Test Seat Alhambra 1.4 TSI: Veľký bojovník s malým srdcom
Vydané:
Seat Alhambra je jedným z popredných reprezentantov segmentu MPV. Je to obrovské auto určené pre početné rodiny. Dvojtonový kolos s motorom 1.4 znie ako nonsens. Je to ale naozaj tak?
Alhambra druhej generácie je na trhu už osem rokov. Po boku Volkswagenu Sharan bojuje o priazeň v segmente, ktorého cieľová skupina začala prechádzať k architektúre SUV. Podľa nášho názoru však stále má čo ponúknuť. Ide totiž o akési tri v jednom.
Praktickosť až na prvom mieste
Zvonka Seat Alhambra príliš neprekvapí. Vzhľadom na to, že pri tomto type vozidiel je prvoradá praktickosť, akékoľvek módne výstrelky išli jednoducho bokom. Predná maska je vybavená svetlometmi s automatickým nastavovaním sklonu. Masívnej chladiacej mriežke predelenej plastovým pásom sekundujú falošné „vetráky“ po obvode hmlových svetiel. Ide o dizajn, ktorý dôverne poznáme zo Sharana. Napokon, táto dvojica MPV vždy vyzerala ako jednovaječné dvojičky s iným emblémom na kapote. Nelíšia sa ani línie po bokoch auta a pri detaile zadných svetiel sa nedá zistiť, či sme testovali biely Sharan alebo bielu Alhambru.
Minimálne zmenu oproti svojmu predchodcovi
To, že sa od svojho súrodenca odlišujú len minimálne, však nemusí byť negatívnou vlastnosťou. V rámci svojho segmentu patrí Alhambra medzi tie krajšie automobily. Je vybavená krásnymi 17 palcovými diskami lakovanými vo dvoch farbách a v interiéri pôsobí útulne, niekedy až prepychovo. Na mysli máme kožené sedadlá, elektronické ovládanie azda všetkého a vďaka dizajnu ešte z roku 2010 konečne aj absenciu lesklých plastov. Miesto nich v Alhambre nájdete iba decentnú karbónovú lištu. Za spomenutie iste stojí aj spätné zrkadlo, ktoré je absolútne bez rámu.
Oldschool pocity z vozidla
Palubná doska vysiela mierne „oldschoolové“ vibrácie. Informačný panel je ešte absolútne analógový, čo už je v autách Seat raritou. Dnes bývajú totiž minimálne palivo a teplota oleja zobrazené pomocou svetelných segmentov. Palubný multimediálny systém je graficky príjemný a rýchlostne stále stačí aj modernejším kolegom. Jediné, čo považujeme za prežitok, je navigácia na SD karte.
Alhambra ponúka praktické odkladacie priestory
Dizajn ale nie je to, na čom Seat Alhambra stavia. Chytré riešenia a praktickosť sú hlavnou doménou tohto kolosu. Spôsobovalo nám doslova radosť objavovať všetky možné odkladacie priestory v tomto aute. Okrem bežných miest sa nachádzajú aj na palubnej doske a v strope. Autu nechýbajú ani stolíky na jedenie ako v lietadle. Spolu s elektrickými zadnými dverami a istou dávkou predstavivosti sme si so všetkými tými možnosťami pripadali ako piloti vrtuľníka.
Objavte obrovský priestor vnútri vozidla
Priestor kabíny v Alhambre zvlášť opisovať netreba. Toto auto je dlhé skoro 5 metrov a na zadné sedadlá, ktoré sú nastaviteľné, sa bez problémov zmestí akýkoľvek dospelý. Výklopný tretí rad už taký komfort neponúka, no sedenie je stále príjemné aj na stredne dlhé trasy. Samotné vyklápanie je veľmi jednoduché a nevyžaduje žiadnu prax ani tréning. Musíte však dbať na to, aby ste v kufri pri zaklápaní sedadiel nič nezabudli.
Do kufra skryjete bez problémov úplne čokoľvek. Po sklopení zadných sedadiel sa pred vami objaví priestor podobný dodávke schopný poňať napríklad aj chladničku. Po vyklopení tretieho radu sedadiel naopak dostávate kufor o veľkosti hatchbacku. Alhambra opäť vsadila na praktickosť a je plne pripravené vyhovieť vašej momentálnej požiadavke.
Pokojný, ale za to veľký bojovník s malým srdcom
Najväčším otáznikom bol v Alhambre motor. S váhou okolo dvoch ton si musel poradiť benzínový štvorvalec 1.4 TSI. Na prvý pohľad absolútne nepremyslený downsizing, na druhý Goliáš so srdcom Davida. Konštruktérom sa z tohto motora podarilo vydolovať až 110 kW a výkon je citeľný. Samozrejme až po tom, ako sa zapne turbo. Vďaka oneskoreným reakciám typickým pre automatickú prevodovku a spomínanému turboefektu pri predbiehaní musíte myslieť dopredu. To isté platí pre akúkoľvek situáciu, kde je nutná rýchla akcelerácia. Okrem odpichov. Tie Seatu Alhambra prekvapivo idú. Dlhodobá spotreba 8.7 l/100km tiež nie je na zahodenie.
Jazdou nás ale potešilo predovšetkým z úplne iného aspektu. Pokoj je jediné slovo, ktoré toto MPV vystihuje úplne stopercentne. Príjemné odpruženie a skvelé odhlučnenie sa postarajú, aby ste sa aj počas jazdy na slovenských cestách cítili skoro ako v zenovej záhradke.
Na začiatku sme o Seate Alhambra hovorili o akomsi 3 v 1. Napokon, samotná skratka MPV znamená v preklade „viacúčelové vozidlo.“ V tomto nenápadnom vozidle nájdete autobus, dodávku a príjemne jazdiace auto naraz. Stačí mu len „povedať,“ čo do neho chcete. A to všetko o viac ako 3000 eur lacnejšie v porovnaní so Sharanom.
Pre bližšie informácie nás neváhajte kontaktovať.
Mohlo by vás zaujímať: