Vyberte si z aktuálnej ponuky (491)
TEST: Seat Leon FR 1,4 TSI – Obľúbenec omladol
Zdroj: http://automix.atlas.sk/testy/883715/test-seat-leon-fr-14-tsi-oblubenec-omladol
Netajím sa tým - Seat Leon sa mi páčil aj páči. Ešte pred faceliftom sme testovali verzie Leon 1,4 TSI, Leon TGI na zemný plyn aj ostrý Leon Cupra a Leon Cupra ST (kombi). Tesne po facelifte sme si ho mohli krátko vyskúšať na cestách v okolí Baercelony, no nič sa však nevyrovná domácim cestám. Na plnohodnotný test sme zvolili benzínový Seat Leon FR 1,4 TSI.
Vizuálne zmeny súvisiace s faceliftom nie sú radikálne - týkajú sa hlavne svetiel a nárazníkov. To je však dobre, pretože na dizajne Leonu podľa nás nebolo treba nič meniť. Páčili sa nám pre našu verziu FR štandardné 17 palcové disky a špecifické exteriérové prvky. V ponuke zostali full LED svetlá a všetky výbavy okrem základnej majú teraz LED denné svietenie.

Aj keď si nezvolíte verziu FR, môžete si Leon prispôsobiť podľa seba a vybaviť ho rôznymi doplnkovými prvkami ako spojlery či lišty. Nechýbajú oranžové kolesá či polepy.

Interiér, priestor a výbava
Zmeny nájdete aj v interiéri. Súčasťou výbavy FR sú predné aj zadné polokožené sedadlá (časť na ktorej sedíte je látková). Disponujú aj lepším bočným vedením a príplatkové vyhrievanie má rýchly nástup. Pre naše FR je špecifické aj červené prešívanie.



Upravený je priestor na konci stredovej konzoly, v ktorom sa nachádza nie jeden, ale dva USB konektory. Škoda len, že vďaka ich umiestneniu môže byť zapojenie niektorých káblov dosť krkolomným procesom. Na druhej strane, priestor je aj v noci podsvietený.




Pod kapotou nášho Leonu sa skrýval 1,4 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Kombinovaný bol so šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies.


Šesťstupňový manuál má stále presné radenie s ľahkým chodom a krátkymi dráhami. Vyhovovalo nám aj jeho sprevodovanie.


Závery z testu Seat Leon FR 1.4 TSI
Seat Leon si zachoval to, čo ho robilo zaujímavým, pribudli však nové funkcie a prvky. Motor 1,4 TSI je takým zlatým stredom čo sa výkonu aj spotreby týka. Miesta vzadu je dosť, kufor je rozumný. Ak zvažujete racionálny hatchback, ktorý je o niečo menej nudný ako koncernová konkurencia, Seat Leon je podľa nás stále najlepšou voľbou.
Seat Leon FR 1.4 TSI - MOTOR | |||
Palivo | benzín | ||
Valce | 4 | ||
Zdvihový objem (cm3) | 1 395 | ||
Prevodovka | manuálna šesťstupňová | ||
Poháňaná náprava | predná | ||
Seat Leon FR 1.4 TSI - VÝKON | |||
Najvyšší výkon (kW/k) | 92 kW / 125 k pri 5000 až 6000 ot./min |
||
Krútiaci moment (Nm) | 200 Nm pri 1500 - 3500 ot./min. |
||
Maximálna rýchlosť (km/h) | 203 km/h | ||
Akcelerácia z 0 na 100 km/h | 9,1 s | ||
|
|||
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km) | 6,7 / 4,3 / 5,2 |
||
Rozmery | |||
Dĺžka / šírka / výška // rázvor (mm) | 4 281 / 1 816 / 1 444 // 2636 | ||
Batožinový priestor (l): | 380 | ||
Objem palivovej nádrže (l): |
50 |
||
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 233 | ||
Ceny | |||
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu |
16 910,- € |
||
Základná cena testovanej verzie (1,4 TSI FR) |
17 440,- € |
Mohlo by vás zaujímať:
Kontakt
ARAVER Piešťany
Žilinská cesta 116
921 01 Piešťany
Telefón: 033 / 771 89 34
Fax:
Email: piestany@araver.sk
PRVÝ TRENČIANSKY AUTOSERVIS
Bratislavská 418
911 06 Trenčín
Telefón: 032 / 650 91 27
Fax:
Email: info@ptasro.sk