Test ŠKODY Octavia

Vydané:

Test ŠKODY Octavia

Tretia generácia Škody Octavia prešla faceliftom, ktorý prišiel nielen so zásadnou zmenou dizajnu prednej časti, ale aj radom technických vylepšení.Ľahko sa premenili aj rozmery a auto dostalo aj novú elektronickú výbavu. Všetko nasvedčuje tomu, že Octavia úspešne pokračuje v hesle: ponúknuť kus auta navyše.

Najpredávanejšie vozidlo na slovenskom trhu už od začiatku tretej generácie vyrástlo natoľko, že sa dĺžkou karosérie zaradil do strednej triedy, teda medzi manažérska auta. Väčšina ostatných parametrov ale spadá do nižšej strednej. Aj preto si táto Škoda horšie hľadá konkurentov, čo mu ale hrá do kariet. Po facelifte sa navyše karoséria vozidla predĺžila o 11 mm, za čo môžu novo tvarované nárazníky. Zvýšil sa tiež rozchod zadných kolies o 20 mm pre štandardné verzie a 30 mm pre verzie s viacprvkovým zavesením kolies.

Súhrn noviniek u novej Škodovky

Asi najdiskutovanejšiou zmenou oproti variante pred faceliftom je nová predná časť s dominantnou štvoricou svetiel, ktorá po predstavení vozidla začala rozdeľovať vodiča medzi zástancov a odporcov nového vzhľadu. Drobnými zmenami prešiel aj interiér. Veľkostne je vnútri všetko pri starom a tak Octavia ponúka obrovský kufor aj vnútorný priestor a pohodlne slúži ako rodinné auto. Ako už bolo povedané, konkurenti sa pre Škodu Octavia hľadajú ťažko. Z hľadiska priestrannosti by šlo uvažovať napríklad o veľmi praktickej Honde Civic, ponúka sa aj koncernový súrodenec Volkswagen Golf. Zaujímavé porovnanie by mohlo byť aj s Renaultom Megane.

Design Škody Octavia tretej generácie na fotkách

¾ zepředu dopravabok doprava¾ zezadu dolevapříď čistá
 
 

Zmena dizajnu asi každému udrie do očí. Škoda Octavia po facelifte dostala miesto pôvodnej dvojice svetiel štyri samostatné svetlomety, ktoré sú na každej strane oddelené pomerne hrubým stĺpikom.

Vnútorné svetlá priamo nadväzujú na novú masku chladiča, ktorá je širšia a výraznejšie. Na prvých fotografiách spôsobilo toto prevedenie šok a okamžité hádky o tom, či ide o krásne alebo škaredé auto.

To nechám na láskavom posúdenie čitateľa, každopádne možno minimálne oceniť fakt, že sa šéfdizajnér Jozef Kabaň odhodlal k takto zásadnému kroku u najsledovanejšieho vozidla v krajine.

Pozrime sa bližšie na svetlomety. Stretávacie a diaľkové svetlá sú vo vonkajšom telese, obrysové vo vnútornom.

To, čo možno na tejto fotke nie je vidieť, sú podarené LED pre denné svietenie.

Ak sa rozsvietia všetky dohromady, dávajú autu nový "svetelný podpis".

 

Pri maske chladiča sa mi páči, že sa podarilo zakomponovať plochu nutnú pre funkciu radaru priamo do čela, takže vzhľad neruší tak, ako sa to deje u rady iných áut.Tu je proste uprostred a veľká plastová plocha pôsobí prirodzene.

V nárazníku sú integrované hmlovky. Ostrejšie prevedenie s nápadným "lízatkom" má na svedomí fakt, že sa auto rozmerovo trochu pretiahlo - 11 mm navyše ale nestojí prakticky za reč.

Pekná je strecha, ktorá môže byť vyvedená v čiernej farbe, teda zakrýva fakt, že je v nej inštalované strešné okno.

To preto neruší.

 

Keď sa pozrieme dozadu, nájdeme tu nové brzdové svetlá s nápadnejším profilovaním. Samozrejmosťou je fakt, že sú kompletne vybavené diódovou technikou.

Dizajn kolies začína byť silnou stránkou Octavie. Disky o veľkosti 18" priťahujú pozornosť. Na výber je celá rada designov.

 

Pokiaľ si zaobstaráte najvyššiu výbavovú variantu, potom o tom dáte svetu na vedomie nápisom na boku vozidla. Ide o klasické znamenie, ktorým sa Octavia chváli už od svojej prvej generácie.

Bohužiaľ sme zatiaľ počas jázd v Portugalsku testovali iba top verziu Laurin & Klement s najbohatšou výbavou. Recenziu ale budeme postupne rozširovať.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Akcia ŠKODA Octavia