VW T6: Úžitková ikona prichádza v šiestom vydaní.

VW T6: Úžitková ikona prichádza v šiestom vydaní.

Volkswagen označuje svoju novinku za šiestu generáciu. V skutočnosti však ide len o hĺbkovú revíziu modelu T5. Príde ako úžitkový Volkswagen Transporter, praktická Cravelle aj ako luxusná dodávka Multivan. VW T6 má premiéru na autosalóne úžitkových vozidiel v Amsterdame.

Volkswagen T6 prichádza v čase 65. výročia Transporteru. Za ten čas sa automobilke podarilo umiestniť na trhu približne 12 miliónov kusov, pričom len posledná generácia T5 má na konte dva milióny exemplárov. Na trhu je už 11 rokov, takže by sa mohlo zdať, že je načase vyrukovať s úplne novým autom. Nestalo sa. Novinka označovaná prívlastkom T6 stojí na starých základoch. Prináša však nové motory, nové bezpečnostné prvky a facelift, ktorý dáva T6 modernejší vzhľad. Volkswagen jednoducho neexperimentoval.

Transporter sa predáva stále veľmi dobre a navyše, veľkoryso nastavené parametre predošlou generáciou a tiež jej nezávislé zavesenie zadných kolies, novinku nijako neznevýhodňujú. A to ani v dnešných časoch. Pôvodná platforma znamená fixáciu rozmerov. Naďalej budú v ponuke dve dĺžky karosérie (4 892 alebo 5 295) a dve dĺžky rázvorov (3 000 alebo 3 400 mm). Výška sa môže meniť od 1 970 cez 2 176 až po 2 476 mm. Z toho vyplýva, že VW T6 bude naďalej plniť pracovné povinnosti ako úžitkový Transporter, osobná dodávka Caravelle, ale aj ako luxusné MPV Multivan.

Zmeny dizajnu sú vyslovene evolučné. Té-šestka mierne priostrila, čo vidieť na lamelovej prednej maske a hranatejších reflektoroch. Tie môžu byť vybavené po prvýkrát LED technológiou, čo platí aj o zadných svetlách. Dojem šírky umocňuje horizontálny otvor v prepracovanom nárazníku. Objavilo sa aj niekoľko bočných prelisov prechádzajúcich celou dĺžkou karosérie. Miernou modifikáciou prešlo zadné veko, ktoré dostalo elektrický zámok a vo vyšších verziách dokonca elektrické ovládanie, čo je veľká pomoc, ak uvážime, že sa vyklápa do výšky až dva metre.

Interiér sa môže pýšiť úplne novou palubnou doskou. Tá sa bude dodávať v úžitkovej aj osobnej verzii, čo znamená odlišné materiály aj dizajn. Osobné modifikácie dostanú po prvýkrát 6,5-palcový displej multimediálneho rozhrania, ktorý reaguje už na priblíženie ruky, tak ako to poznáme z VW Golfu alebo Passatu. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez USB alebo Bluetooth. Nechýba ani navigácia vo dvoch úrovniach Discovery Media a Discovery Media Plus s prístupom k on-line informáciám. Mierne pozmenená bola konštrukcia a uchytenie sedadiel, čo znamená ľahšiu manipuláciu.

Podstatný je však nástup nových bezpečnostných asistentov, ktoré T6 preberá z osobných áut. Objavuje sa tu napríklad balík Front Asssit, ktorý je štandardom pre Multivan Business a za príplatok pre ostatné verzie, obsahujúci adaptívny tempomat ACC s úplným dobrzdením, výstrahu pred kolíziou, systém autonómnych bŕzd City Emergency Braking, pracujúcich do 30 km/h, monitorovanie únavy vodiča a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel. Nechýba ani multikolízna brzda. Za príplatok si môžete dovoliť systém kontroly klesania Hill Descent. Stabilizačný systém ESC obohatila funkcia stabilizácie prívesu.

Úplne nová je ponuka motorov. Výlučne však dvojlitrových 4-valcov. Na výber budú diesle 2,0 TDI konštrukčného radu EA288, vyvinuté špeciálne pre T6, s výkonmi 62, 75, 110 a 150 kW. Najvýkonnejší z nich používa podobne ako pri novom Passate technológiu dvojstupňového prepĺňania BiTDI. Kým naftové motory spĺňajú normu Euro 6, benzínové dvojlitre 2,0 TSI (110, 150 kW), ostávajú pri norme Euro 5. Aj ony však využívajú štart-stop systém, ktorý je odteraz štandardným príslušenstvom. Volkswagen tvrdí, že nová generácia spotrebuje priemerne o liter paliva menej a že celý modelový rad je o 15 % úspornejší. Motory možno kombinovať s automatickými prevodovkami DSG.

Dynamické parametre aj presné špecifikácie si však nechal Volkswagen zatiaľ pre seba. Podvozok T6 bol mierne modifikovaný, základná konštrukcia s prednými tlmičovými vzperami McPherson a so stále ojedinelým nezávislým zavesením zadných kolies ostáva pôvodná, podobne ako hydraulický posilňovač riadenia. Novinkou je však strmší prevod (15,8 : 1) a pre Multivan aj funkcia Servotronic s obmedzovačom účinku v závislosti od aktuálnej rýchlosti. K tomu pridáva Volkswagen po prvýkrát adaptívne tlmiče DCC, ktoré upravujú tvrdosť odpruženia v troch módoch – Comfort, Normal a Sport.

V ponuke ostanú aj verzie s pohonom oboch náprav 4Motion vybavené najnovšou generáciou elektro-hydraulickej spojky Haldex. Spolu s uvedením nového VW T6 prichádza limitovaná edícia T6 Generation Six. Týkať sa bude verzie Multivan Comfortline, ktorú obohatia full LED predné svetlá, odbočovacie hmlové svetlá, parkovacie predné a zadné senzory, adaptívny tempomat, elektricky sklopné spätné zrkadlá, čalúnenie Alcantara, audiosystém Composition Media, vyhrievané sedadlá a najmä dvojfarebný lak karosérie či retrodizajn diskov kolies.

Základná cena T6 štartuje v Nemecku od 23 035 eur. Za Multivan zaplatíte najmenej 29 952 eur.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Akcia Volkswagen Multivan