusná značka.

Zákazníci značky Kia ju zaradili pred všetky ostatné mainstreamové ako i prémiové značky vozidiel a udelili jej skóre 145 bodov za „problémy na 100 ks vozidiel“ (PP100), čím prekonala priemer v odvetví s veľkým náskokom o 47 bodov. Model Kia Sorento si už po druhý rok po sebe zaistil prvenstvo v kategórii SUV vyššej strednej triedy. V minuloročnom prieskume sa Kia umiestnila na celkovom treťom mieste medzi mainstreamovými a prémiovými značkami a tento rok poskočila o dve priečky na prvé miesto.

Organizácia J. D. Power v rámci štúdie VDS 2022 oslovila 29 487 zákazníkov v USA naprieč 32 automobilovými značkami. Do úvahy sa brali iba overení kupujúci a nájomcovia nových osobných a ľahkých nákladných vozidiel z modelového roku 2019 registrovaných na osobné použitie. V tohtoročnej štúdii sa zaviedli nové prísne kritériá, podľa ktorých úroveň hlásených problémov stúpla o 59 % oproti údajom z roku 2021 a priemerné hodnoty PP100 sa zvýšili zo 121 na 192.

Čo je štúdia J. D. power?

Štúdia J. D. Power je renomovaná výskumná iniciatíva, ktorá sa zameriava na zhromažďovanie spätnej väzby od skutočných spotrebiteľov v rôznych odvetviach, vrátane automobilového priemyslu. Tento prieskum hodnotí spokojnosť zákazníkov s kvalitou a spoľahlivosťou ich vozidiel počas prvých troch rokov vlastníctva. Štúdia meria počet problémov, ktoré zákazníci zažívajú na 100 vozidiel (PP100), čím nižšie číslo PP100, tým lepšia je spoľahlivosť vozidla. Takto poskytuje užitočný pohľad na dlhodobú kvalitu a výkon vozidiel.