SEAT Arona naše jazdné dojmy!

Vydané:

SEAT Arona naše jazdné dojmy!

Čo vám napadne pod názvom Arona? Zrejme niektorým krásne prístavné mestečko na španielskom ostrove Tenerife, alebo možno aj príťažlivý crossover španielskej automobilovej značky SEAT.  

Arona je prvým crossoverom značky SEAT, ale aj prvým vozidlom tejto triedy v koncerne Volkswagen. Na trhu je už tri roky a v konkurenčných testoch žne naďalej úspechy.

SEAT Arona má veľmi príťažliví dizajn. Jej dvojfarebná karoséria hneď púta pozornosť v premávke, ale aj na parkoviskách. Niektorých z nás ale skôr zaujme charakteristický dizajn Full Led svetiel, ktoré sú veľmi dôležité pre nočné jazdy, ale aj pre úsporu energie a nákladov na prevádzku. Dokážu ušetriť 0,2 l na 100 kilometrov a nemusíte v nich nikdy meniť žiarovky.  Dizajnu mestského SUV pomáha aj svetlá výška 190 milimetrov, oplastovaná karoséria a kompaktné rozmery, ktoré uľahčia parkovanie v meste.

Po technickej stránke zdieľa rovnaký podvozok, ako SEAT Ibiza, z ktorej Arona vychádza. Vďaka tomu má svižné jazdné vlastnosti, ako sa na pravý SEAT patrí. Pokiaľ ste športovejší typ vodiča, odporúčam priplatiť si Street Pack, v ktorom sú 18 palcové zliatinové disky Machined a nastavenie tlmičov Dual Ride pre režimy komfortného mäkkého a športovo tuhého pruženia podvozku.

Čo sa týka motorovej stránky, mal som k dispozícii pekelný 1 litrový benzínový trojvalec z výkonom 115 konských síl. Možno ste poniektorí skeptickí na objem 1 liter a tri valce, ale musím povedať, že od prvého momentu, ako som dal plynový pedál na podlahu, opadli zo mňa všetky pochybnosti. SEAT Arona ťahá ako „blázon“, už od nízkych otáčok s krútiacim momentom 200 Nm dá stovku pod 10 sekúnd. Je to aj vďaka jej nízkej hmotnosti, ktorá je len 1 189 kg. Tá sa prejaví aj pri spotrebe paliva. Bežne som s ňou v meste robil spotrebu okolo 6,5 litra, ale mimo mesta sa mi už podarila spotreba pod 5 litrov. V Arone som mal 7-stupnovú automatickú prevodovku DSG. Radí rýchlo a často. Vďaka tomu odpadá rozmýšľanie nad radením v meste, kde sa dá viac sústrediť na hustejšiu premávku. Poteší ale aj na diaľnici a to práve siedmym stupňom, pri ktorom má motor nižšie otáčky, spotrebu a hlučnosť.

O asistenčné systémy v Arone nie je núdza. Nechýba parkovací asistent, ktorý pomáha zaparkovať na úzkych parkovacích státiach v meste. Zvládne to bravúrne kolmo aj pozdĺžne s tým, že následne vozidlo aj vyparkuje. Pri cúvaní  je tu aj asistent kontroly okolia, ktorý zabraní nežiaducej zrážke s iným vozidlom alebo chodcom. Pre chodcov, cyklistov, prípadne iné predmety je tu aj Front Asist, predný radar, ktorý dokáže zasiahnuť v prípade blížiacej sa kolízie. Cez tento radar taktiež funguje aj adaptívny tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ktorý si užijete na dlhších cestách za zážitkami. Stačí, keď si nastavíte len rýchlosť a vzdialenosť a už ovládate len riadenie. Ďalšie oči, ktoré vás chránia, sú v spätných zrkadlách, a to asistent mŕtveho uhla, ktorý upozorní na vozidlo v mŕtvom uhle s rozsahom až 20 metrov. Senzorov a systémov je v Arone ešte dosť, ale medzi podstatnými ešte ku koncu spomeniem systém Hill Hold Control, ktorý pomáha rozbehnúť sa v kopci bez použitia ručnej brzdy.

Moje zhrnutie: SEATu Arona nie je čo vytknúť. Pokiaľ hľadáte druhé auto do rodiny alebo ste pár, ktorý rád cestuje za zážitkami a do auta potrebuje zbaliť okrem bežnej batožiny aj stan, spacáky a ďalšiu výbavu, Arona je tá správna voľba. Nezahanbí vás svojím moderným štýlom v meste, a nesklame ani na terénnej ceste k chate alebo na dovolenku k moru.  

Váš predajca SEAT.


 

Mohlo by vás zaujímať: